سریع‌ترین راه از بین بردن لک صورت

۱۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بی‌شک همه افراد برای جوانی و شادابی پوست خود به دنبال راه‌حل‌های فراوانی هستند و برای جلوگیری از آسیب‌ها و التهابات پوستی راه‌های متفاوتی را امتحان می‌کنند.
Untitled 1 14 سریع‌ترین راه از بین بردن لک صورت

ایجاد لک های پوستی صورت یکی از کابوس‌هایی است که هرکسی می‌تواند با آن مواجه شود. وجود این لک‌ها روی صورت، جذابیت و زیبایی شما را تحت شعاع قرار خواهد داد. بنابراین یافتن سریع‌ترین راه برای از بین بردن لک صورت، ضرورت دارد. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم تا سریع‌ترین راه از بین بردن لک صورت را به شما معرفی نماییم.

دلایل ایجاد لک های پوستی صورت چیست؟

معمولا پس از ترکیدن جوش یا آکنه، لکه‌هایی روی صورت باقی می‌ماند. مسدود شدن منافذ پوست با سلول‌های مرده و چربی‌های آزاد شده ناشی از روغن زیر پوست موجب بروز این لک‌ها خواهد شد. مهم‌ترین دلایل بروز لک‌های صورت عبارتند از تغذیه نامناسب، خواب ناکافی، کم آبی بدن، استرس و فشارهای روحی و روانی، ژنتیک و غیره.

لک های پوستی صورت

سریع‌ترین راه‌ها برای از بین بردن لک صورت

برای داشتن پوستی جوان به خون‌رسانی بدن توجه کنید

رهایی خون نه‌تنها برای حفظ سلامتی و تناسب‌اندام بلکه برای خون رسانی به مویرگ‌های زیر پوست هم ضرورت بسیاری دارد. تعریق زیاد موجب دفع بیش‌ازحد سبوم (روغن) می‌شود و تحریک پوست را به همراه دارد. پس از تمرینات ورزشی رنگ چهره شما به دلیل دفع سبوم از راه تعریق، کمی قرمزتر از حد معمول می‌شود. برای جبران این اتفاق بهتر است با نوشیدن آب کافی و میل کردن مواد غذایی خون‌رسان مانند کشمش، به اکسیژنه کردن خون خود کمک کنید تا درنتیجه پوست صورت شما نیز تقویت شود.

لک های پوستی صورت

بخار آب منافذ پوست شما را باز می‌کند

پس از تمرینات ورزشی لازم است که با شستشوی صورت، به پوست خود تنفس دهید. استفاده از آب بیش‌ از حد داغ به‌ هیچ‌ عنوان ضرورتی ندارد، بلکه کافی است بخار درون حمام به صورت شما بخورد تا به باز شدن منافذ پوست کمک کند. حدود ۴ تا ۵ دقیقه به بخار آب فرصت دهید تا جادوی خود را روی پوست انجام دهد و سپس صورت خود را با آب ولرم مایل به خنک بشویید. بخار آب برای پاکسازی هرگونه باکتری یا روغن اضافی در منافذ پوست شما بسیار موثر و مفید است.

لک های پوستی صورت

از بین بردن لک های پوستی صورت با مصرف سبزیجات

رژیم غذایی سالم می‌تواند التهابات پوستی را از شما دور نگه دارد، بنابراین بهتر است قبل از هر چیز به رژیم غذایی خود توجه نشان دهید. مثلا می‌توانید برای وعده شام که باید سبک میل شود، یک وعده غذایی مفید و پر از سبزیجات تازه یا بخارپز میل کنید.

از بین بردن لک های پوستی صورت با نوشیدن آب کافی

آب‌رسانی به بدن به‌خصوص پس از زمانی که بدن به دلیل تعریق، آب زیادی از دست‌ داده است، سبب می‌شود تا بدن عملکرد بهینه داشته باشد. نرسیدن آب کافی به بدن فقط احساس تشنگی را در شما فعال نمی‌کند، بلکه این مسئله سبب آسیب دیدن پوست و ایجاد لکه‌های پوستی می‌شود. با آشامیدن مقدار مناسبی آب در طول روز هم از ایجاد لکه‌های پوستی جلوگیری کنید و هم در زمان بروز این لک‌ها می‌توانید به از بین رفتن‌ آن‌ها سرعت ببخشید.

مجله دلتا

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۵۹ ب٫ظ

  2. غروب

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۱ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۴ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۰ ق٫ظ

    واقعا عالی بود

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۵ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۰ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۵ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۷:۰۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۷ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۵۲ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۵۹ ق٫ظ

    خیلی خوب بود

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۶ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۱ ق٫ظ

      از همراهی شما سپاسگزارم

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۱۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…