نقش غذا در زیبایی پوست

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بسیاری از محققان و متخصصان تغذیه بر این باورند که شما هر آنچه که می‌خورید، هستید. در واقع غذاها نقش مهی در سلامت جسم و حتی زیبایی پوست و مو دارند.
Untitled 1 69 نقش غذا در زیبایی پوست

اگر می‌خواهید بدانید غذایی که می‌خورید چه فوایدی برای تک تک اعضای بدن شما دارد، به پوست و موی خود توجه کنید. چرا که این دو همچون یک نمایشگر خارجی عمل می‌کنند که در حال حاضر چه اتفاقی برای اعضای داخلی بدن ما رخ می‌دهد. در این مطلب از مجله دلتا سعی کردیم غذاهایی که به زیبایی پوست و مو کمک می‌کنند را به شما معرفی کنیم.

تاثیر مواد غذایی بر روی پوست

تاثیر غذا روی زیبایی پوست

بسیاری از غذاها تاثیر مستقیم روی سلامتی و زیبایی پوست انسان دارند. از این جهت ممکن است برخی از غذاهای ناسالم روی ارگان‌های بدن تاثیر منفی بگذارند و در نتیجه باعث حساسیت پوستی یا آلرژی شوند. همچنین ممکن است برخی از غذاهای ناسالم که ارزش غذایی ندارند، باعث پیری زودرس پوست و چین و چروک شوند.

غذای خوب، زیبایی پوست

اگر می‌خواهید بدانید که کدام یک از غذاها برای سلامت و زیبایی پوست و مو شما مناسب است، ابتدا باید با گروه‌های مختلف غذایی آشنا شوید. در واقع این گروه‌های غذایی باید در برنامه ثابت رژیم غذایی قرار گیرند، چرا که نه تنها پوست بلکه تمام اعضای بدن برای فعالیت سالم به آن نیاز دارند.

پوست، مو و ناخن انسان به پروتئین وابسته است که این نوع پروتئین‌ها به کراتین، کلاژن و الاستین معروف هستند. با وجود این نوع پروتئین‌ها، سلول‌های پوستی استحکام بیشتری خواهند داشت و پوست جوان‌، صاف و درخشان باقی می‌ماند.

زیبایی پوست

غذاهای دریایی چربی مفید را فراهم می‌سازند

برخلاف باور بسیاری از افرادی که همیشه در رژیم لاغری هستند، بدن انسان برای انرژی و زیست به چربی نیز نیاز دارد. با این حال بهتر است بدانید که چربی‌ها به دو گروه مفید و مضر تقسیم می‌شوند. برای مثال امگا۳ و امگا۶ در گروه چربی‌های مفید قرار دارند که در غذاهای دریایی همچون ماهی و میگو یافت می‌شوند و به زیبایی پوست کمک می‌کنند.

زیبایی پوست

مصرف آهن و زیبایی پوست

یکی از نشانه‌های کمبود آهن در بدن احساس خستگی و خواب آلودگی بیش از حد است که روی زیبایی پوست نیز تاثیر می‌گذارد. در صورتی که از کمبود آهن در بدن خود رنج می‌برید، احتمالا پوست شما رنگ‌پریده و کدر می‌شود. البته در برخی موارد ممکن است پوست دچار خارش، لکه و چین و چروک نیز گردد.

مصرف حبوبات ویتامین B و آنتی‌ اکسیدان را تامین می‌کند

ویتامین B یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای سلامت پوست محسوب می‌شود. در واقع کمبود ویتامین B باعث خشکی، خارش و التهاب پوست می‌گردد. آنتی‌اکسیدان‌ها خطر ابتلا به انوع سرطان‌ها به‌خصوص سرطان پوست را کاهش می‌دهند که مصرف آن نیز برای سلامت بدن ضرورت دارد. تمام حبوبات همچون جوی دو سر، نخود، لوبیا و.. منبع مهمی از ویتامین B محسوب می‌شوند که باید در برنامه غذایی قرار گیرند.

میوه و سبزیجات میزان کاروتن و ویتامین A را افزایش می‌دهد

کاروتن منبع ارزشمندی برای تامین ویتامین A است و اگر می‌خواهید بدنی سالم و پوستی زیبا داشته باشید، مصرف کاروتن و ویتامین A را فراموش نکنید. کاروتن به بهبود پوست آفتاب سوخته و خشک کمک می‌کند و ویتامین A تاثیر بسزایی در درمان اگزما دارد. هویج، هندوانه، فلفل دلمه و گوجه منبع غنی و مناسب کاروتن و ویتامین A هستند.

زیبایی پوست

پیشنهاد مطالعه: مطلب مشابه جلوگیری از جوش صورت هنگام استفاده از ماسک تنفسی را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۴۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ دی ۱۴۰۰ در ۵:۵۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰ در ۶:۲۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰ در ۵:۰۶ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۰۳ ق٫ظ

      ممنون از شما🌹

      پاسخ

    • ناشناس

      ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…