۶ توصیه مفید و کاربردی برای دکور خانه شما

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
داشتن خانه‌ای زیبا با دکوراسیونی چشم‌نواز برای هرکدام از ما جذاب است. اگر می‌خواهید دکور خانه خود را زیبا کنید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.
قوانین و اصول چیدمان منزل

با وجود اینکه خیلی از افراد اعتقاد دارند که اصول چیدمان منزل امری سلیقه‌ای بوده و با کمی تجربه قابل اکتساب است، اما بد نیست که برای طراحی دکوراسیون خانه نیم نگاهی به قوانین و اصول چیدمان منزل هم داشته باشید. با مجله دلتا همراه باشید.

از شلوغ کردن و چیدن وسایل بیش از حد و اضافه در خانه خودداری کنید

شلوغی بیش از حد فضا، زیبا به نظر نمی‌رسد. بهتر است وسایل اضافه را از دور و برتان جمع کنید. گاهی ما برای دکور کردن قسمتی از خانه به اشتباه از وسایل تزیینی زیادی استفاده می‌کنیم که این کار باعث بهم‌ریختگی و شلخته دیده شدن خانه می‌شود.

قوانین و اصول چیدمان منزل

مرکز توجه ایجاد کنید

به جای تغییرات گسترده و هزینه‌بر در کل خانه، یک قسمت را که بیشتر مورد توجه است انتخاب کرده و تغییر بدهید. چون تغییرات در بخش محدودی اتفاق می‌افتد، هم هزینه کمتری متحمل می‌شوید و هم قادر هستید از مواد با کیفیت‌تری استفاده کنید.

قوانین و اصول چیدمان منزل

دیوار را با کاغذ دیواری دلخواه بپوشانید

بهتر است رنگ و طرح کاغذ دیواری را متضاد با رنگ فعلی اتاق انتخاب کنید تا کنتراست رنگ ایجاد شده، محیط را متفاوت جلوه دهد. اگر نمی‌خواهید که هزینه‌های زیاد کاغذ دیواری را متحمل شوید، می‌توانید به‌جای آن با چند قوطی رنگ و شابلون روی دیوارهای خود را طرح‌دار کرده و جلوه زیبایی را برای خانه خود ایجاد کنید. می‌توانید با کمی خلاقیت و استفاده از رنگ‌های مختلف و چسب‌های کاغذی طرح مورد نظر خود را بر روی دیوار ایجاد کرده و سپس به رنگ‌آمیزی بپردازید.

دیوار را با کاغذ دیواری دلخواه بپوشانید

یک قسمت از خانه را به گل و گیاه اختصاص دهید

می‌توانید یک میز پشت پنجره بگذارید و روی آن را با گلدان‌هایی که دوست دارید، پر کنید. اگر در خانه خود نور کافی برای نگهداری از گل و گیاه طبیعی را ندارید، می‌توانید به‌جای آن‌ها از گلدان‌های گل مصنوعی یا حتی ریسه‌های برگ استفاده کنید تا حس زندگی را به خانه خود بیاورید.

گل و گیاه در خانه

از قاب عکس یا تابلوهای نقاشی، برای زیباتر کردن دیوار استفاده کنید

تابلو را نباید زیاد بالا نصب کنید تا در مرکز دید چشم باشد. زمانی‌که تصمیم به انتخاب تابلو برای بالای مبلمان را دارید باید به نکات مهمی مانند اندازه مبلمان، ابعاد دیوار و ابعاد تابلو توجه کنید.

بعد از بررسی دقیق همه این موارد باید در مورد نحوه چیدمان تابلوها و تعداد آن‌ها تصمیم بگیرید. بهترین ارتفاع برای نصب تابلوها از زمین از مرکز تابلوی وسطی در نظر گرفته می‌شود.

قاب عکس یا تابلوهای نقاشی

از وسایل دکوری بیش از حد استفاده نکنید

یکی از قوانین و اصول چیدمان منزل این است که از وسایل دکوری کمتر استفاده کنید. استفاده از وسایل تزیینی و دکوری، اگرچه می‌تواند اثر خوبی روی فضا بگذارد، اما استفاده بیش از حد از این وسایل، محیط را شلوغ و بهم‌ریخته می‌کند.

دکور ساده و شیک

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفند‌هایی کاربردی‌ برای فضای ورودی منزل را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۳۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۰۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…