۵ گلدان شیک و جذاب در دکور منزل شما

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گلدان در دکوراسیون منزل یکی از مورد استفاده‌ترین لوازم تزیینی است. گلدان‌ها می‌توانند یک فضای بسیار زیبا و شاد در خانه ایجاد کنند.
انواع گلدان در دکوراسیون منزل

همه ما معمولا برای خرید انواع گلدان به سراغ زیباترین آن‌ها با سایز مناسب آن‌ها می‌رویم و همان را می‌خریم، اما شاید بد نباشد به این نکته توجه کنیم که مسئله به این سادگی‌ها هم نیست. در این مطلب از مجله دلتا همراه ما باشید تا با هم به سراغ بررسی انواع گلدان در دکوراسیون منزل را بررسی کنیم.

گلدان سفالی

انواع گلدان سفالی در میان افراد گل و گیاه دوست دارای محبوبیت زیادی است. انواع گلدان سفالی که غالبا از خاک رس هستند و با رنگ‌های گرمی که دارند تقریبا برای همه گیاهان مناسب هستند، می‌توانند در تمامی ابعاد قابل تولید و ساخت باشند.

از آنجایی که در گلدان‌های سفالی خلل‌های بسیار ریزی وجود دارد می‌توانید اطمینان خاطر داشته باشید که گیاه شما و خاک آن غرقاب نخواهند شد و علاوه بر آن گیاه شما در انواع گلدان سفالی توانایی تنفس راحتی خواهد داشت. به دلیل سنگین بودن انواع گلدان سفالی بهتر است آن‌ها را در ارتفاعات بالای منزل قرار ندهید.

انواع گلدان در دکوراسیون منزل

گلدان پلاستیکی

با پیشرفتی که در تکنولوژی و تولیدات کارخانه‌ها شکل گرفته است امروزه با انواع و اقسام شکل و رنگ‌های مختلفی از انواع گلدان پلاستیکی روبه‌رو هستیم. شاید اغراق نباشد اگر بگوییم که درصد زیادی از گلدان‌های موجود در هر خانه‌ای را همین گلدان‌های پلاستیکی شامل می شوند.

انواع گلدان پلاستیکی عمر زیادی دارند، در سرما یخ نمی‌زنند و فاسد هم نخواهند شد. به دلیل دوام بالا و وزن سبکی که گلدان‌های پلاستیکی دارند می‌توانند انتخاب درستی برای گیاهان خانگی شما باشند. برای آشنایی با گیاهانی که دارای انرژی مثبت هستند به مطلب گیاهانی که انرژی مثبت را به خانه شما می‌آورند سر بزنید.

انواع گلدان در دکوراسیون منزل

گلدان چوبی

یکی از انواع گلدان در دکوراسیون منزل گلدان چوبی است. انواع گلدان چوبی معمولا جذابیت منحصربه‌فرد خودش را دارد. از آنجایی که کاملا طبیعی هستند می‌توانند ترکیب فوق العاده‌ای با گیاهان سبز و دوست داشتنی ما داشته باشند. انواع گلدان‌های چوبی تقریبا هزینه کمی داشته و سبک هستند. می‌توانید آن‌ها را با کمک یک رنگ آمیزی ساده، کاملا با دکوراسیون منزل خود سازگار کنید.

گلدان چوبی

گلدان سرامیکی

انواع گلدان‌های سرامیکی نیز از آن دسته گلدان‌های پرطرفداری هستند که امروزه کمتر خانه‌ای را پیدا می‌کنیم که حداقل یک عدد از آن‌ها را نداشته باشد.

انواع گلدان سرامیکی تنوع رنگی و طرح‌های بسیار بالایی دارند و به دلیل نداشتن منافذ، برخلاف انواع گلدان‌های سفالی باعث از بین رفتن رطوبت گلدان نمی‌شود. علاوه بر این باید گفت که انواع گلدان سرامیکی در برابر سرما و انجماد نیز مقاومت قابل توجهی دارد.

گلدان سرامیکی

گلدان فلزی

این گلدان‌ها به نوبه خود زیبایی خیره کننده‌ای دارند که می‌توانند جلوه بسیاری به گیاهان خانگی شما ببخشند. گلدان‌های فلزی فانتزی امروزه بسیار رواج پیدا کرده‌اند و عموما از جنس مس، روی و چدن هستند. گلدان فلزی فانتزی وزن نسبتا کمی دارند و قیمت بالایی ندارند و علاوه بر این شما می‌توانید بر عمر طولانی آن‌ها نیز حساب باز کنید.

گلدان فلزی

پیشنهاد مطالعه: مطلب مهمانان به کدام بخش خانه شما بیشتر توجه می‌کنند؟ را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۱۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۴۰۰ در ۰:۲۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۰ در ۷:۱۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۷:۲۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۴۷ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۵ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۲۱ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در ۰:۱۸ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…