توصیه‌هایی برای جلوگیری و درمان رفلکس معده

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
علل متعددی برای ترش معده وجود دارد، اما تقریبا هر یک از آن علت‌ها رابطه‌ نزدیکی با یک رژیم غذایی نادرست دارد. چاقی، وعده‌های سنگین غذایی، فست فود، نوشیدنی‌های گازدار یا غذاهای تند همه جزو علل اصلی این بیماری هستند.
ترش کردن معده

همه‌ ما درد آزاردهنده‌ ترش کردن معده یا رفلکس اسید معده را دست‌کم یک‌بار در زندگی تجربه کرده‌ایم. گاهی احساس سوزش سر دل آن‌قدر شدید است که ممکن است در وهله‌ی اول حمله‌ قلبی به نظر برسد. باوجوداین، سوزش سر دل فقط یکی از نشانه‌ها و علائم ترش معده است که ممکن است با آن مواجه شوید. در این مطلب از مجله دلتا روش‌های جلوگیری و درمان رفلکس اسید معده را می‌خوانید.

راهکارهای جلوگیری از رفلکس معده

مواد خوراکی اسیدی را کاهش دهید

یکی از دلایل اصلی ترش کردن معده‌تان آن است که مواد خوراکی اسیدی مصرف می‌کنید. مثال‌های مواد خوراکی اسیدی پرتقال، گوجه فرنگی، گریپ فروت، لیمو، لیموترش یا سرکه است. هرازگاهی نوشیدن یک لیوان آب پرتقال واقعا سلامتی بخش است، اما باید بدانید که اگر مستعد ترش معده هستید این فکر ایده‌آلی نیست.

قبل از خوابیدن چیزی نخورید

اشتباه بزرگی که ما گاه به گاه مرتکب می‌شویم درست قبل از خوابیدن غذا خوردن یا مصرف میان وعده‌ قبل از خواب است. یک درمان آسان برای ترش معده آن است که دو تا سه ساعت قبل از خوابیدن غذا بخوریم.

جوش‌شیرین برای پیشگیری و درمان ترش کردن معده (رفلکس) عالی است

یکی دیگر از درمان‌های خانگی متعدد که به‌عنوان معالجه‌ای برای ترش معده عمل می‌کند جوش‌شیرین است. جوش‌شیرین به خاطر بی‌کربنات سدیمی که دارد باعث تسکین می‌شود.

از خوردن بعضی خوراکی‌های خاص پرهیز کنید

در این بیماری باید از خوردن سیر، پیاز، شکلات و نعناع و همچنین نوشیدنی‌هایی مثل چای و قهوه اجتناب کرد. این‌ها همه برای ترش معده مثل ماشه عمل می‌کنند و ممکن است دلیل اصلی آن باشند که سوزش سر دل را تجربه می‌کنید.

بعد از وعده‌های غذایی دراز نکشید

بعد از خوردن غذاهای خانگی خوشمزه و دل‌چسب، نخستین چیزی که به ذهن‌تان می‌آید احتمالا آن است که دراز بکشید تا همه‌چیز درون معده‌تان آرام بگیرد. چرت نیمروزی را حداقل برای سه ساعت بعد از آن‌که از وعده‌ غذایی خود لذت بردید، به تعویق بیندازید تا بتوانید از ترش معده اجتناب کنید.

برای پیشگیری و درمان ترش کردن معده (رفلکس) هنگام خوردن عجله نکنید

یکی از مهم‌ترین راه‌هایی که می‌توانید از ترش معده پیشگیری کنید به‌وسیله‌ عجله نکردن و لذت بردن از وعده‌ غذایی‌تان، خوب جویدن و گاهی استراحتی کوتاه دادن است تا معده‌تان بتواند بدون عجله غذا را هضم کند.

از خوردن خوراکی‌های تند پرهیز کنید

مواد غذایی تند با چاشنی فراوان معده را به هم می‌ریزد و به سوزش سر دل منجر می‌شود. مهم نیست چقدر فلفل قرمز یا تند دوست دارید، اگر مستعد چنین علائمی هستید سعی کنید از خوردن آن‌ها اجتناب کنید.

خداحافظ نوشیدنی‌های گازدار و خوراکی‌های چرب

نوشابه‌های گازدار مثل کوکاکولا، اسپرایت و سون آپ، بلیت یک طرفه‌ شما به مقصد ترش معده هستند. هر نوعی از نوشیدنی‌های گازدار می‌تواند در چشم به هم زدنی باعث رفلکس اسید معده شود.

تناسب اندام را حفظ کنید

حفظ تناسب اندام و یک سبک زندگی سالم است که به شما کمک خواهد کرد به بهترین نحو از ترش معده پیشگیری و یا آن را درمان کنید.

رفلکس اسید معده

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب بابونه دوست‌دار معده شماست را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۰۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۱۹ ب٫ظ

    سلام مطالب بسیار عالی بود

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۱ ق٫ظ

      سلام، ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۹ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۷ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۲۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۲۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۰۲ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۵۹ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…