با این ۵ اشتباه گوشی خود را خراب نکنید!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در این گزارش از اشتباهاتی خواهیم گفت که باعث داغ شدن گوشی می‌شوند.
داغ شدن موبایل

گوشی‌های همراه تمام نیاز‌های روزمره افراد را برطرف می‌کنند. با توجه به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید انتظار بالاترین کارایی را از این وسیله دارید. یکی از مواردی که در موقع استفاده از گوشی تلفن همراه افراد را اذیت میکند داغ شدن موبایل است. اشتباهاتی که در این موقع انجام می‌دهید را در دلتامگ بخوانید.

داغ شدن موبایل

گرم شدن بیش از حد موبایل می‌تواند به قطعات داخلی آن صدمه وارد کند. در ادامه با ۵ اشتباهی که در این مواقع انجام می‌شود آشنا می‌شوید.

داغ شدن گوشی

۱-موبایل خود را در مقابل خورشید قرار می‌دهید

این نکته امری بدیهی است اما بیشترین رخداد را در بین اتفاقات دارد. در روزهای گرم موبایل خود را در ماشین رها می‌کنید یا در زیر آفتاب مستقیم از گوشی استفاده می‌کنید. زمانی که به طبیعت گردی رفته‌اید در مواقعی که به تفریح می‌پردازید موبایل را روی میز یا در ماشین رها می‌کنید. هنگام رانندگی گوشی را روی داشبور ماشین قرار می‌دهید و همزمان از برنامه مسیر یاب آن استفاده می‌کنید و انتظار دارید گوشی شما گرم نشود!

۲- موبایل خود را در کنار دستگاه‌های الکترونیکی دیگر قرار می‌دهید

در بیشتر مواقع تمام لوازم الکترونیکی خود مانند تلفن همراه، تبلت و لب تاپ را در یک محل قرار می‌دهیم. اگر یکی از این لوازم و دستگاه‌های الکترونیکی داغ شوند، به دلیل نزدیک بودن دستگاه‌ها به یکدیگر این حرارت منتقل می‌شود و دمای تمام دستگاه‌ها را بالا می‌برد. در نتیجه توصیه می‌کنیم بین دستگاه‌های الکترونیکی جا برای گردش هوا قرار دهید.

گرم شدن بیش از حد گوشی همراه

۳- موبایل را محبوس می‌کنید!

زمانی که هوا گرم است و شما گوشی را در جیب خود قرار می‌دهید، گرمای بدن شما به گرمای هوا اضافه شده و باعث گرم شدن موبایل می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم هر چند وقت یکبار گوشی را از جیب خود خارج کنید و در محلی خنک قرار دهید تا با گردش هوا دمای آن بالا نرود.

مطلب پیشنهادی:  نیکولا تسلا و باور او به راز عجیب اعداد 3، 6 و 9! + ویدیو

۴- به برنامه‌های باز گوشی در پس زمینه اهمیت نمی‌دهید

توصیه می‌کنیم در زمانی که گوشی موبایل شما بیش از حد داغ شد، برنامه‌هایی مانند بروزرسانی‌های بی‌مورد یا مکان‌یابی که در پس زمینه مشغول کار هستند را غیر فعال کنید. قرار دادن گوشی در محلی که هوای آن گرم است یا گردش هوای مناسب در آن وجود ندارد تنها دلیل داغ شدن آن نیست. در بیشتر مواقع باید به برنامه‌های داخلی گوشی توجه کنید.

۵-هنگام داغ شدن گوشی، قاب آن را خارج نمی‌کنید

یکی از مواردی که گوشی را در برابر افتادن و ضربه محافظت می‌کند قاب آن است. برخی از قاب‌ها به دلیل اینکه گردش هوا را مختل می‌کنند برای گوشی‌ها مناسب نیستند. بهتر است در زمانی که گوشی تلفن همراه شما داغ شد، قاب آن را خارج کنید. توصیه می‌شود در زمان شارژ نیز بهتر است قاب گوشی را از آن جدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…