۵ رنگ مناسب دیوار برای خانه‌های کوچک

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رنگ مناسب می‌تواند تعیین کننده میزان زیبایی و چشم‌نوازی هر اتاقی باشد و این مخصوصا هنگامی که در فضای کوچکی زندگی می‌کنید صادق است.
رنگ مناسب خانه‌ های کوچک

رنگ مناسب دیوار خانه یا اتاق کوچک می‌تواند تاثیری زیادی در بزرگ‌تر نشان دادن فضا داشته باشد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی ۵ رنگ مناسب خانه‌ های کوچک می‌پردازیم.

رنگ‌های پاستلی یا پاستیلی

اگر می‌خواهید یک اتاق را بزرگ‌تر جلوه دهید و علاقه‌ای به رنگ سفید ندارید. به جای آن از برخی ترکیب رنگ‌های پاستیلی استفاده کنید. رنگ‌های پاستلی، از جمله زردهای روشن، صورتی و آبی کودکانه و سبز مغز پسته‌ای روشن، به شما این امکان را می‌دهند فضای اتاق یا خانه‌ شما علاوه بر زیبا و متفاوت بودن به دلیل بازتاب نور بسیار بزرگ‌تر هم دیده شود. این رنگ‌ها علاوه بر به‌روز و خاص بودن، در انعکاس نور نیز موثر هستند.

رنگ مناسب خانه‌ های کوچک

تناژهای گرم از رنگ آبی، رنگ مناسب خانه‌ های کوچک

برای کسانی که واقعا سعی در بزرگ‌تر نشان دادن خانه خود دارند، یک رنگ آبی گرم می‌تواند به‌طور همزمان فضای اتاق را بزرگ‌تر نشان دهد و به خانه شما رنگ پررنگ و دلخواه شما را بدهد.

وقتی خانه شما از نور طبیعی کافی برخوردار باشد، تناژهای گرم رنگ آبی، آن نور را منعکس می‌کند. این بازتاب‌ها باعث می‌شود اتاق‌های شما بزرگ‌تر به‌نظر برسند. اگر می‌خواهید یک دیوار کنتراست( متضاد) ایجاد کنید، از رنگ‌هایی مانند نارنجی یا قهوه‌ای استفاده کنید.

رنگ مناسب خانه‌ های کوچک

رنگ‌های سرد با مقدار کمی براقیت

برای بزرگ‌تر دیده شدن خانه کوچک از طریق رنگ کردن دیوارها بهتر است از مقدار کمی براق کننده در رنگ‌های سرد استفاده کنید، بازتاب انعکاس رنگ‌های سرد روشن، مانند آبی یخی یا بنفش اسطوخودوسی را به حداکثر برسانید. شما می‌خواهید که سطوح شما نور را منعکس کنند و این باعث می‌شود اتاق نیز بزرگ‌تر به‌نظر برسد.

رنگ‌های سرد با مقدار کمی براقیت

رنگ‌های خنثی روشن، رنگ مناسب خانه‌ های کوچک

برای ایجاد فضای بزرگ‌تر از نظر بصری، از رنگ‌های خنثی روشن، مانند صدفی، مرمری و خاکستری با ته رنگ بژ استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های بسیار روشن یک روش مطمئن برای ایجاد فضا و بزرگ‌تر نشان دادن آن است. هرچه رنگ روشن‌تر باشد، بازتاب نور بیشتری خواهد داشت که البته همین امر باعث بزرگ‌تر به‌نظر رسیدن فضای اتاق می‌شود.

رنگ‌های خنثی روشن

رنگ‌های خنثی تیره

اگرچه ممکن است فکر کنید که رنگ‌های تیره فضای شما را کوچک می‌کنند، اما کارشناسان می‌گویند که عکس این قضیه اغلب صادق است. رنگ‌های تیره‌تر در واقع می‌توانند یک توهم نوری ایجاد کنند و چشم را فریب دهد که لبه‌های اتاق وجود ندارند. بنابراین باعث می‌شود اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد.

برخی از رنگ‌های تیره‌تر که می‌توانند فضای اتاق را بزرگ‌تر جلوه دهند، دو رنگ طوسی هستند. این رنگ‌های تیره در واقع گاهی توهمی ایجاد می‌کنند که برخی از لبه‌های جلو آمده دیوار دیده نمی‌شوند، و همین امر باغث بزرگ‌تر دیده شدن خانه شما می‌شود.

رنگ‌های خنثی تیره

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهای دکوری خاطره‌انگیز برای منزل شما را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۶:۴۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰ در ۰:۰۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…