۵ دلیلی که قاعدگی شما را دردناک می‌کند

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دوران قاعدگی در بسیاری از خانم‌ها با دردهای خاصی همراه است. در این مطلب عواملی که این دوران را دردناک‌تر می‌سازد بیان شده است.
قاعدگی پر درد

دوران قاعدگی در خانم‌ها بسیار مهم است و تغییرات جدی در بدن آن‌ها رخ می‌دهد. برخی موارد می‌توانند این دوران را دردآورتر کنند. به‌ندرت اتفاق می‌افتد که دوره‌های قاعدگی برای شما بدون درد سپری شود. معمولا در این دوران شما درد را تجربه می‌کنید اما بعضی روزها چیزی فراتر از درد است و میزان درد از تحمل شما خارج می‌شود. مجله دلتا در ادامه مطلب به بررسی مواردی که باعث قاعدگی پر درد شما می‌شود پرداخته است.

دلایل قاعدگی پر درد

خوردن کافئین

وقتی در این دوره هستید ، نوشیدن قهوه کمکی به کاهش درد شما نمی‌کند. اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم درد شما را بدتر هم خواهد کرد. قهوه و همچنین دیگر نوشیدنی‌های با محتوای کافئین بالا، احتمال ابتلا به درد و ناراحتی را از حد معمول افزایش می‌دهد. دلیل این افزایش درد ،کم‌آبی و انقباض عروق در رحم است که همگی باعث افزایش درد می‌شود .

سیگار کشیدن

بر اساس یک تحقیق استرالیایی، زنانی که روزی یک‌ بار سیگار مصرف می‌کنند، در مقایسه با غیر سیگاری‌ها بیشتر از درد قاعدگی رنج می‌برند .در این مطالعه اشاره‌ شده است که ارتباط بین سیگار کشیدن و تشدید گرفتگی عضلات هنوز مشخص نیست، اگرچه محققان معتقدند که این افزایش درد، ممکن است به دلیل انقباض عروق خونی رحم باشد که توسط نیکوتین ایجاد می‌شود.

 دلایل قاعدگی پر درد

شکر

اگر شما هم هوس خوردن یک‌ تکه شکلات بزرگ در این دوره را می‌کنید عذاب وجدان نداشته‌ باشید . هوس خوردن شکر در دوران قاعدگی بسیار رایج است اما باید سعی کنید از تسلیم شدن به چنین هوس‌هایی و زیاده‌روی در خوردن شیرینی‌جات در دوره‌ قاعدگی جلوگیری کنید. خوردن شیرینی و شکر علائم PMS ازجمله گرفتگی عضلات را تشدید می‌کند؛ زیرا، سطح انسولین را در خون شما افزایش می‌دهد و تعادل استروژن، تستوسترون و پروژسترون را بر هم می‌زند و باعث می‌شود شما درد بیشتری را تحمل کنید.

قاعدگی پر درد با نمک اضافه

همان‌طور که مصرف قندهای فراوری شده در دوره قاعدگی برای شما مضر است، غذاهایی با محتوای نمک بالا هم ممکن است قاعدگی شما را دردناک کند. نفخ و پف کردگی در دوران قاعدگی شایع است و مصرف بیش از حد نمک فقط این علائم را بدتر می‌کند. حالا می‌فهمید که چرا پس از مصرف یک بسته چیپس نمکی در این دوران احساس خوبی ندارید.

بی‌خوابی

خوابیدن به ترشح هورمونی به نام سروتونین کمک می‌کند . این هورمون چندین عملکرد بدن از جمله حساسیت به درد را تنظیم می‌کند. وقتی کمتر می‌خوابید، بدن شما سطوح پایین‌تری از این هورمون را تولید می‌کند و درنتیجه حساسیت شما به درد افزایش می‌یابد.

پریود پر درد

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب بهترین راهکار برای رفع سفیدی مو را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۰۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…