کدام قهوه برای لاغری مناسب است؟

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قهوه‌ اسپرسو، یک قهوه‌ بسیار تلخ و تیره است که با عبور پر فشار آب داغ از میان دانه‌های قهوه‌ آسیاب شده تهیه می‌شود.
خواص قهوه‌ اسپرسو

قهوه‌ اسپرسو زمانی که احساس خستگی و نیاز به انرژی می‌کنیم، به بهبودی ما کمک می‌کند. بیشتر مردم حتی فکر نمی‌کنند که نوشیدن اسپرسو راهی برای تثبیت سلامتی است. در این مطلب از مجله دلتا بیشتر با خواص قهوه‌ اسپرسو آشنا می‌شوید.

خواص قهوه‌ اسپرسو برای کاهش وزن

قهوه و کاهش وزن

نوشیدن اسپرسو با افزایش سطح انرژی و کاهش موقت گرسنگی همراه است، و به شما کمک می‌کند که وزن کم کنید! این اثرات، به‌خاطر وجود کافئین در قهوه است. تا زمانی‌که به اسپرسو شکر یا خامه اضافه نکنید، یک نوشیدنی کم کالری محسوب می‌شود. اسپرسو در هر ۳۰ گرم، تقریبا ۳ کالری دارد!

افزایش سطح انرژی

اکثر برنامه‌های موفق کاهش وزن، هم شامل محدودیت در مصرف کالری‌ها هستند، و هم شامل افزایش فعالیت فیزیکی. این ترکیب، باعث کسر کالری و در نتیجه منجر به از دست دادن وزن می‌شود.

با توجه به مقاله‌های منتشر شده، مصرف کافئین به مقدار متعادل، باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی می‌شود، و عملکرد ورزشی را بهبود می‌بخشد.

تمرین طولانی‌تر یا با شدت بیشتر، باعث سوزاندن کالری بیشتر می‌شود، و در نتیجه وزن بیشتری از دست می‌دهید. بنابراین نوشیدن یک جرعه اسپرسوی حاوی کافئین قبل از تمرینتان، ممکن است مزایای کاهش وزن زیادی به همراه داشته باشد.

قهوه اسپرسو

قهوه و کاهش گرسنگی

نوشیدن اسپرسو، اشتهای شما را نیز کاهش می‌دهد و باعث می‌شود که کالری کمتری مصرف کنید. با توجه به مطالعات صورت گرفته، مصرف متعادل قهوه به‌صورت روزانه در افراد چاق و دارای اضافه وزن، کالری مصرفی در وعده‌ غذایی بعدی و کل کالری مصرفی روزانه را کاهش می‌دهد.

این نتایج هنگامی‌ به‌دست آمد که این افراد در هر روز به ازای هر کیلوگرم از وزن بدنشان، ۳ تا ۶ میلی‌گرم کافئین از قهوه مصرف کردند.

اثرات ترموژنیک (سوزاننده‌ی چربی)

مصرف کافئین اسپرسو ممکن است تولید گرما در بدن شما را کمی افزایش دهد. این افزایش تولید حرارت بدن، باعث افزایش کالری سوزی اندکی می‌شود. با توجه به مقالات منتشر شده، مصرف ۱۰۰ میلی‌گرم کافئین، باعث سوزاندن حدود ۸۰ تا ۱۵۰ کالری در روز می‌شود.

اگرچه این تعداد کالری زیاد نیست، اما می‌تواند به مرور زمان روی هم جمع شود. سوزاندن ۸۰ کالری اضافه در هر روز، باعث کاهش حدود ۴ کیلوگرم وزن در هر سال می‌شود.

نکته:

اگرچه نوشیدن روزانه‌ مقدار متعادلی از قهوه می‌تواند برای شما مفید باشد، اما زیاده روی در مصرف آن نیز می‌تواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد. با دانستن بهترین زمان مصرف کافئین و رعایت اعتدال، بهترین استفاده را از این نوشیدنی داشته باشید.

برخی دیگر از خواص قهوه‌ اسپرسو

  • تقویت حافظه بلند مدت
  • بهبود تمرکز
  • سرشار از آنتی اکسیدان
  • افزایش فعالیت فیزیکی
  • بهبود گوارش با قهوه اسپرسو
  • کاهش احتمال دیابت
  • بهبود اخلاق
  • کاهش ریسک پارکینسون

خواص قهوه

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌‌کنیم مطلب توصیه‌هایی برای جلوگیری و درمان رفلکس معده را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۳۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۴۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۵۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۱۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۵۲ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۳۲ ب٫ظ

      ممنون از شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…