دریاچه خال‌خالی، شگفتی طبیعی جهان خلقت

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دریاچه خال خالی، یکی از شگفتی‌های طبیعی و خارق‌العاده در کانادا است که آب آن برای مردم بومی، دارویی مقدس به‌شمار می‌رود.
دریاچه خال خالی در کانادا

تعطیلات، زمانی را برای ما فراهم می‌­آورد تا با فراغت بیشتری سفر کنیم و بنابراین سعی می­‌کنیم بهترین مقصدها را برای سفر خود بیابیم. کانادا یکی از کشورهایی است که به داشتن هوایی بسیار سرد شهرت دارد. یکی از جاذبه‌های عجیب این کشور دریاچه خالدار است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با دریاچه خال خالی در کانادا آشنا شوید.

دریاچه خال خالی در کانادا

زمانی که تصمیم گرفتید برای تعطیلات تابستانی خود برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید «اوسویوس» (Osoyoos) در بریتیش کلمیبای کانادا را در بین اولین گزینه‌های خود قرار دهید. اوسویوس را «گرم‌ترین منطقه کانادا» هم نامیده‌­اند، چون گرم‌ترین میانگین دمای سالانه را در کانادا دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اوسویوس این است که یکی از عجیب‌ترین عجایب طبیعی جهان در آن قرار دارد.

دریاچه خالدار در کانادا

دریاچه‌ خالدار، شگفتی طبیعت

دریاچه خال‌­خالی بین دو دره «اوکاناگان» (Okanagan) و «سیمیکامین» (Similkameen)، در یکی از بیابان‌های بریتیش کلمبیا قرار دارد و آب آن برای مردم بومی اوکاناگان یک داروی مقدس به شمار می­‌رود. در نتیجه این دریاچه به‌طور خصوصی در مالکیت وزارت خانه مربوط به هندی­‌ها و شمالی­‌ها در کانادا است.

ساکنان اولیه اوکاناگان نام این دریاچه را «کلیلوک» (Kliluk) گذاشته بودند. جالب است بدانید، ریشه­‌ این نام در مواد معدنی است که ساکنان اولیه­‌ اوکاناگان، هزاران سال در مراسم شفا از آن استفاده می‌کردند.

در اطراف این دریاچه سنگ‌­هایی قرار دارد که مردم به عنوان سنگ قبر و برای مشخص کردن مزار درگذشتگان از آن‌ها استفاده کرده‌اند. اما آنچه این مکان طبیعی را بسیار شگفت‌انگیز می­‌کند، در ماه­‌های تابستان رخ می­‌دهد. جالب است بدانید، دریاچه شروع به ایجاد بخار می­‌کند و بستر دریاچه را خال‌های رنگی می­‌پوشاند. قسمت‌های خال مانند که توسط باریکه‌­های سفت و سخت از هم جدا می­‌شوند.

دریاچه خالدار کجاست

این خال‌ها چگونه تشکیل می‌شوند؟

این لکه­‌های رنگی زمانی ایجاد می‌­شوند که بخارهای ایجاد شده روی دریاچه غلظت بالایی از نمک، تیتانیوم، کلسیم، سولفات‌­ها، نقره و دیگر مواد معدنی داشته باشد.

هر یک از لکه‌ها طیف رنگی خاصی از سبز، زرد و قهوه‌ای خواهد داشت. رنگ این لکه‌ها به ماده‌­ معدنی موجود در آن و میزان بارش در آن سال بستگی دارد.

کانادا

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند دره مجسمه‌ها، سفری با چاشنی هول و هراس.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۴۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۳۳ ب٫ظ

    عالیه

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۴۹ ب٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…