۷ اصل کلیدی و مهم در دکوراسیون منزل شما

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طراحی دکوراسیون داخلی به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. رعایت این فاکتورها و اصول درست، موجب افزایش زیبایی و جذابیت بصری یک فضا می‌شود.
اصول مهم و کلیدی در دکوراسیون داخلی

آنچه که در دکوراسیون منزل اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند، توجه به نقطه کانونی در یک فضای مشخص است. با تاکید بر روی این نقطه کانونی، جذاب سازی و زیبایی آن می‌توان یک طراحی مناسب ارائه داد. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم اصول مهم و کلیدی در دکوراسیون داخلی را با هم مرور کنیم.

اهمیت تعادل

تعادل به معنای تقارن نیست. هدف شما از ایجاد تعادل این است که در یک فضای مشخص از خانه یک سمت از سمت دیگر از نظر بصری سنگین‌تر نباشد.

فضای پذیرایی را با مبلمان، پرده و سایر وسایل تصور کنید. شاید قصد داشته باشید در یک سمت از مبلمان یک آباژور و یا گلدان گل قرار دهید. در این صورت در سمت دیگر مبلمان تعادل برقرار نیست. برای برقراری این تعادل در فضا می‌توانید در سمت دیگر یک میز عسلی قرار دهید و روی آن یک گلدان گل قرار دهید.

اصول مهم و کلیدی در دکوراسیون داخلی

تقارن را رعایت کنید

در برخی موارد رعایت تقارن زیبایی و نظم بی‌نظیری در فضا ایجاد می‌کند. به‌طور مثال در یک فضای پذیرایی برای ایجاد حس لوکس بودن و تقارن می‌توانید دو طرف مبلمان را با بوفه‌های کوچک و خاص تزیین کنید. این تقارن در فضاهای بزرگ بیشتر خود را نشان می‌دهد.

اصول مهم و کلیدی در دکوراسیون داخلی

رعایت روشنایی از اصول مهم و کلیدی در دکوراسیون داخلی

در طراحی دکوراسیون داخلی روشنایی از عناصر و فاکتورهای مهم به حساب می‌آید. انتخاب یک نور مناسب زیبایی فضا را بیشتر می‌کند. در بخش‌هایی که نور طبیعی کافی وجود ندارد، انجام نورپردازی‌های کافی نقش تکمیل کننده را بازی می‌کند.

رعایت روشنایی

تکرار کنید

خودتان گاهی اوقات ممکن است در رعایت تضاد و یا کنتراست آگاهی و تجربه کافی نداشته باشید. در این موارد بهتر است به اصل تکرار پایبند باشید. انتخاب فرش‌های یک شکل با طرح‌ها و رنگ‌های یکسان یکی از نمونه‌های تکرار است. برای اینکه تکرار در فضا زیبایی ایجاد کند، سعی کنید از وسایل ساده استفاده کنید.

تکرار کنید

به جزئیات دقت کنید

رعایت برخی جزئیات در وسایل و تزیینات تاثیر بسیار خوبی در دکوراسیون داخلی دارد. به‌طور مثال فرض کنید که پرده پذیرایی با گل‌های ریز صورتی رنگ در مرکز پرده تزیین شده است. در کنار این اکسسوری اگر رومیزی هم با گل‌های ریز صورتی رنگ گلدوزی شده باشد، هماهنگی زیبایی در رنگ‌ها برقرار می‌شود. دقت در همین موارد کوچک می‌تواند فضایی دلنشین و جذاب ایجاد کند. برای دیدن رومیزی‌های زیبا و جذاب به مطلب بهترین مدل‌های رومیزی برای میز ناهارخوری سربزنید.

تقسیم فضاها

فرض کنید که می‌خواهید در پذیرایی بزرگ خانه خود چندین وسیله مختلف مانند میز ناهارخوری، مبلمان، کتابخانه و حتی پشتی‌های سنتی را قرار دهید. در این شرایط چیدمان تمامی وسایل در کنار دیوار و به صورت مرتب کار درستی نیست بهتر است که فضاها را تقسیم بندی کنید.

تقسیم فضاها

کنتراست از اصول مهم و کلیدی در دکوراسیون داخلی

بهتر است در فضا، رنگ‌ها و طرح‌ها نسبت به یکدیگر تضاد و کنتراست داشته باشند. به عنوان مثال فرض کنید که اتاق پذیرایی با مبلمان مستطیل شکل و سایر اکسسوری‌ها با شکل هندسی منظم و گوشه‌دار پوشانده شده است. برای بر هم زدن این حجم از زاویه می‌توانید یک فرش گرد و دایره وسط پذیرایی پهن کنید.

کنتراست از اصول مهم

پیشنهاد مطالعه: مطلب گیاهانی که انرژی مثبت را به خانه شما می‌آورند را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…