قوانین استفاده از لباس‌های مشکی

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مشکی برای هر کمد لباس عالی است و قاعدتا جزو اصلی آن است، اما با چند چالش همراه است. مهم‌­تر از همه اینکه پارچه­‌های مختلف رنگ مشکی را به یک میزان حفظ نمی‌­کنند.
Untitled 1 63 قوانین استفاده از لباس‌های مشکی

اگر طرفدار لباس های مشکی هستید، باید به تعدادی از نکات که باعث بهتر دیده شدن شما در لباس‌های مشکی می‌شوند دقت کنید. در این مطلب از مجله دلتا به این نکات می‌پردازیم.

قوانین استفاده از لباس های مشکی

چرا لباس پشمی برای مشکی ­پوشان محبوب است؟

پارچه‌­های پشمی همیشه در رنگ مشکی غلیظ‌­تر از نخ‌پنبه و دیگر الیاف هستند، به این دلیل که پشم در نگه‌داشتن رنگ در خود بهتر عمل می‌­کند. بنابراین هنگام خرید لباس ­‌های مشکی، به دنبال شلوار­­ها، پلیور­ها و از همه مهم­‌تر کت‌­هایی باشید که در ترکیبات خود پشم بیشتری داشته باشند.

نکته­ فوق‌العاده­‌تر در مورد پشم این است که پشم برخلاف نخ، در دراز مدت رنگ خود را از دست نمی‌­دهد و به سفیدی نمی­‌زند. پس اگر قرار است مکررا از لباس مشکی خود استفاده کنید، بهتر است که پول بیشتری بابت پشم سرمایه­‌گذاری کنید.

لباس های مشکی

ست کردن لباس های مشکی

فارغ از نوع جنس لباس‌­های مشکی، تن‌های رنگی مشکی متفاوت هستند. پس هنگام ترکیب چند لباس مشکی، دقت کنید. به‌عنوان مثال هنگام پوشیدن هم­زمان یک تیشرت و شلوار مشکی، ممکن است تیشرت تن قرمز و شلوار تن قهوه‌ای داشته باشند.

لباس های مشکی

بازی با ترکیب بافت و پارچه

قانون همیشگی ترکیب، در مورد لباس های مشکی مهم­‌تر است. پارچه­‌ها و بافت‌­های مختلف را مخلوط کنید. به‌عنوان مثال یک ژاکت با بافت درشت با یک شلوار با بافت ظریف، بسیار جذاب‌­تر به‌نظر می‌­رسد.

انجام این کار باعث می‌­شود که جذاب و شیک‌­پوش به‌نظر برسید نه مانند کسی که یک یونیفورم مشکی پوشیده است و هیچ تصرف و تسلطی بر آن ندارد.

نخ‌‌پنبه­ مشکی، محتاط باشید

اگر در مورد راحتی صحبت می­‌کنیم، بدون شک نخ‌پنبه رتبه­ اول را در تمام الیاف به‌دست خواهد آورد اما آگاه باشید که این الیاف خیلی زود رنگ می‌­بازد. به جای خرید لباس­‌های مشکی ۱۰۰ درصد پنبه، بهتر است لباس­‌هایی را انتخاب کنید که درصدی از لایکرا در خود داشته ­باشند. چرا که الیاف مصنوعی به نخ‌پنبه کمک می‌­کند که رنگ را بهتر در خود حفظ کند.

لباس های مشکی

مراقبت از لباس‌­های مشکی

برای جلوگیری از تغییر رنگ زودهنگام، عادت کنید لباس های مشکی خود را به خشک­شویی ببرید. اما اگر مجبور به شستشوی لباس‌­های مشکی­ در خانه شدید، از یک فنجان سرکه استفاده کنید. سرکه به تثبیت رنگ کمک می‌­کند و بوی آن پس از خشک شدن از بین می‌­رود. همچنین سرکه یک نرم کننده­ خوب برای لباس است.

اگر تمایلی به استفاده از سرکه ندارید، می‌­توانید از محصولاتی که در بازار مخصوص شستشوی لباس­‌های مشکی ارائه می‌­شوند، استفاده کنید. این محصولات برای کاهش رنگ­‌دهی و حفظ غلظت رنگ لباس‌­های مشکی طراحی شده‌­اند. همچنین همیشه از آب سرد برای شستشوی لباس‌­های تیره استفاده کنید.

لباس های مشکی دخترانه

خداحافظی به موقع

لباس های مشکی خود را زمانی‌که تغییر رنگ می‌­دهند، بازنشسته کنید. مشکی­‌های رنگ‌ورو رفته، فقط شما را ژنده‌­پوش نشان می‌­دهند و این اصلا جذاب نیست.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب با این لباس‌های چرم بدرخشید را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۵ ق٫ظ

    بسیار کاربردی

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۰ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…