با سدر پوست و موهای خود را بیمه کنید

1
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سدر دارای میوه‌ای به شکل سنجد است که در مناطق جنوبی ایران می‌روید، سدر به عنوان گیاهی است که همه قسمت‌های آن دارای خاصیت دارویی است، برگ، میوه، شکوفه و حتی ریشه سدر هم قابل استفاده است.
خواص سدر برای پوست و مو 

خواص سدر برای پوست و مو را هرگز دست کم نگیرید. امروزه افراد با مشکلات پوست و مو بسیار درگیر هستند و برای از بین بردن این مشکلات وقت و هزینه زیادی را صرف می‌کنند. همراه مجله اینترنتی دلتا باشید تا با سدر این مشکلات را حل کنیم.

خواص سدر برای پوست و مو

این گیاه بی‌نظیر تقریبا به عنوان یک گیاه همه کاره می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. شما می‌توانید برای همه قسمت‌های بدن این گیاه را بکار ببرید، سدر خاصیت خنک‌کنندگی فوق‌العاده‌ای دارد و استفاده آن در مورد مو، سبب حالت‌دهی و خوش فرم شدن آن می‌شود.

با سدر به جنگ مشکلات پوست و مو بروید

سدر خواص بی‌نظیری برای پوست و موی شما دارد.

برگ سدر معجزه‌ای برای لایه‌برداری و ترمیم

از گیاه سدر در شامپو و ترکیبات آرایشی استفاده می‌شود. اگر بدن با ضمادی که از سدر درست‌شده شست‌وشو داده‌شود، به لایه‌برداری پوست کمک می‌کند. برای افرادی که دارای پوست چرب هستند استفاده از سدر راحت‌تر و مناسب‌تر است.

سدر و حنا برای رفع لک‌های پوستی

یکی از خواص سدر برای پوست و مو رفع لک‌های پوستی است. برای از بین بردن جوش، شفاف‌شدن پوست و رفع لک و تیرگی پوست‌تان، مقداری حنای بی‌رنگ و پودر سدر را به یک اندازه مخلوط کرده به پوست خود بمالید تا با گذشت زمان تیرگی‌های پوست کم رنگ شود.

خواص سدر برای پوست

سدر و مورد درمانی برای ریزش مو

۵۰ گرم حنای بی‌رنگ را با ۱۵۰ گرم سدر و ۱۵۰ گرم مورد ترکیب کنید و روی مو‌ها بگذارید، بعد از گذشت مدت زمان نیم ساعته مو‌های خود را بشویید، این ماسک برای جلوگیری از ریزش مو عالی است و ریشه مو را محکم می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  با آب پنیر زیبا شوید

سدر و آبلیمو برای سفید کردن دست‌ها

برای سفید شدن دست و بدنتان سدر و آبلیمو رو با هم ترکیب کنید تا به شکل خمیری نه سفت و نه بسیار شل در آید سپس آن را به تمام قسمت‌های بدنتان بمالید و ۱۵ دقیقه بعد بشویید. اگر به هیکلتان اهمیت می‌دهید، به مطلب با این ترفندها شکم و پهلوی خود را پنهان کنید مراجعه کنید.

سدر و روغن بادام تلخ برای رفع کدری پوست

از خواص زیبایی سدر، نیکویی رنگ رخسار است. در صورتی که پوست شما کدر است و می‌خواهید پوستی شفاف و روشن داشته باشید، سدر را با روغن بادام تلخ مخلوط کرده و استفاده کنید، از آنجا که روغن بادام تلخ چرب است مشکلی برای پوست ایجاد نمی‌کند و می‌تواند یک الی ۲ ساعت روی پوست بماند.

ماسک سدر و ماست برای از بین بردن جوش

یکی از ماسک‌های طبیعی دیگر با سدر که به عنوان لایه‌بردار استفاده می‌شود، ماسک سدر و ماست است، البته از دیگر کاربرد‌های این ماسک، از بین بردن جوش‌ها، جای‌جوش، به خصوص جوش‌های دوران نوجوانی و جوانی است، می‌توانید از این ماسک زمانی که پوست بدن، صورت یا حتی پوست سرتان دچار خارش شده، برای رفع خارش و التیام التهابات پوستی استفاده کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    11 مهر 1402 در 10:04 ب.ظ

    با سلام وتشکر آیا سوزش پوست بعد از استفاده از آبرسان پوست طبیعی؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نحوه ست کردن طلا با لباس

ست کردن طلا با لباس شاید در نگاه اول بی‌اهمیت باشد؛ اما دراین‌رابطه باید بگوییم که نحوه ست…