خانه های لوکس تهران و رشد نامتعارف قیمت ها

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
صاحبان خانه های لوکس به دلیل کمبود تقاضا و نیز رشد نامتعارف قیمت‎ها، مجبور به کاهش قیمت و نیز نزدیک‎تر کردن آن به نرخ واقعی هستند.
خانه های لوکس

خانه های لوکس تهران که رشدی نامتعارف در قیمت داشتند، احتمال این‎که از نیمه دوم بهمن ماه سال جاری به بعد، کاهش ۲۵ درصدی در قیمت داشته باشند، بسیار زیاد است. این کاهش قیمت بیشتر برای خانه های لوکس با متراژ بیش از ۲۰۰ متر به بالای شهرهای بزرگ پیش‎بینی شده است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین ، نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت: صاحبان خانه های لوکس به دلیل کمبود تقاضا و نیز رشد نامتعارف قیمت‎ها، مجبور به کاهش قیمت و نیز نزدیک‎تر کردن آن به نرخ واقعی هستند.

حسام عقبایی در ادامه با اشاره به وضعیت اجاره نشینی گفت: باوجود افزایش غیرمتعارف نرخ اجاره ها در سال جاری، برخی صاحبان املاک به دنبال افزایش قیمت  آن در سال آینده نیز هستند که باید این موضوع را درنظر گرفت که رشد حقوق کارمندان و کارگران که عمده طبقه مستاجران را تشکیل می‎دهند، بیشتر از ۲۰ درصد نخواهد بود. وی پیش بینی کرد که آغاز ساخت مسکن اجتماعی تاثیر بسیار زیادی بر کاهش قیمت ها در بازار مسکن بگذارد.

17 خانه های لوکس تهران و رشد نامتعارف قیمت ها

تاثیر قیمت زمین در نرخ مسکن

عقبایی با اشاره به تاثیر قیمت زمین در نرخ مسکن ادامه داد: بهتر است هرچه زودتر زمین های زیرنظر وزارت راه و شهرسازی در اختیار انبوه سازان قرار گیرد زیرا در این صورت قیمت تمام شده مسکن نیز با کاهش همراه می شود.

او با اشاره به این‎که تسهیلات قشرهای ضعیف باید متفاوت باشد، گفت: پرداخت یک مبلغ مشخص برای تمام افراد جامعه سازگار و متناسب با موقعیت کنونی کشور نیست و به طور حتم باید این روند بازار به سمت و سویی پیش برود که شاهد برقراری توازن و تناسب در حوزه عرضه و تقاضا باشیم.

وی همچنین با بیان این‎که احتمال افزایش قیمت مسکن در نیمه نخست سال آینده بسیار ضعیف است، پیش بینی کرد که تا پایان امسال همچنان «رکود تورمی» در بازار مسکن تهران وجود دارد.

برای خوانش مطالب روزآمد مسکن، از صفحه‎های خبر و گزارش و اخبارمسکن  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…