راهکارهایی که سقف خانه را بلندتر نشان می‌دهند

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این روزها که بیشتر مردم در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند، با برخی مشکلات مواجه هستند که یکی از آن‌ها خانه‌های کوچک با سقف کوتاه است.
بلندتر نشان دادن سقف‌ های کوتاه

سقف‌های کوتاه حس خستگی را در افراد چند برابر می‌کنند، حسی سرشار از خفگی که همه ساکنان خانه را در برخواهد گرفت. در این مطلب از مجله دلتا ما قصد داریم در خصوص بلندتر نشان دادن سقف‌ های کوتاه در طراحی خانه نکاتی را برای شما عزیزان بیان کنیم.

استفاده از رنگ روشن در سقف

اولین و تاثیرگذارترین ایده برای بلندتر نشان دادن سقف‌ های کوتاه این است که از رنگ‌های روشن مخصوصا سفید برای رنگ‌آمیزی دیوارها و سقف استفاده کنید زیرا رنگ‌های تیره سقف را کوتاه‌تر می‌کنند. به باور برخی از طراحان استفاده از رنگ‌های هایگلاس باعث بازتاب نور شده و همین امر به بلندتر نشان دادن سقف کمک می‌کند.

بلندتر نشان دادن سقف‌ های کوتاه

طراحی پنجره‌های با ارتفاع بلند

استفاده از پنجره‌های طولی که ارتفاع آن‌ها از سقف تا کف است به بزرگ‌تر نشان دادن فضاهای کوچک بسیار کمک می‌کند. در خانه‌هایی که با سقف‌های کوتاهی طراحی شده‌اند، به جای پنجره‌های کوتاه از پنجره‌های بلند و قدی با شیشه‌های ساده و بدون برش استفاده کنید. مخصوصا اگر قد پنجره شما تا نزدیکی زمین باشد خیلی می‌تواند به بلندتر نشان دادن سقف خانه شما کمک کند.

بلندتر نشان دادن سقف‌ های کوتاه

نورپردازی در جهت رو به بالا

هر چه نور بیشتری به روی سقف خود بتابانید ارتفاع آن بلند و بلندتر به چشم می‌آید. به جای انتخاب آویزها و لوسترهایی که به سقف متصل شده و نور را به سمت پایین و دور سقف خانه می‌فرستند، تمرکز را به روی روشنایی سقف قرار دهید و اجازه دهید تا منابع نور بیشتری به روشنایی اتاق کمک رسانی کنند. توصیه می‌شود در خانه‌هایی که با سقف‌های کوتاه طراحی شده‌اند، از به‌کار بردن لوسترها و بلند و بزرگ اجتناب کنید.

نورپردازی در جهت رو به بالا

استفاده از آینه‌های بلند و قدی

آینه‌ها هم تاثیر بسیار زیادی در بلندتر نشان دادن سقف‌ های کوتاه دارند. زیرا با انعکاس و تاباندن نور در منزل شما سقف بلندتر دیده می‌شود و اگر جای مناسبی را برای قرار دادن آینه انتخاب کنید هم در بزرگ‌تر به‌نظر رسیدن فضا تاثیرگذار است.

استفاده از آینه‌های بلند و قدی

کاغذ دیواری و دیوارپوش با طراحی عمودی

استفاده از الگوهای عمودی از جمله روش‌هایی است که می‌تواند به ببلندتر نشان دادن سقف‌ های کوتاه کمک کند. با ایجاد کردن خطوط عمودی روی دیوار یا استفاده از کاغذ دیواریهایی با الگوی عمودی سبب بلندتر دیده شدن ارتفاع سقف خواهد شد. هر چقدر رنگ‌های این خطوط متضادتر باشند، سقف کوتاه را بلندتر نشان می‌دهند.

دیوارپوش با طراحی عمودی

انتخاب صحیح پرده و ارتفاع چوب پرده

انتخاب پرده مناسب و نصب آن‌ها برای خانه‌هایی با سقف‌های کوتاه از جمله عوامل تاثیرگذار در ارتفاع سقف‌ها است. پرده‌ها را نزدیک به سقف بیاویزید. طول پرده‌ها را بلند در نظر بگیرید طوری که تا زمین برسد، با این روش ارتفاع اتاق بلندتر دیده می‌شود. پارچه‌های طرح‌دار عمودی را برای پرده انتخاب کنید تا سقف کوتاه خانه را بالاتر نشان دهد.

استفاده از مبلمان با ارتفاع و پایه های کوتاه

یکی دیگر از بهترین تکنیک‌ها که سبب بلندتر نشان دادن سقف‌ کوتاه خانه شما خواهد شد، استفاده از مبلمانی است که ارتفاع کوتاه‌تری دارند و به سطح زمین نزیک‌تر هستند. این روش فاصله میان اثاثیه و سقف را بیشتر می‌کند و باعث می‌شود سقف بلندتر برسد. در حالی که مبلمان بزرگ و بلند فضا را بسته‌تر نشان می‌دهند.

مبلمان با ارتفاع و پایه های کوتاه

پیشنهاد مطالعه: مطلب ایده‌های خلاقانه برای چیدمان گیاهان آپارتمانی را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۴۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۵۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۲۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۷ ب٫ظ

    خوب

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۲۱ ق٫ظ

      سپاس

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…