معجزه‌ای برای کنترل قندخون تا سلامت استخوان‌ها

۱۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خیار دوست دستگاه گوارش انسان است و به پاکسازی کبد که مسئولیت پالایش مواد مضر مصرفی شما را بر‌عهده دارد، کمک می‌کند.
خواص خیار برای سلامتی

خیار میوه‌ای سرشار از مواد مغذی مفید و همچنین برخی ترکیبات گیاهی و آنتی اکسیدان‌ها است که ممکن است به بهبود و حتی پیشگیری از برخی شرایط و بیماری‌ها کمک کنند. در این مطلب از مجله دلتا با خواص خیار برای سلامتی آشنا می‌شوید.

خواص خیار برای سلامتی بدن

افزایش آنتی اکسیدان‌ها

آنتی اکسیدان‌ها به خنثی سازی رادیکال‌های آزاد در بدن که با خطر ابتلا به سرطان پیوند خورده‌اند، کمک می‌کنند. ترکیبات موجود در خیار توانایی بالایی برای مبارزه با سرطان از طریق محافظت از DNA و سلول‌ها در برابر استرس اکسیداتیو دارند.

کمک به سم‌زدایی طبیعی

خیار با حذف سموم و مواد زائد انباشته شده در خون و روده به دستگاه گوارش کمک می‌کند. همچنین، خیار یک ادرارآور طبیعی است، از این رو به بدن در دفع سموم هرچه بیشتر از طریق ادرار کمک می‌کند.

جایگزینی برای آب ساده

خیار نه تنها منبع خوبی برای مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌ها محسوب می‌شود، بلکه حدود ۹۵ درصد این میوه از آب تشکیل شده است. از این رو، خوردن خیار می‌تواند تقریبا مشابه با نوشیدن یک لیوان آب باشد.

کمک به کنترل وزن

اگر در تلاش هستید تا وزن سالم بدن خود را حفظ کنید، خیار یکی از محصولاتی است که می‌توانید برای کمک به این روند مد نظر قرار دهید. خیار کالری کمی دارد، اما حاوی فیبر غذایی است. مواد غذایی حاوی فیبر به حفظ وزن سالم بدن کمک می‌کنند.

کمک به سطوح قند‌خون

اگر به دیابت مبتلا هستید، ممکن است افزودن خیار به رژیم غذایی برای شما مفید باشد. بررسی‌های آزمایشگاهی و آزمایش‌های صورت گرفته نشان داده‌اند که خیار ممکن است به کاهش سطوح قند‌خون کمک کرده و از عوارض دیابت پیشگیری کند.

خواص خیار

بهبود سلامت استخوان

خیار از سطوح بالای ویتامین K برخوردار است و یک فنجان از این محصول می‌تواند ۲۲ درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه این ویتامین را تامین کند. ویتامین K برای سلامت استخوان ضروری است و سطوح پایین این ماده مغذی با خطر بیشتر شکستگی استخوان ارتباط دارد.

افزون بر‌ این، ویتامین K به بدن در جذب کلسیم کمک می‌کند که یک ماده مغذی مهم دیگر برای حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها محسوب می‌شود. همچنین، ویتامین K عاملی مهم برای لخته شدن خون است.

مبارزه با سردرد

زمانی که با سردرد مواجه هستید، احتمالا از قرص‌های مسکن بدون نسخه برای کاهش درد استفاده می‌کنید، اما شاید مصرف خیار بتواند به تسکین سردرد نیز کمک کند. خیار از محصولاتی است که می‌تواند به واسطه تامین آب مورد نیاز بدن به تسکین سردرد کمک کند. از دیگر محصولات مفید در این زمینه می‌توان به سیب زمینی، موز، هندوانه و آناناس اشاره کرد.

کمک به سلامت قلب

خیار حاوی ماده ای به نام لیگنان است که از خواص ضد التهابی سود می‌برد و برای مبارزه با بیماری قلبی عروقی مفید است. مطالعات نشان داده‌اند که لیگنان‌ها به کاهش سطوح کلسترول بد (LDL) و تنظیم سطوح فشار خون کمک می‌کنند. همچنین، مواد معدنی مهم دیگری مانند پتاسیم و منیزیم در خیار وجود دارند که به بهبود سلامت قلب کمک می‌کنند.

سلامت قلب

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب اگر همیشه گرسنه‌اید، این مطلب را از دست ندهید را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۱۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۲۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۱۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۷:۲۳ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۱۶ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۱۹ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۲۰ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۳۲ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…