در زمستان با ارده کنجد، خود را گرم کنید

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ارده خوراکی مقوی و خوشمزه‌ای است که از دانه‌های تفت داده و کوبیده شده کنجد به‌دست می‌آید. و به دلیل طبع گرم آن صبحانه‌ای مقوی برای فصول سرد محسوب می‌شود.
خواص ارده کنجد چیست

مصرف ارده کنجد خواص و مزایای بی‌نظیری را برای بدن به همراه دارد. این ماده غذایی مقوی فاقد هر گونه افزودنی، اعم از شیمیایی و غیرشیمیایی است و صددرصد طبیعی است. ارده خواص فراوانی برای سلامتی و به‌خصوص برای کاهش وزن دارد. در این مطلب از مجله دلتا به سوال خواص ارده کنجد چیست پاسخ داده می‌شود.

ارده سرشار از مواد معدنی مانند فسفر، منیزیم، لسیتین، آهن و پتاسیم است. همچنین دارای اسید آمینه‌ای است که برای سم زدایی کبد بسیار مفید است. این ترکیب مغذی یکی از بهترین منابع تامین کلسیم بدن و سرشار از ویتامین‌هایی چون B5, B3, B2, B1, E و B15 است.

ارده کنجد

خواص ارده کنجد چیست

  • طبیعت ارده کنجد گرم و تر بوده و برای افراد سرد مزاج بسیار مفید است.
  • ارده کنجد، غذایی انرژی‌زا است و بهترین غذا برای فصل زمستان است چرا که بدن در این فصل به انرژی بیشتری برای گرم کردن نیاز دارد.
  • مصرف میزان متناسب و متعادلی از ارده در طول هفته و ماه سبب کاهش کلسترول بد خون و افزایش سطح چربی خوب خون یا همان HDL می‌شود.
  • ارده منبع بسیار خوبی برای تامین کلسیم بدن است و سبب استحکام و سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود.
  • مصرف ارده برای کودکان بسیار توصیه می‌شود، زیرا به دلیل تحرک بالای کودکان، انرژی لازم را برای آن‌ها تامین می‌کند و سبب تقویت حافظه‌شان می‌شود.
  • یکی از خواص مصرف ارده کنجد این است که سفتی‌ها و ورم‌های سفت داخلی و دمل‌ها را نرم می‌کند. مصرف ارده، دمل و جوش‌ها را در سرد مزاج‌ها پخته و باز می‌کند بنابراین می‌تواند باعث بروز جوش‌های پوستی در سردمزاجان گردد.
  • در دانه کنجد و مواد غذایی حاصل از آن آنتی اکسیدان‌های فراوانی وجود دارد که وجود این آنتی اکسیدان‌ها از سرطان در بدن پیشگیری می‌کند.
  • مصرف ارده سبب نرم شدن و تسهیل کار روده‌ها می‌شود و از این رو از یبوست پیشگیری می‌کند.
  • ارده قاعده‌آور است و مصرف آن سبب رفع بیماری‌های رحم خواهد شد.

خواص ارده کنجد

ارده کنجد و تناسب اندام

مصرف ارده در سردمزاجان سبب کاهش وزن و لاغری آن‌ها خواهد شد. مصرف یک تا دو قاشق ارده پیش از وعده غذایی اشتها را کم می‌کند و باعث می‌شود که فرد غذای کمتری مصرف کند و لاغرتر شود.

مواظب اضافه وزن نیز باشید!

مصرف بیش از حد ارده کنجد به این دلیل که حاوی چربی بالا و کالری زیادی است موجب چاقی و اضافه وزن خواهد شد پس اگر شما فرد کم تحرکی هستید و پیاده روی منظم ندارید یا ورزش نمی‌کنید، با خوردن زیاد این ماده غذایی حتما چاق خواهید شد. توصیه می‌شود افرادی که لاغر هستند و تمایل بسیاری به چاق شدن دارند، از ترکیب ارده و شیره استفاده کنند. از ارده بیشتر برای وعده غذایی صبحانه استفاده می‌کنند تا انرژی لازم را برای تمام روز دریافت کنند.

ارده کنجد

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب از شیره انگور در پاییز و زمستان غافل نشوید را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۴۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۲۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۵۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۷ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…