با پف یا ورم دور چشم خداحافظی کنید

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هنگامی که پف زیر چشم ایجاد می‌شود، بسیاری از خانم‌ها نگرانی زیادی از خود نشان می‌دهند و این در حالی است که این مسئله ممکن است برای همه به‌طور مشابه ایجاد شود.
Untitled 1 Recovered 13 با پف یا ورم دور چشم خداحافظی کنید

پف یا ورم دور چشم، یکی از مشکلاتی است که بسیاری از خانم‌ها و آقایان در جوانی و میان‌سالی با آن مواجه می‌شوند. اما علت ورم دور چشم به عوامل بسیاری وابسته است و در صورت نیاز باید با پزشک خود مشورت کنید. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی عواملی که باعث ایجاد پف یا ورم دور چشم می‌شوند می‌پردازیم.

درمان ورم دور چشم چگونه است؟

علت حساسیت را بررسی کنید

در صورتی که علت پف زیر چشم تنها حساسیت است، بهتر است پیش از هر چیز علت حساسیت خود را تشخیص دهید. روش تشخیص حساسیت می‌تواند یک تجربه شخصی باشد. همچنین شما می‌توانید با آزمایش‌هایی تحت نظر پزشک، علت حساسیت بدن خود را تشخیص دهید.

ورم دور چشم

دور نمک را خط بکشید

در غذاهای ما ایرانی‌ها، نمک یکی از چاشنی‌های مهم غذا محسوب می‌شود. اگرچه تنقلات شور و غذاهای پرنمک طرفداران بسیاری دارد، اما به مرور زمان باعث آسیب جدی به بدن می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید ورم اطراف چشم را به صورت طبیعی درمان کنید، ساده‌ترین روش حذف نمک از برنامه غذایی است.

ورزش برای درمان ورم دور چشم

در جامعه مدرنی که در آن زندگی می‌کنیم استرس، اضطراب و بدخوابی گریبان‌گیر بسیاری از انسان‌ها شده است. همین مسئله‌ای که دیگر عادی شده و بسیاری از افراد آن را نادیده می‌گیرند، باعث بروز بسیاری از بیماری‌های جسمی می‌شود که ورم دور چشم کوچک‌ترین آن است.
یکی از روش‌های کاهش استرس، اضطراب و درمان اختلال خواب، ورزش است. ورزش‌هایی همچون یوگا کمک به‌سزایی در درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌کنند و در نتیجه با افزایش آرامش، بدن نیز در وضعیت سلامت‌تری قرار می‌گیرد.

از محصولات آرایشی استاندارد استفاده کنید

متأسفانه با وجود تبلیغات گسترده محصولات آرایشی در شبکه‌های مجازی، برخی از خانم‌ها سلامتی را فدای زیبایی می‌کنند. در واقع محصولات آرایشی غیراستاندارد باعث بروز بیماری‌های پوستی، عفونت، التهاب اطراف چشم، ورم چشم و مشکلات دیگر می‌شود.

ورم دور چشم

آب فراوان بنوشید

ممکن است بدن به دلیل کم آبی با مشکلات و بیماری‌های بسیاری مواجه شود. در طول تابستان به دلیل گرما متوجه کم آبی بدن می‌شویم، اما در روزهای سرد سال، کمتر به کم آبی بدن توجه می‌کنیم در نتیجه ممکن است باعث بروز بیماری‌هایی شود. بنابراین اگر می‌خواهید به درمان ورم دور چشم کمک کنید، حتماً روزی ۸ لیوان آب بنوشید.

از ماسک خیار برای درمان پف زیر چشم استفاده کنید

یکی از راهکارهای درمان پف زیر چشم، استفاده از ماسک خیار است. روزانه دو تکه خیار نازک را به مدت ۱۵ دقیقه روی چشمان خود قرار دهید تا شاهد بهبود ورم دور چشم شوید، چرا که خیار خاصیت آب‌رسانی و نرم کنندگی دارد.

ورم دور چشم

از ضدآفتاب استفاده کنید

اگرچه بدن نیاز به ویتامین دی دارد، اما شما باید از پوست خود در برابر اشعه مضر خورشید محافظت کنید. بنابراین هر زمانی که از خانه خارج می‌شوید از کرم ضدآفتاب بهره‌مند شوید تا مانع ورم و التهاب دور چشم گردید.

از کرم دور چشم استفاده کنید

بسیاری از خانم‌ها و آقایان با پیری زودرس پوست حتی در سنین پایین به دلایل گوناگون مواجه می‌شوند. بنابراین ممکن است پوست حتی در آغاز سنین جوانی کلاژن کمتری بسازد. در این صورت توصیه می‌کنیم در استفاده از کرم دور چشم یا کرم شب غافل نشوید.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: مطلب مشابه سریع‌ترین راه از بین بردن لک صورت را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۳۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…