خط خنده و درمان آن

۱۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید این جمله را زیاد شنیده باشید که خنده بر هر درد بی‌درمان دواست اما گاهی خنده باعث بروز خطوطی در اطراف لب و دهان می‌شود که زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
Untitled 1 111 خط خنده و درمان آن

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که هنگام نگاه کردن در آینه، خط لبخند برای شما آزار دهنده باشد. احتمالا اولین فکرى که به ذهن شما مى‌رسد، بوتاکس یا کرم‌هاى گران‌قیمت است، ولى در این مطلب از مجله دلتا به شما راهکارهایی را معرفی می‌کنیم که مى‌توان با کم‌ترین هزینه و آسیب با کمک مواد طبیعى به درمان خط خنده پرداخت.

خط خنده و راه‌های درمان آن

خط خنده خطى است که از گوشه بینى شروع شده و تا گوشه کناری لب ادامه دارد. این خط حتى در سنین پایین هم در بعضى افراد وجود دارد ولى با افزایش سن این خطوط عمیق‌تر و بیشتر مى‌شود. دلایل متعددى مانند ژنتیک، عادت‌های نادرست، سیگار کشیدن و غیره وجود دارد که عامل ایجاد این خطوط هستند.

درمان خط خنده

عوامل موثر براى درمان خط خنده

براى درمان خط خنده و لبخند، راه‌هاى متفاوتى وجود دارد مثل بوتاکس، تزریق ژل، لیفت با نخ و غیره که توسط متخصص انجام مى‌شود، ولى مى‌توان با انواع ماسک‌ها و رعایت اصول زندگى سالم، خط خنده را از بین برد و از زیاد شدن آن جلوگیرى کرد.

استفاده از حمام‌هاى گیاهى

عصاره گل قرمز، عصاره اسطوخودوس، عصاره لیمو، روغن آووکادو و غیره با تاثیر بر اعصاب و آبرسانى به سلول‌هاى پوست، باعث ترمیم بافت‌هاى خشک و سلول‌هاى آسیب دیده مى‌شود.

درمان خط خنده

بخور درمانى

در هفته ٢ تا ٣ بار از بخار آب براى آبرسانى به سطح پوست استفاده کنید. این کار باعث افزایش میزان رطوبت، درمان چروک‌هاى سطحى، ایجاد لطافت پوست و پاکسازى آلودگى‌ها و سلول‌هاى مرده مى‌شود.

روغن درمانى

روغن درمانى بهترین روش براى درمان و پیشگیرى از ایجاد خط اخم و خنده است. مى‌توان از روغن نارگیل و روغن ماهى که داراى اسیدهاى چرب و امگا ٣ است، روغن زیتون و روغن آووکادو که داراى ویتامین E است، روغن آرگان و روغن خراطین که حاوى کلاژن، الانتین و امگا ٣ است استفاده کرد. همچنین روغن دانه کدو تنبل که حاوى اسیدهاى چرب است باعث مرطوب ماندن پوست مى‌شود.

ماساژ صورت با قاشق

یکى از ماساژها که در کشورهاى آسیاسى مثل چین و ژاپن رواج دارد ماساژ صورت با قاشق است. صورت را قبل از ماساژ با آب بشویید، سپس روغن مورد نظر را به پوست بزنید، قاشق‌ها را در آب گرم قرار دهید که کمى گرم شود سپس همان‌طور که در شکل مى‌بینید، دهان را باز کنید و لب‌ها را به سمت جلو بکشید. قاشق‌های گرم را مانند تصویر، زیر بینی قرار دهید و با حرکات دایره‌ای به سمت گوشه‌های دهان حرکت دهید. دوباره با حرکات دایره‌اى به زیر بینی برگردانید. ۵ الی ۷ مرتبه این کار را تکرار کنید.

درمان خط خنده

درمان خط خنده با اسکراب کیوی

کیوى که حاوى ویتامین C و آنتى اکسیدان است، علاوه بر لایه بردارى پوست باعث تغذیه پوست نیز مى‌شود. براى تهیه این اسکراب کیوى، شکر و روغن زیتون را باهم مخلوط کرده و میکس کنید و بر روى پوست قرار دهید. بعد از ٢٠ دقیقه با آب ولرم بشویید و سپس مرطوب کننده بزنید.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: مطلب مشابه ۵ گام برای داشتن پوستی جوان و شاداب را بخوانید.

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۵ ب٫ظ

  2. پروین

    ۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۳۰ ب٫ظ

    باسلام درمانها گیاهی خیلی راحت مفیدوقابل دسترس وارزان وتاثیرگذار میباشد.ممنون

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۰ ق٫ظ

      از همراهی شما سپاسگزارم

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۹ دی ۱۴۰۰ در ۵:۵۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۶ ق٫ظ

    عالی ممنون

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۴ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۶ ق٫ظ

    ممنون عالی

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۴ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۴۷ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۶ ق٫ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۰ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۹ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…