داروهای خانگی برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی

۱۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ویروس سرماخوردگی در زمان ورود به بدن ما بر قسمت‌های خاصی از بدن ما تاثیر می‌گذارد. ویروس‌ها بیشتر روی مجاری و دستگاه تنفسی تاثیر می‌گذارند.
درمان خانگی سرماخوردگی و آنفولانزا

ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا، حتی اگر در خانه بمانید و استراحت کنید نیز بسیار سخت است و حس خوشایندی ندارد. ترکیبی از درد بدن، تب، لرز و گرفتگی بینی برای داشتن این حس ناخوشایند کافی است. خوشبختانه درمان‌های خانگی فراوانی وجود دارند که علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش می‌دهند و ما را به زندگی طبیعی برمی‌گردانند. مجله دلتا در ادامه مطلب ،شما را با  درمان خانگی سرماخوردگی و آنفولانزا آشنا می‌کند.

درمان آنفولانزا

درمان خانگی سرماخوردگی و آنفولانزا

سوپ مرغ

شاید سوپ مرغ درمان هر دردی نباشد، ولی برای درمان خانگی سرماخوردگی انتخاب بسیار خوبی است. یک پژوهش نشان می‌دهد که مصرف یک کاسه سوپ مرغ و سبزیجات در کاهش علائم عفونت دستگاه تنفس فوقانی بسیار مؤثر است. سوپ کم‌سدیم ارزش غذایی بالایی دارد و به هیدراته نگه‌داشتن بدن نیز کمک می‌کند.

زنجبیل

مصرف چند برش ریشه زنجبیل خام در آب جوش می‌تواند در درمان سرفه یا گلودرد مؤثر باشد. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که زنجبیل حالت تهوعی را که معمولا در آنفولانزا ایجاد می‌شود، برطرف می‌کند.

عسل

عسل خواص ضد باکتریایی و ضدمیکروبی گوناگونی دارد. نوشیدن مخلوط عسل، چای و لیمو می‌تواند گلودرد را تسکین دهد. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که عسل برای کاهش سرفه نیز مفید است.

سیر

سیر حاوی ترکیبی به‌نام آلیسین است که خواص ضدمیکروبی دارد. افزودن سیر به رژیم غذایی از شدت علائم سرماخوردگی می‌کاهد. حتی در بعضی از پژوهش‌ها مشخص‌شده است که سیر می‌تواند مانع از ابتلا به سرماخوردگی شود.

ویتامین C

ویتامین C نقش مهمی در بدن ایفا می‌کند و خواص فراوانی برای سلامتی دارد. لیموترش، پرتقال، گریپ‌فروت، سبزیجات برگ‌دار، لیموشیرین و سایر میوه‌ها و سبزیجات از منابع خوب ویتامین C هستند. در زمان بیماری، اضافه‌کردن آب‌لیموی تازه به چای داغ و عسل، خلط را کاهش می‌دهد. نوشیدن لیموناد گرم یا سرد نیز می‌تواند مفید باشد.

پروبیوتیک‌ها

پروبیوتیک‌ها باکتری‌ها و مخمرهای مفیدی هستند که در بدن، بعضی از مواد غذایی و مکمل‌ها وجود دارند. پروبیوتیک‌ها در حفظ سلامت روده و سیستم ایمنی بدن مؤثر هستند. برای داشتن منبعی خوشمزه و مغذی از باکتری‌های مفید، ماست پروبیوتیک را در رژیم غذایی خود وارد کنید.

آب‌نمک

غرغره‌کردن آب‌نمک به جلوگیری از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی کمک می‌کند. این کار شدت علائم سرماخوردگی را نیز کاهش می‌دهد. غرغره آب‌نمک گلودرد و گرفتگی بینی را تسکین می‌دهد.

ویکس واپوراب (vapor rub)

شاید از بوی این پمادها خوشتان نیاید، ولی ظاهرا بعضی از پمادهای موضعی قدیمی مانند ویکس واپوراب علائم سرماخوردگی در کودکان بزرگ‌تر از ۲ سال را کاهش می‌دهند. فقط یک یا دو بار استفاده پیش از خواب می‌تواند در بازشدن مجاری تنفسی و کاهش احتقان یا گرفتگی بینی، کاهش سرفه و بهبود خواب مؤثر باشد.

رطوبت

ویروس آنفولانزا در محیط‌های خشک راحت‌تر رشد می‌کند و گسترش می‌یابد. بنابراین ایجاد رطوبت بیشتر در خانه می‌تواند احتمال قرارگرفتن در معرض این ویروس را کاهش دهد. به‌علاوه افزایش رطوبت، التهاب بینی را کاهش می‌دهد و تنفس را راحت‌تر می‌کند.

سرماخوردگی

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب بهترین راهکار برای رفع سفیدی مو را بخوانید.

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۲۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۴۰۰ در ۳:۲۵ ب٫ظ

  3. اهورا مزدا

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۲ ب٫ظ

    بسیار موثرواموزنده ..متشکرم..

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۹ دی ۱۴۰۰ در ۸:۴۴ ق٫ظ

      با سپاس از نظر و همراهی شما🌹🌹

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۹:۴۱ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۷ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۷ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۹ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۵۳ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۶ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۷ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۱۱ ب٫ظ

    ممنونم از همراهی شما

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۸ آذر ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۵ ب٫ظ

      سپاس

      پاسخ

  11. ناشناس

    ۱۷ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۳۶ ق٫ظ

  12. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…