۵ ترفند ساده برای رفع ترش شدن غذا

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ترش شدن غذا از مواردی است که معمولا در آشپزی به آن بر می‌خوریم. برای رفع مزه ترشی غذا می‌توانید یکی از راه‌های زیر را با توجه به نوع غذا و ذائقه خود انتخاب کنید.
رفع ترش شدن غذا

ترش شدن ناخواسته غذا یکی از اتفاقاتی است که گاهی شما را دچار مشکل می‌کند. می‌توانید برای رفع ترش شدن غذا از شیرینی و سبزیجات استفاده کنید. برای رفع ترش شدن غذا می‌توانید یکی از راه‌‌های زیر را با توجه به نوع غذای خود و اینکه با کدام از روش‌‌های زیر سازگار است انتخاب کنید. با مجله دلتا همراه باشید. حتما طرز تهیه خورشت کرفس خوشمزه و عالی را امتحان کنید.

استفاده از شیرینی برای رفع ترش شدن غذا

به ‌‌خورشت خود یک تکه نبات یا شکر یا کمی زعفران با توجه به میزان ‌‌خورشت خود اضافه کنید. برای رفع ترش شدن قورمه‌سبزی تنها از شکر استفاده کنید.

توجه: برای اضافه کردن شکر به ‌‌خورشت کم‌کم این کار را انجام دهید. اجازه دهید شکری که به ‌‌خورشت اضافه کردید، خوب حل شود. آن را بچشید اگر باز هم نیاز بود شکر اضافه کنید.

استفاده از سبزیجات

اگر سوپ یا ‌‌خورشت شما ترش شده است و در آن سبزیجات و سیب‌زمینی دارد، از مقداری سیب‌زمینی و سبزیجات دیگر برای از بین بردن ترشی غذا استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  دروغ چگونه بیماری‌ها را درمان می‌کند؟

برای رفع ترش شدن غذا از مقداری چربی استفاده کنید

از مقداری چربی برای کاهش ترشی غذا یا ‌‌خورشت استفاده کنید. این چربی‌‌ می‌تواند شامل انواع روغن مانند دنبه و روغن زیتون و مقداری خامه باشد.

از بین بردن ترشی غذا

استفاده از جوش شیرین

روش دیگر برای از بین بردن ترشی خورشت و غذا این است که از مقدار خیلی کم جوش شیرین استفاده کنید، اما این مقدر باید خیلی خیلی کم باشد، چون جوش شیرین ضرر دارد.

جوش شیرین نقطه مقابل غذاهای ترش و اسیدی است؛ اما باید خیلی کم استفاده شود و در رفع ترشی غذا خیلی موثر است.

استفاده از نمک

نمک‌‌ می‌تواند ترشی غذا را کاهش دهد، اگر به غذا یا ‌‌خورشت خود هنوز نمک زیاد نزدید و شور‌‌ نمی‌شود، مقداری نمک به ‌‌خورشت اضافه کنید تا از ترشی غذا کم شود.

رفع ترشی غذا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

از بین بردن خط اخم بدون بوتاکس

از بین بردن خط اخم خواسته همه افراد است که برای آن حاضر هستند که پول زیادی را صرف کنند. هم…