نکات کلیدی در انتخاب رنگ مبلمان منزل

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مبلمان یکی از مهم‌ترین لوازمی است که در دکوراسیون داخلی به آن دقت می‌شود. بنابراین باید با دکوراسیون منزل و سایر لوازم، هماهنگی داشته باشد.
ست کردن رنگ مبلمان در دکوراسیون

لازم است برای انتخاب مبل، به سبک طراحی داخلی، رنگ غالب به‌کار رفته در فضا و جزئیات موجود در آن دقت کافی صورت گیرد. در این مطلب از مجله دلتا به نکات مربوط به ست کردن رنگ مبلمان در دکوراسیون پرداخته می‌شود.

انتخاب رنگ برای مبلمان هر بخش از منزل

واضح است که انتخاب رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی نقش بسیار مهمی در بازدهی دیزاین منزل خواهد داشت. در نتیجه لازم است در انتخاب رنگ عواملی از قبیل تمایلات و علاقه‌مندی‌های کاربران، ابعاد فضای در اختیار و موارد دیگری از این دست، در نظر گرفته شود.

ست کردن رنگ مبلمان در دکوراسیون

می‌توان رنگ لوازم و مبلمان مورد استفاده در بخش‌های مختلف منزل را متفاوت در نظرگرفت و لزومی ندارد که مبلمان به‌کار گرفته شده در فضای نشیمن با مبلمان سایر بخش‌های منزل یک رنگ باشد. تنها در صورتی که محدوده فضای نشیمن با فضای سالن پذیرایی حد و مرزی نداشته باشند، لازم است تا در انتخاب رنگ محتاطانه عمل شود.

انتخاب رنگ مبلمان نشیمن

برای ست کردن رنگ مبلمان در دکوراسیون داخلی نشیمن، می‌توان از رنگ‌های شاد که مورد علاقه کاربران است استفاده نمود. همچنین می‌توان در زمان سفارش‌دهی از رنگ‌های مکمل برای ساخت مبلمان استفاده کرد. یعنی مبل‌های تک نفره یک رنگ و سایر مبلمان با استفاده از رنگ مکمل آن در نظر گرفته شود. استفاده از این سبک برای طراحی مبلمان، فضایی صمیمی را ایجاد خواهد نمود و کاربران در آن احساس راحتی خواهند داشت.

چیدمان زیبای نشیمن

شیوه دیگری که برای انتخاب و تهیه مبلمان اتاق نشیمن متداول است استفاده از یک رنگ غالب برای تمام مبلمان و همراهی کوسن‌های رنگی با استفاده از طیف مکمل آن است. این سبک نسبت به روش پیش از قدمت بیشتری برخوردار است اما امکان ایجاد تنوع در بازسازی منزل را تسهیل می‌کند. کاربران صرفا با تعویض کوسن‌ها، می‌توانند طرحی نو را تجربه کنند و از نشاط حاصل از تغییر مثبت محیط، بهره‌مند شوند. مطالب بیشتر در مورد کوسن‌ها را در مطلب این کوسن‌ها مبلمان شما را جذاب و شیک می‌کند بخوانید.

ست کردن رنگ مبلمان در دکوراسیون

انتخاب رنگ مبلمان سالن پذیرایی

ست کردن رنگ مبلمان در دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی با فضای نشیمن منزل متفاوت است. اغلب افراد برای طراحی این فضا، از رنگ‌های روشنی که جلوه فاخر به فضا می‌دهند، استفاده می‌کنند. رنگ‌هایی مانند بژ، صدفی، طلایی، نقره‌ای و سایر رنگ‌های روشن و لوکس، انتخاب اصلی برای طراحی دکوراسیون این بخش از منزل است. البته در موارد خاص و  بسته به تمایل افراد، رنگ‌های تیره‌ای از قبیل سبز، بنفش و مشکی نیز در این بخش به‌کار گرفته می‌شود که در صورتی که ترکیب سازگاری با سایر المان‌های به‌کار گرفته شده در فضا ایجاد نماید، می‌تواند فضای جذاب و فریبنده‌ای را برای بینندگان به ارمغان بیاورد.

انتخاب رنگ مبلمان سالن پذیرایی

پیشنهاد مطالعه: مطلب آشپزخانه‌ شیک و مدرن با دیوارهای جذاب را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۲۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۱۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…