کیک نوتلا ، دسری خوشمزه و پنبه‌ای

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طرز تهیه کیک نوتلا بسیار ساده است. شاید فکر کنید که این کیک خیلی گران قیمت باشد، اما مقدار استفاده از نوتلا در کیک بسیار کم و اقتصادی است.
کیک نوتلا

کیک نوتلا یکی از انواع کیک‌‌‌های بسیار پرطرفدار و خوشمزه است که معمولا به عنوان عصرانه سرو‌‌‌ می‌شود. از آنجایی که انواع کیک گزینه‌های مناسبی به عنوان میان‌ وعده در کنار چای عصرانه هستند، امروز در مجله دلتا تصمیم داریم طرز تهیه کیک نوتلا را هم به مجموعه دستورهای قبل اضافه کنیم.

این کیک خوشمزه، یکی از محبوب‌ترین انواع کیک خانگی است که می‌توانید برای خود و اهل خانواده آماده کنید؛ البته که اگر دورهمی دوستانه‌ای تدارک دیده باشید، آن زمان درست کردن این کیک و سرو آن برای میهمانانتان لذت بیشتری هم خواهد داشت.

طرز تهیه کیک نوتلا

مواد لازم برای کیک نوتلا

  • آرد سفید ۲ پیمانه
  • تخم‌مرغ  ۴ عدد
  • شکر ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۱ پیمانه
  • بکینگ پودر ۲ قاشق مرباخوری
  • شیر ۱ پیمانه
  • وانیل ۱ پنس
  • نوتلا ۳ قاشق غذاخوری
  • پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک نوتلا

مرحله اول

ابتدا آرد را به همراه بکینگ پودر و پودر کاکائو مخلوط‌‌‌ می‌کنیم، سپس سه مرتبه الک‌‌‌ می‌کنیم و کنار‌‌‌ می‌گذاریم. در ادامه تخم‌مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل یک ظرف مناسب‌‌‌ می‌ریزیم و به خوبی هم‌‌‌ می‌زنیم تا مواد کشدار شوند.

مرحله دوم

در ادامه روغن و شیر را اضافه‌‌‌ می‌کنیم و در حدی که با دیگر مواد یکدست شوند مخلوط‌‌‌ می‌کنیم، سپس نوتلا را اضافه‌‌‌ می‌کنیم و یک دقیقه دیگر مواد را هم‌‌‌ می‌زنیم. در ادامه مخلوط آرد الک شده را کم‌کم اضافه‌‌‌ می‌کنیم و با لیسک به صورت دورانی مخلوط‌‌‌ می‌کنیم.

کیک نوتلا خانگی

مرحله سوم

مواد را فقط باید در حدی مخلوط کنیم که گلوله‌ای در مایع کیک نباشد و تمام مواد به صورت یکدست ترکیب شوند. در ادامه داخل یک قالب مناسب را با کاغذ روغنی پوشش‌‌‌ می‌دهیم یا اینکه با روغن چرب کرده و کمی آردپاشی‌‌‌ می‌کنیم.

مرحله چهارم

حالا مایه کیک را داخل قالب‌‌‌ می‌ریزیم و سه مرتبه محکم به سطح کار‌‌‌ می‌کوبیم تا حباب‌‌‌های موجود در مایه کیک از بین بروند. اگر‌‌‌ می‌خواهید رنگ کیک شما قهوه‌ای‌تر شود‌‌‌ می‌توانید داخل قالب را چرب کرده و به جای آرد پودر کاکائو بپاشید.

مرحله آخر کیک نوتلا

فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن‌‌‌ می‌کنیم تا کاملا گرم شود، سپس قالب را در طبق وسط فر قرار‌‌‌ می‌دهیم. حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه زمان لازم است تا کیک بپزد. پس از اینکه کیک پخت، آن را از فر خارج کرده و با مواد دلخواه مثل گاناش شکلاتی تزیین‌‌‌ می‌کنیم.

برای خواندن دستورات بیشتر، طرز تهیه شیرینی تر بدون فر را هم در مجله بخوانید.

کیک نوتلا و شکلات

پیشنهاد مطالعه: طرز تهیه پیراشکی کدو حلوایی را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۶:۱۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۵ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۳۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…