درمان موخوره با ترفندهای معجزه‌آسا

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همان‌طور که موها از مهم‌ترین جنبه‌های زیبایی به‌ویژه برای خانم‌ها هستند، به میزان اهمیتی که دارند نیاز به مراقبت هم دارند.
Untitled 1 26 درمان موخوره با ترفندهای معجزه‌آسا

موخوره می‌تواند سلامت موها را به‌طور جدی به خطر بیندازد، اما نکته این جاست که این مشکل با وجود رایج بودن، نه‌تنها درمان‌های ساده‌ای دارد که قابل پیشگیری نیز هست. در این مطلب از مجله دلتا به ارائه ترفندهایی برای درمان سریع موخوره می‌پردازیم.

موخوره چیست و چرا اتفاق می‌افتد؟

افراد معمولا توجه و علاقه خاصی به موهای خود دارند. به همین دلیل، مواجه شدن با آرایشگر، زمانی که می‌گوید موها دچار مشکل شده و باید کوتاه شود، بدون شک دشوار است. اما اگر با روش‌های درمان سریع موخوره آشنا باشید، می‌توانید از این اتفاق جلوگیری کنید.

موخوره به نوعی از بیماری مخصوص مو گفته می‌شود که در آن، ساقه مو بخصوص در قسمت انتهایی به دو یا چند شاخه تقسیم می‌شود. این اتفاق به دلیل آسیب دیدن لایه بیرونی ساقه مو رخ می‌دهد که به کوتیکول معروف است.

موخوره

از این روش‌ها برای درمان سریع موخوره استفاده کنید

به موقع موهای خود را کوتاه کنید

نکته اساسی برای درمان سریع موخوره این است که از خشک شدن ساقه موها به ویژه قسمت انتهایی آن‌ها جلوگیری کنید. کوتاه کردن به موقع موها نیز در رفع موخوره تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل، حتی اگر قصد ندارید تا کاملا آن‌ها را کوتاه نمایید، بهتر است هر چندوقت یکبار نوک موها را کوتاه کنید.

از روغن‌ها استفاده نمایید

یکی از راه‌هایی که می‌توانید به عنوان درمان موخوره به کار بگیرید، استفاده از انواع روغن‌ها است. استفاده از روغن زیتون، روغن بادام یا روغن نارگیل برای ماساژ دادن موها باعث حفظ رطوبت مو می‌شود. برای اینکه ساقه موهای خود را به این روش تغذیه کنید، کافی است دست‌های خود را به کمی روغن آغشته کنید و به ساقه موهای خود بکشید و تا رسیدن به نوک موها ادامه بدهید.

موخوره

تقویت‌ کننده‌های مو که در هر خانه‌ای یافت می‌شود

استفاده از ماسک‌های درمانی، یکی از راه‌های مهم و موثر برای درمان موخوره است اما علاوه بر نمونه‌های آماده، می‌توانید از تقویت‌کننده‌هایی که در هر خانه‌ای هم یافت می‌شود، استفاده کنید. برای این‌که بتوانید زیبایی و طراوت موهای خود را حفظ کنید، استفاده از حنا می‌تواند گزینه خوبی باشد.

یکی دیگر از تقویت‌کننده‌های مو که به عنوان درمان موخوره به کار می‌رود، قهوه است. ماساژ موها با ماسک موی قهوه و آب می‌تواند شما را از مشکل همیشگی موخوره خلاص کند.

ماسک موی عسل، چطور موها را نرم می‌کند؟ اینکه عسل خواص زیادی دارد، موضوع تازه‌ای نیست، اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که آن را به موهای خود بزنید؟ این ماده مغذی، باعث نرم شدن موها می‌شود و درمان خوبی برای ساقه و نوک موها محسوب می‌شود.

موخوره

پیشگیری، بهترین درمان موخوره

یکی از مهم‌ترین نکات درمورد درمان موخوره این است که پیشگیری کنید. برای مثال از مواردی که باعث خشک شدن موها می‌شود، دوری کنید. انجام کارهایی مانند رنگ کردن یا دکلره کردن مو، استفاده از سشوار، بابلیس و اتو که موها را در گرمای شدید قرار می‌دهد، به خشک شدن و آسیب دیدن موها منجر می‌شود.

مصرف آب کافی، نه‌تنها مو و پوست شما را درخشان و شاداب نگه می‌دارد بلکه باعث درخشش آن‌ها هم می‌شود. همچنین بافتن موها در حین خواب، از شکستگی و موخوره‌ شدن موها جلوگیری می‌کند.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب جدیدترین مدل موهای کوتاه زنانه را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۳۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۵۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۶:۳۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۲۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۳۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…