اوج هیجان در قلب هرمزگان

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تنگه بوچیر هرمزگان از آن جاهایی است که با دیدنش هیجان‌زده می‌شوید و آدرنالین خونتان بالا می‌رود.
تنگه بوچیر در هرمزگان

مکانی شگفت‌انگیز و افسانه‌ای که سفر به آن از به‌یادماندنی‌ترین سفرهای عمرتان خواهد بود و لذت دره‌نوردی در این تنگه را هیچ‌وقت فراموش نخواهید کرد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با تنگه بوچیر در هرمزگان آشنا شوید.

تنگه بوچیر در هرمزگان

این تنگه رویایی در جنوب ایران قرار دارد و از جاهای دیدنی استان هرمزگان است. پس اگر به‌دنبال گردشی هیجان‌انگیز هستید و البته اهل ورزش، تنگه بوچیر را از دست ندهید.

تور هرمزگان

مسیر دسترسی

راه دسترسی به تنگه بوچیر از طریق شهرستان پارسیان (گاوبندی) و روستای بوچیر است. بعد از رسیدن به این روستا باید جاده‌ای خاکی‌ را که در غرب روستای بوچیر است، به طول پنج کیلومتر به‌سمت شمال طی کنید تا به ورودی تنگه برسید.

معرفی تنگه بوچیر

در میان منطقه‌ای گرم و کویری دره‌ای عمیق و اسرارآمیز در دل زمین وجود دارد که به آن تنگه بوچیر یا تنگه چله بوچیر می‌گویند. مسیر رسیدن به این تنگه خالی از هیجان و ماجراجویی نیست و برای دیدن آن باید هم در آب شنا کنید و هم از صخره‌ها بالا و پایین بروید. وقتی به این دره برسید حتما از شگفتی آن متعجب می‌شوید، به‌ویژه آن که باوجود اینکه در جایی گرم قرار دارد، اما داخل تنگه هوا خنک است.

ncs اوج هیجان در قلب هرمزگان

تجهیزات لازم برای برای بازدید از تنگه بوچیر

  • اگر تصمیم گرفتید از تنگه بوچیر هرمزگان دیدن کنید، توصیه می‌کنیم در قالب تورهای گردشگری که مجوز لازم را دارند به این مکان سفر کنید یا از راهنماها و مردمان محلی کمک بگیرید.
  • اگر مهارت لازم و کافی در شنا و صخره‌نوردی ندارید به تنگه بوچیر نروید. چراکه به‌محض رسیدن به این محل باید در حوضچه‌های پر آب که عمق برخی از آن‌ها زیاد است شنا کنید و حتی برای عبور از صخره‌ها و مکان‌های باریک دره با طناب رد شوید که این کار نیازمند آمادگی جسمانی است. البته با استفاده از قایق بادی نیز از برخی قسمت‌ها می‌توانید عبور کنید.
  • وسایل ضروری که برای دره‌نوردی در چله بوچیر به آن احتیاج دارید و باید به‌همراه داشته باشید. این وسایل شامل: طناب، کفش مناسب، جلیقه نجات و کلاه ایمنی است.

bdsj اوج هیجان در قلب هرمزگان

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند ساحل سرخ، تنها ساحل خوراکی ایران.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۴۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۲۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…