رپورتاژ آگهی

تمیز کردن مبل پارچه‌ای با سرکه

۲
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در بازار انواع مواد شوینده وجود دارد که با آن‌ها می‌توان از شر لکه‌های مبل خلاص شد. اما این محصولات پایه شیمیایی دارند و برای پوست و تنفس خردسالان حساسیت ایجاد می‌کنند.
از بین بردن لکه های روی مبل

انتخاب مبلمان رنگ روشن جدای از اینکه نمای منزل را زیبا و روشن‌تر جلوه می‌دهد نیاز به مراقبت و نظافت بیشتری هم دارد. مخصوصا اگر شما در منزل کودک هم داشته باشید، تمیز نگه داشتن مبل‌ها اصلا کار آسانی نیست. برای از بین بردن لکه های روی مبل راه‌های زیادی وجود دارد. اول اینکه می‌توانید خودتان در منزل این کار را انجام دهید یا از شرکت‌های نظافت مبلمان بخواهید این کار را برای شما انجام دهند. تا انتها همراه مجله دلتا باشید.

در بازار انواع مواد شوینده وجود دارد که با آن‌ها می‌توان از شر لکه‌های مبل خلاص شد. اما همانطور که می‌دانید تمام این محصولات پایه شیمیایی دارند و ممکن است برای پوست و تنفس خردسالان حساسیت ایجاد کنند. پس توصیه می‌کنیم راه‌های سالم و به‌صرفه‌تری را انتخاب کنید. در این مقاله از فروشگاه مبلمان تخت طاووس همراه شما خواهیم بود با ارائه بهترین راه کارهای خانگی برای نظافت مبلمان.

استفاده از شوینده‌های کم ضرر برای شستشوی مبلمان!

یکی از روش‌های مطمئن و بهینه برای تمیز نگه داشتن مبلمان منزل استفاده از سرکه سفید است! همین سرکه‌های معمولی که در اکثر مغازه‌ها و فروشگاه‌ها می‌بینید و برای درست کردن چاشنی و ترشی کاربرد دارند. با محلول سرکه به راحتی مبلمان خود را مانند روز اول تمیز کنید، بدون هیچ‌گونه نگرانی!

با محلول سرکه به جنگ لکه های مبلمان بروید!

احتمال اینکه ترکیبات مواد شوینده مبلمان به بافت و رنگ پارچه مبل شما آسیب وارد کند وجود دارد. اما اصلا نگران نباشید، راهکارهای بهتری هم وجود دارد، پیشنهاد ما استفاده از سرکه سفید برای نظافت مبلمان است. سرکه سفید کاربردهای زیادی در منزل دارد مثلا برای از بین بردن بوی بد در خانه!!! همچنین برای نظافت چربی‌های آشپزخانه.

اگر می‌خواهید درب ورودی ساختمان برق بزند کمی محلول آب و سرکه آماده کنید و با دستمالی نرم آن را تمیز کنید، خواهید دید دیگر اثری از لکه‌ها باقی نمانده است. حتی می‌توانید برای تمیزتر شدن آینه کنسول مدرن سالن پذیرایی از سرکه سفید استفاده کنید. حتی انواع لکه‌های روغن و چرب روی لباس را هم می‌توان با استفاده از سرکه سفید از بین برد!! پس فرصت را از دست ندهید و با این محلول معجزه کننده مبلمان خود را برق بیندازید.

از بین بردن لکه های روی مبل

تمیز کردن مبل با سرکه سفید

دقت داشته باشید که حتما از سرکه سفید برای از بین بردن لکه‌های روی مبل استفاده کنید. سرکه قرمز برای این کار مناسب نیست و ممکن است از خودش رد به جای بگذارد. سرکه سفید برای از بین بردن لکه چربی انواع مبلمان مفید است.

اما بهتر است قبل استفاده از سرکه برای از بین بردن لکه‌های مبل سلطنتی یا مبل راحتی ارزان قیمت مقداری از آن را روی پارچه مبل بکشید. زمانی که مطمئن شدید سرکه به بافت پارچه مبل آسیبی وارد نمی‌کند از آن برای تمیز کردن استفاد کنید.

