رازهایی که چیدمان نشیمن شما را متحول می‌کند

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دکوراسیون نشیمن را همه می‌بینند و کل خانه را بر اساس آن قضاوت می‌کنند. پس دکوراسیون و سبک چیدمان آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
دکوراسیون و چیدمان اتاق نشیمن

اگر دوست دارید اتاق نشیمن شیک و امروزی داشته باشید و به بهترین شکل آن را تزیین کنید این مطلب از مجله دلتا را از دست ندهید. ایده‌های بسیاری برای دکوراسیون و چیدمان اتاق نشیمن برای شما آورده‌ایم تا از آن‌ها بهره بگیرید.

کاناپه‌های چندبخشی در اتاق نشیمن

برای دکوراسیون و چیدمان اتاق نشیمن باید بدانید که کاناپه‌های چندبخشی معمولا فضای بیشتری را اشغال می‌کنند. اما وقتی به دقت در جایی قرار داده می‌شوند، فضای بسیار دنجی را به‌وجود می‌آورند. البته کاناپه‌های چندبخشی دارای نشیمن‌های زیادی هستند و از این رو نیازی به مبل‌های دیگر به‌وجود نمی‌آید.

دکوراسیون و چیدمان اتاق نشیمن

کاناپه‌های دونفره در اتاق نشیمن

وقتی به یک نشیمن دونفره نیاز دارید و یا جای کافی برای یک کاناپه تکی ندارید، از کاناپه دونفره استفاده کنید. طول کاناپه‌های دونفره معمولا ۱۵۲ سانتی‌متر است. عمق این نوع کاناپه‌ها با توجه به سبک طراحی‌ آن‌ها متفاوت است، اما معمولا عمقی بین ۹۷ تا ۱۰۲ سانتی‌متر دارند.

کاناپه‌های دونفره در اتاق نشیمن

کاناپه‌های تکی در اتاق نشیمن

از کاناپه‌ها استفاده زیادی می‌شود، به همین دلیل سعی کنید کاناپه باکیفیتی بخرید که هم راحت باشد و هم کارایی خوبی در خانه شما داشته باشد.
کاناپه‌ها به‌طور متوسط ۲۱۳ سانتی‌متر طول دارند و عمق آن‌ها ۹۸ سانتی‌متر است. برای آپارتمان‌های کوچک کاناپه‌ای بخرید که ۱۸۳ سانتی‌متر باشد تا بتوانید از فضای باقیمانده استفاده دیگری بکنید. برای چیدمان صحیح مبلمان مطلب ۷ روش جذاب برای چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن را بخوانید.

دکوراسیون و چیدمان اتاق نشیمن

میزهای پذیرایی در اتاق نشیمن

میزهای پذیرایی معمولا نقاط کانونی فضا هستند، زیرا در اکثر اوقات در مرکز اتاق قرار می‌گیرند. نه تنها این میزها باید ظاهری زیبا داشته باشند، بلکه باید کاربردی نیز باشند. میزهای گرد یا بیضی‌شکل را راحت‌تر می‌توان جابه‌جا کرد، اما میزهای مربع و مستطیل‌شکل به فضای بیشتری نیاز دارند.

میزهای پذیرایی

میزهای کنسول در اتاق نشیمن

از میزهای کنسول می‌توان در فضای بزرگ استفاده کرد که این مسئله در اتاقی که در تصویر زیر می‌بینید، اتفاق افتاده است. اکثر میزهای کاناپه ۳۶ تا ۵۱ سانتی‌متر عمق و ۱۵۲ تا ۱۸۳ سانتی‌متر طول دارند. این میزها بهترین محل برای قرار دادن آباژورها هستند.

میزهای کنسول

آباژورهای پایه‌دار در اتاق نشیمن

از آباژورهای پایه‌دار غافل نشوید. یک یا دو چراغ پایه‌دار می‌تواند فضا را به‌طور یکنواخت روشن کند. این چراغ‌ها در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند و شما باید نوعی از آن‌ها را انتخاب کنید که با چیدمان کلی فضا هماهنگ باشند. فضایی را برای آن‌ها در نظر بگیرید که ۲۵ تا ۳۱ سانتی‌متر قطر و ۱۳۷ تا ۲۱۳ سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد.

آباژورهای پایه‌دار

میزهای کناری در اتاق نشیمن

وقتی نوبت به انتخاب میزهای کناری یا همان میزهای عسلی می‌رسد، ابعاد و سطوح مختلف را با هم ترکیب کنید. این اتاق به دلیل داشتن میزهای شیشه‌ای و فلزی جذابیت خاصی دارد. میزهای مربع و مستطیل‌شکل فضایی حدود ۵۱ تا ۷۶ سانتی‌متر را در هر جهت اشغال می‌کنند. اگر می‌خواهید روی آن‌ها آباژور قرار دهید، نوعی از آن‌ها را انتخاب کنید که ارتفاع و استحکام کافی را داشته باشند.

میزهای کناری در اتاق نشیمن

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ کلید طلایی برای از بین بردن انرژی منفی در خانه را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۱۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۴۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۴۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…