۵ گام برای داشتن پوستی جوان و شاداب

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گاهی اوقات پیش می‌آید که قدر پوست خود را نمی‌دانیم و فراموش می‌کنیم که پوست چه نقش حیاتی در محافظت از ما ایفا می‌کند.
Untitled 1 45 ۵ گام برای داشتن پوستی جوان و شاداب

فرقی ندارد که روزها چطور پر مشغله و پر از استرس سپری می‌شوند، در هر صورت باید همیشه چند دقیقه وقت برای محافظت و مراقبت از پوست خود صرف کنیم. در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم راهکارهای جوان ماندن پوست صورت و بدن را بررسی کنیم.

۵ گام برای جوان ماندن پوست

گام اول از موثرترین روش‌های جوان ماندن پوست

به طور منظم صورت خود را بشویید. سپری کردن کل روز در بیرون از خانه به این معنی است که مقدار زیادی باکتری و غبار به پوست شما چسبیده است. لایه‌های پوست مرده نیز تقریبا همیشه وجود دارند. باید قبل از رفتن به رختخواب آن‌ها پاک نموده و تمیز بشویید. به‌یاد داشته باشید که بهتر است صورت خود را با آب سرد بشویید.

جوان ماندن پوست

گام دوم از موثرترین روش‌های محافظت پوست

برای جوان ماندن پوست صورت خود غذای مناسب بخورید. غذای غیربهداشتی و ناسالم نخورید که در این صورت پوست چربی خواهید داشت. سموم مختلف و بسیاری را می‌توان در برخی انواع غذاهای خاص پیدا کرد. رژیم غذایی خود را چک کنید. تنها کاری که باید بکنید دقت و توجه ویژه در انتخاب غذای روزانه است. شکر کمتری بخورید، از خوردن غذاهای حاضری ناسالم اجتناب نمایید و آن‌ها را با میوه جایگزین کنید. شیرینی و غذاهای شور نیز توصیه نمی‌شوند. اگر این شانس را دارید تا از غذاهای ارگانیک استفاده کنید، نهایت استفاده را از این فرصت داشته باشید.

جوان ماندن پوست

گام سوم از موثرترین روش‌های جوان ماندن پوست

از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید اجتناب کنید. پوست بدن به این منظور خلق شده تا از شما در مقابل اشعه فرابنفش محافظت کند. به‌یاد داشته باشید که قرار گرفتن بیش از حد در مقابل نور خورشید می‌تواند منجر به مشکلات جدی پوستی شود. اگر ناچار هستید طول روز را در معرض آفتاب باشید، کرم‌های ضدآفتاب می‌تواند کمک شایانی کند.

جوان ماندن پوست

گام چهارم از موثرترین روش‌های محافظت از پوست

خواب کافی داشته باشید. یکی از مهم‌ترین مشکلات پوستی صورت، کم خوابی است. وقتی استراحت می‌کنید، پوست شما شادابی خود را از سر می‌گیرد و خود را ترمیم می‌کند. شما هرگز نمی‌توانید این عملکرد بدنی را نادیده بگیرید، بنابراین اطمینان حاصل کنید که هر شب حداقل هشت ساعت خواب با کیفیت داشته باشید.

جوان ماندن پوست دست

گام پنجم از موثرترین روش‌های جوان ماندن پوست

برای جوان ماندن پوست صورت و بدن مصرف ویتامین C و E را افزایش دهید. دانشمندان اثبات کرده‌اند که ویتامین C کمک می‌کند که پوست چروک کم‌تری داشته باشد. دریافت ویتامین C به‌طور منظم، باعث تولید کلاژن بیشتر می‌شود. از طرف دیگر، ویتامین E فواید خاص خود در محافظت از جوانی را دارد. برخی از این فواید، خاصیت آنتی‌اکسیدانی و حفاظت نوری هستند. محققین دریافته‌اند که ویتامین E در کاهش تولید ملانین که باعث ایجاد لکه‌های پیری می‌شود موفق عمل می‌کند. این ویتامین همچنین پوست را مرطوب نگه داشته و از خشکی آن جلوگیری می‌کند.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: مطلب مشابه آلودگی هوا قاتل زیبایی پوست را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۰:۵۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۲۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۲۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۳ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۸ آذر ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۵ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…