تمیز کردن مبل مخمل با سرکه و جوش شیرین

برای شستن انواع مبل پارچه‌ای، مخمل و کتان می‌توانید از محلول سرکه و جوش شیرین استفاده کنید. اما همانطور که قبل‌تر گفته شد ابتدا کمی بر روی پارچه مبل تست کنید ترجیحا در قسمت پشت مبل، چنانچه پارچه آسیب ندید با خیال آسوده به نظافت مبل بپردازید. البته مبل‌هایی که در ساخت آن‌ها از پارچه مرغوب استفاده شده است مقاومت بالایی دارند و بدون هیچونه نگرانی می‌توانید آن‌ها را تمیز کنید. فروشگاه تخت طاووس یکی از شناخته شده‌ترین نمایندگی های خرید مبلمان و همچنین مرکز فروش سرویس خواب در تهران است. تمام محصولات این فروشگاه با استفاده از متریال با کیفیت ساخته شده و با ضمانت دو ساله عرضه می‌شوند. مشتریان محترم می‌توانند به سایت http://takhttavoosco.com مراجعه کنند یا با شماره ۰۹۱۲۹۶۳۰۱۸۵ تماس بگیرند تا مشاوران خرید اطلاعات لازم را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

برای نظافت مبل با سرکه به چه چیزهایی نیاز داریم؟

همانطور که می‌دانید سرکه یک ماده اسیدی ضعیف است اما قدرت لکه بری فوق العاده‌ای دارد. برای نظافت لکه‌های مبل به این وسایل نیاز دارید: اسفنج یا مسواک قدیمی، کمی آب ولرم، سرکه سفید، جوش شیرین و اسپری. استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن لکه‌ها می‌تواند نتیجه رضایت‌بخشی داشته باشد. زیرا ترکیب این دو ماده مخصوصا در رابطه با لکه‌های تازه بسیار موثر است. برای لکه‌های قدیمی‌تر نیاز به تلاش بیشتری دارید!

از بین بردن لکه های روی مبل

نحوه صحیح تمیز کردن مبل با استفاده از سرکه

اگر به تازگی لکه چربی بر روی مبل ایجاد شده است مطابق با این مراحل جلو بروید تا پارچه مبل مثل روز اول تمیز و براق شود. ابتدا به آرامی با استفاده از دستمالی نرم چربی یا باقی مانده مواد غذایی که بر روی مبل ریخته را پاک کنید. بعد از این مرحله به سراغ لکه ایجاد شده می‌رویم. حالا تمام سطح لکه را با استفاد از جوشن شیرین بپوشانید. دقت کنید که جوش شیرین را فقط روی سطحی که لکه دارد بریزید. سپس مقداری سرکه سفید بر روی جوش شیرین اسپری کنید.

زمانی که این دو ماده با یکدیگر ترکیب می‌شوند شروع به جوشش می‌کنند، این امر کاملا طبیعی بوده و جای نگرانی نیست. کمی صبر کنید تا سرکه از جوش بیفتد. پس از چند لحظه با اسفنج مرطوب جوش شیرین و سرکه باقی مانده را به آرامی پاک کنید. اگر لکه بسیار عمیق است می‌توانید این مراحل را بار دیگر تکرار کنید تا دیگر آثاری از آن روی مبل باقی نماند. در پایان با اسفنج خیس به خوبی جای لکه را تمیز کنید تا آثار سرکه و جوش شیرین کاملا از بین برود. در پایان تا پارچه مبل کاملا خشک نشده است از آن استفاده نکنید.

خرید مبل راحتی ارزان قیمت از فروشگاه تخت طاووس

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال خرید مبل راحتی ارزان قیمت، خرید مبل استیل ترک، مبل سلطنتی، چستر و یا دیگر انواع مبل هستید با شماره ۰۹۱۲۹۶۳۰۱۸۵ در تماس باشید و یا با مراجعه به سایت تخت طاووس برای خرید اقدام کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۳۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۵۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…