جزیره لاوان، جاذبه‌ای در قلب خلیج فارس

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جزیره لاوان که به مروارید پنهان خلیج فارس نیز شهرت دارد؛ یکی از جزایر کمتر شناخته شده استان هرمزگان است که طبیعتی بکر و مسحورکننده دارد.
جزیره لاوان در هرمزگان

15جزیره لاوان در هرمزگان سومین جزیره‌ بزرگ استانی است که 14 جزیره بزرگ و کوچک را در دل خود جا داده است و از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی هرمزگان است. امروزه لاوان نه‌تنها مقصد گردشگران بی‌شماری است که برای لذت بردن از طبیعت بکر این جزیره مشتاق هستند، بلکه تبدیل به قطب اقتصاد نفتی ایران هم شده است. با ما در دلتامگ همراه باشید تا با این جزیره زیبا بیشتر آشنا شوید.

جزیره لاوان در هرمزگان

لاوان جزیره‌ای به مساحت ۸۱ کیلومتر مربع، با جمعیت تقریبی ۲۰۰۰ نفر است. این جزیره سومین جزیره‌ بزرگ استان هرمزگان، پس از قشم و کیش محسوب می‌شود. لاوان بین بندر مقام، جزیره‌ شیدور (مارو) و ساحل نخیلو در آب‌های خلیج فارس قرار دارد.

آب و هوا و حیات وحش لاوان

آب و هوا و حیات وحش لاوان

طبیعت بکر و دست نخورده در مجاورت دریا، منظره‌ای شگرف را رقم زده است. هوای لاوان گرم و مرطوب و خاک آن حاصلخیز است؛ گرچه به‌دلیل پایین بودن میانگین بارش سالانه (۵۰ میلی لیتر) امکان کشاورزی در آن وجود ندارد.

گونه‌های حیات وحش در لاوان تنوع بالایی ندارند؛ اما یکی از زیباترین جاذبه‌های حیات وحش جزیره، تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه‌عقابی و سبز از اواسط اسفند تا اوایل مرداد در سواحل زیبای لاوان است. در طبیعت لاوان، گوسفندان وحشی دیده می‌شوند و جبیر (نوعی آهو) از دیگر گونه‌های حیات وحش در این منطقه است.

چطور به لاوان برویم؟

چطور به لاوان برویم؟

بهترین راه رسیدن به جزیره لاوان در هرمزگان از طریق بندر مقام است. برای رسیدن به بندر مقام از مسیر شیراز به مقصد شهر پارسیان از فیروزآباد، بندر سیراف و بندر عسلویه گذر کنید و پس از رسیدن به شهر پارسیان، با عبور از مسافتی یک ساعته در جاده‌ای ساحلی و زیبا میان کوه و دریا به بندر مقام در ۲۰ کیلومتری لاوان خواهید رسید.

مطلب پیشنهادی:  جنگل دالخانی، بهشت 40 میلیون ساله ایران

در لاوان چه غذایی بخوریم؟

پس از رسیدن به جزیره، بهترین انتخاب غذا ماهی کبابی است. ماهی تازه در همه جای جزیره به‌وفور یافت می‌شود. می‌توانید به‌راحتی از ماهیگیران سراغ ماهی تازه بگیرید و در یکی از سواحل زیبای جزیره لاوان در هرمزگان، از آشپزی در طبیعت لذت ببرید.

در لاوان چه غذایی بخوریم؟

سخن پایانی

جزیره لاوان در هرمزگان بدون شک یکی از زیباترین جزیره‌های جنوب کشور است که در پس سایه جزیره قشم کمتر به آن توجه شده است و شاید خیلی‌ها حتی نام آن را هم نشنیده باشند؛ اما اینجا مرواریدی در آب‌های فیروزه‌ای و درخشنده جنوب است که باید بیشتر شناخته شود. گردش و خرید در بازارهای این جزیره و تماشای غروب شگفت‌انگیز خورشید در آن‌سوی آب‌های زلالش قطعا شما را به وجد خواهد آورد.

یک نظر

  1. همراه با شما

    25 فروردین 1403 در 10:05 ب.ظ

    جالب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کارهای ضروری برای داشتن ناخن‌های زیبا

اگر می‌خواهید ناخن‌های زیبایی داشته باشید، باید هر روز کارهای نگهداری از ناخن را انجام دهی…