چگونه دکور خانه را شیک و مجلل کنیم؟

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر ظرافت، کمال و اشرافیت مواردی هستند که شما به آن‌ها علاقه دارید، پس باید بگوییم که اجرای سبک فرانسوی در فضای داخلی شما کاملا مناسب خواهد بود.
معرفی سبک فرانسوی در دکوراسیون

اگر شما دوست دارید که دکوراسیون منزل شما علاوه بر ظرافت و زیبایی، جلوه‌ای لوکس و مجلل نیز داشته باشد، دکوراسیون فرانسوی برای شما مناسب خواهد بود. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی می‌پردازیم.

ویژگی‌های دکوراسیون فرانسوی

یکی از ویژگی‌های اصلی دکوراسیون فرانسوی، هزینه بالای طراحی داخلی خانه است. همچنین اثاثیه، از مبلمان تا کوچک‌ترین عنصر دکوری نیز بسیار لوکس و گران هستند. توجه داشته باشید در دکوراسیون فرانسوی، از تعداد زیاد و متنوعی پارچه استفاده می‌شود. به عنوان مثال والان‌های گران قیمت مخملی و گل برجسته در کنار پرده‌های ابریشمی سبک و شفاف، برای دکور پنجره‌ها کاربرد دارد. از دیگر ویژگی‌های دکوراسیون فرانسوی می‌توان به استفاده از گچبری و کتیبه برای تزیین دیوارها اشاره کرد و جزو جدایی ناپذیر این سبک دکوراسیون، آینه‌هایی با قاب حکاکی شده طلایی و یا نقره‌ای رنگ است. به علاوه از دکوریجات چینی و کریستالی زیادی در دکوراسیون فرانسوی استفاده می‌شود.

سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی

منابع روشنایی مختلف

در سبک دکوراسیون فرانسوی از وسایل متنوعی مانند شمعدان‌های دیوارکوب و آباژورهای ایستاده کریستالی برای روشنایی استفاده می‌شود. در کنار همه این نکاتی که اشاره کردیم، بسیار مهم است که منزل شما دارای سقف بلند و پنجره‌های بزرگ باشد تا در طول روز، نور طبیعی روشنایی خانه را تامین کند. اگر می‌خواهید سقف خانه را بلندتر نشان دهید به مطلب راهکارهایی که سقف خانه را بلندتر نشان می‌دهند سر بزنید.

سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون دیوار به سبک فرانسوی

دیوارها در دکوراسیون فرانسوی فضای ویژه و منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کنند. در این سبک، دیوارها را با رنگ‌های مات و نیمه مات نقاشی کنید. همچنین می‌توانید از کاغذ دیواری در دکوراسیون فرانسوی استفاده کنید. ناگفته نماند که اغلب دکوراتورهای داخلی، بخشی از دیوارها را با استفاده از نقاشی‌های هنری، آباژورها و آینه تزیین می‌کنند که فضایی بسیار زیبا ایجاد کنند.

مبلمان مخصوص

مبلمان در دکوراسیون فرانسوی باید مخصوص باشند. صندلی‌هایی چوبی و فولادی با پایه و پشتی منحنی شکل، میزهایی با پایه‌های گرد و نازک و همچنین مبل‌های راحتی با پارچه‌های گران‌قیمت در این سبک کاربرد دارند. این را باید بدانید که لازم نیست که همه مبلمان خانه را به یک رنگ انتخاب کنید، فقط دقت کنید که رنگ‌های آن‌ها با یکدیگر هماهنگ باشد. برای انتخاب ترکیب رنگی مناسب منزل به مطلب انتخاب بهترین رنگ برای دکوراسیون خانه سر بزنید.

مبلمان مخصوص

رنگ در دکوراسیون فرانسوی

رنگ‌ها در دکوراسیون فرانسوی باید به صورت کنترل شده انتخاب شوند و باید بگوییم که گزینه‌های انتخابی شما محدود هستند. اولویت این است که در این سبک از رنگ‌های پاستلی استفاده کنید. ولی اگر مانند اغلب مردم به رنگ سفید علاقه دارید، حتما رنگ سفید عاجی را انتخاب کنید. شما نیز می‌توانید از رنگ‌های یاسی، سبز زمردی، خاکستری مایل به سبز، آبی ملایم، آبی و نقره‌ای نیز در خانه‌ خود استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید که در ترکیب رنگ‌های خانه، ظرافت و وقار فضا را حفظ کنید.

رنگ در دکوراسیون فرانسوی

وسایل دکوری در دکوراسیون فرانسوی

برای معرفی سبک فرانسوی در دکوراسیون می‌توان به وسایل دکوری و لوازم تزیینی خانه  اشاره کنید. می‌توانید از انواع مجسمه‌های چینی و شیشه‌ای، جعبه جواهرات فلزی حکاکی شده و رومیزی‌های قلاب بافی شده استفاده کنید. قفسه‌های باز نیز در این سبک دکوراسیون بسیار پرطرفدار هستند. می‌توانید ظروف چینی را در آن بچینید. یکی دیگر از عناصر فوق العاده برای دکوراسیون فرانسوی کوسن‌های دکوری با نوارهای قلاب‌بافی شده هستند که به خانه شما جلوه زیبا و ظریفی می‌دهند.

وسایل دکوری در چیدمان منزل

پیشنهاد مطالعه: مطلب تاثیرات بی‌نظیر گیاهان آپارتمانی دردکور منزل را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۵۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۳۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۴۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…