صحرای عجیبی که بین زمین و آسمان معلق است

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زمین، این سیاره‌ دوست داشتنی که مدت‌ها است ما را در خود پناه داده، لبریز از جادوی ناب و افسون سحرانگیز طبیعت است.
دشت نمک سالار دی یونی

زمین جایی است که خالق، هنرمندانه قلم به دست گرفته و صحنه‌هایی را به تصویر کشیده است که گاهی ما را میان واقعیت و رویا معلق نگاه می‌دارند. دشت نمک سالار دی یونی(Salar de Uyuni)، یکی از این پرده‌های رنگارنگ و بی‌مانند خداوند است که حقیقتا افسونگری را تمام و کمال به نمایش گذاشته است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با این جاذبه حیرت‌انگیز آشنا شوید.

دشت نمک سالار دی یونی

این دشت نمک آلود زیبا در جنوب غربی کشور بولیوی و در استان دنیل کامپوس (Daniel Campos)  قرار گرفته است. این گستره‌‌ وسیع و تماشایی در مجموع ۱۰.۵۸۲ کیلومتر مربع وسعت دارد و در ارتفاع ۳.۶۵۶ متری از سطح دریا واقع شده است.

بزرگترین آینه طبیعی

در واقع این دشت خیال‌انگیز از بده بستان‌های دریاچه‌های متعددی که در دوران ماقبل تاریخ در این منطقه قرار داشتند، شکل گرفته است. به طوری که مدت‌ها قبل این منطقه با آب پوشیده شده و جزایر ماقبل تاریخی متعددی نیز در گوشه و کنار آن قابل مشاهده بود. اما به تدریج دریاچه‌ها محو شده و این سرزمین سپیدرنگ جادویی را در معرض دید قرار دادند.

بزرگترین دشت نمک

در یک روز زیبا، وقتی ابرها با ناز در آسمان می‌رقصند و همه چیز در اوج زیبایی است، اگر به دوردست‌ها بنگرید، احساس خواهید کرد که جایی بین زمین و آسمان معلق هستید. جایی که انعکاس و سکون، شما را مجذوب خود خواهد کرد. جایی که برای لحظه‌ای، رویا جنبه‌ واقعیت پیدا کرده و دستان جادویی طبیعت شما را به پرواز در خواهد آورد.

دشت نمک

ویژگی‌های ساختاری

کل منطقه با چندین متر نمک روکش شده است که در نوع خود، تصویری به یادمادنی و جاویدان را خلق کرده‌اند. از سوی دیگر به دلیل وجود همین میزان نمک، بین ۵۰ تا ۷۰ درصد لیتیم جهان از این منطقه به دست می‌آید. در مجموع به دلیل این ویژگی‌های ساختاری و همچنین سطحی مسطح، آسمانی پاک و رطوبت اندک هوا، اینجا مکانی مناسب برای فعالیت‌های ماهواره‌ای است.

گردشگری در این منطقه

با توجه به این چشم انداز منحصربه‌فرد، سالار دی یونی هر ساله گردشگران مشتاق فراوانی را از چهار گوشه‌ عالم به سوی خود جذب می‌کند. حتی در همراهی با حال و هوا و فضای موجود، هتل‌های این منطقه نیز دست به ابتکاراتی زده و تمام یا بخشی از سازه و مبلمان خود را از سنگ‌های نمکی ساخته‌اند.

دشت نمک سالار دی یونی

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند شهر عجیبی که در آن خون جنگنده‌ها را می‌نوشند.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۱۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۲۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…