دره مجسمه‌ها، سفری با چاشنی هول و هراس

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جزیره هرمز به زیبایی و جاذبه‌های منحصربه‌فرد معروف است. دره مجسمه‌ها بخش مهمی از این جزیره است که با زبان خاص خود، داستانی به قدمت تاریخ را برای ناظران حکایت می‌کند.
دره مجسمه ها در قشم

بازدید از این جاذبه جزیره هرمز، بخش جدا نشدنی برنامه سفر گردشگرانی است که به عشق طبیعت آرام راهی آن می‌شوند. دره مرموز و خیال‌انگیز مجسمه‌ها، با چاشنی هول و هراس، حال و هوای سفر را دگرگون می‌کند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با دره مجسمه ها در قشم آشنا شوید.

دره مجسمه ها در قشم

جزیره هرمز در استان هرمزگان واقع شده است و ۴۲ کیلومتر مربع وسعت دارد. هرمز جزیره مهم و پرماجرایی در دل خلیج فارس است. این جزیره کوچک در دهانه خلیج فارس یعنی تنگه هرمز قرار دارد. موقعیت حساس و استراتژیک جزیره هرمز سبب شده تا در طول تاریخ پایگاه قدرت‌نمایی متجاوزان باشد. رد توپ‌ها، بازمانده کشتی‌ها و قلعه‌های آن‌ها در جزیره، این تاریخ را به شکلی عبرت‌آموز برای همگان فاش و حکایت می‌کنند.

دره تندیس ها در قشم

عمر زمین‌شناسی جزیره هرمز ۶۰۰ میلیون سال تخمین زده می‌شود. این جزیره ۵۰ هزار سال پیش از دل خلیج فارس سربرآورده است. جزیره هرمز بهشت زمین‌شناسی کشور است و شامل عارضه‌های مختلف طبیعی همچون تپه‌های رنگارنگ، کوه‌های آتش‌فشانی، کوه‌های نمکی، جلگه‌های پست و هموار و معدن خاک سرخ و نمک است.

در نقشه‌های هوایی، جزیره هرمز مانند یک صدف دیده می‌شود. یک جاده ساحلی زیبا دورتادور جزیره را گرفته است. در این مسیر می‌توان پیاده، با دوچرخه یا موتور به بازدید بخش‌های مختلف رفت. جاذبه‌های طبیعی هرمز در فاصله کوتاهی از هم قرار گرفته‌اند. در بافت قدیمی شهر، آثار تاریخی مهمی برای بازدید وجود دارد.

جاذبه های دیدنی قشم

تندیس جانوران

تندیس جانوران که هنر دست طبیعت هستند هرکدام در گوشه‌ای از دره مجسمه‌‌ها آرام گرفته‌اند و فقط با انسان‌های خیال‌پرداز سخن می‌گویند. با خیره شدن به مجسمه‌ها و پرواز مرغ خیال، عقاب، اژدها، خروس، مارمولک و موش پیش روی شما نمایان می‌شود و با کشف هرکدام شور و شعف خاصی کودک درون را فرا می‌گیرد.

در دره مجسمه‌ها دست‌فروشانی حضور دارند که خوراکی و سوغات می‌فروشند. در بخشی دیگر نوازندگان مشغول نواختن هستند که گوش دادن به آن‌ها خالی از لطف نیست. حضور در دره مجسمه‌ها زمانی که خلوت است و خبری از دست‌فروشان و نوازندگان نیست، حال و هوای ویژه‌ای دارد.

 گردشگری در قشم

سکوت وهم‌آلود

تجربه سکوت بی‌پایان دره مجسمه‌ها بسیار جالب است. سکوتی که شاید وهم‌آلود نیز باشد؛ البته این سکوت به درک بهتر تندیس‌های دره کمک می‌کند. سکوت دره در سایه دیواره‌هایی که به دست طبیعت تراشیده شده‌اند و زمینی از شن نقره‌ای، انسان را به کسب تجربه‌ای بی‌نظیر فرا می‌خواند.

بهترین زمان بازدید از دره مجسمه ها

سفر به جزیره هرمز، این نگین زیبای خاورمیانه فصل خاصی نمی‌شناسد؛ اما به‌طور کلی در نیمه دوم سال هوا برای تفریح در دیار قشم بهتر است.

دره مجسمه ها در قشم

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند ساحل سرخ، تنها ساحل خوراکی ایران.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۱۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۰۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۵۲ ب٫ظ

    عالییییی

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۸ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۵۹ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۷ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۵۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۷ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۵۴ ب٫ظ

    بسیار عالی🌺🌺🌺🌺

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۷ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۵۱ ب٫ظ

      سپاس از لطف شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…