زندگی در مریخ را وسط زمین تجربه کنید

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از آنجا که تاکنون سفر به مریخ بسیار سخت بوده است، علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت مبلغی، زندگی روی مریخ را، در قلب زمین و در غارهای اسپانیا تجربه کنند.
غار مریخی در اسپانیا

همه حرف‌هایی که درباره‌ برنامه‌های ناسا و اسپس‌ایکس برای ماموریت‌های مریخ زده می‌شود، هر انسانی را برای سفر به این سیاره‌ قرمز رنگ ترغیب می‌کند. خوشبختانه، برخی افراد این شانس را دارند تا ماموریتی مشابه سفر به مریخ را در غارهای اروپا تجربه کنند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با غار مریخی در اسپانیا آشنا شوید.

تجربه مریخ روی زمین

غار مریخی در اسپانیا

با وجودی که چنین سفری، یک ماجراجویی واقعی به مریخ تلقی نمی‌شود، اما فعالیت‌های آن درست همانند کارهایی است که فضانوردان هنگام آماده‌شدن برای سفر به فضا انجام می‌دهند.

«تجربه زندگی روی مریخ»‌ (Life on Mars Experience)، اسمی است که برای سفر به مریخ در غارهای اسپانیا انتخاب شده است. علاقه‌مندان بدون اینکه مجبور به ترک زمین باشند، می‌توانند با پرداخت مبلغی، زندگی روی مریخ را تجربه کنند. تریپ ادوایزر اکسپرینسز (TripAdvisor Experiences) در ایستگاه آرس واقع در منطقه‌ای دورافتاده در اسپانیا، میزبانی علاقه‌مندان به این ماجراجویی را برعهده دارد.

مریخ نوردی روی زمین

زندگی روی مریخ

شرکت‌کنندگان ماموریت مریخ، در غاری به طول ۱٫۲ کیلومتر و ارتفاع ۶۰ متر در منطقه‌ اسپانیایی کانتابریا اقامت خواهند کرد. به این ترتیب، نه‌تنها برای مدت ۳۰ روز در زیرِ زمین زندگی می‌کنند، بلکه درست مثل کارکنان فضایی واقعی، هیچ‌گونه تماسی با سایر انسان‌ها نخواهند داشت.

برای اطمینان از اینکه قبل و حین ماموریت، شرکت‌کنندگان از سلامتی کامل برخوردار باشند، یک تیم پزشکی برای اعضای تیم در نظر گرفته شده است. همچنین کل افراد برای مدت سه روز تحت آموزش‌هایی، نظیر برنامه‌های اضطراری در صورت وقوع اتفاقات بد، قرار می‌گیرند.

سفر به مریخ

هدف چیست؟

هدف این است که انسان‌ها درباره‌ تاثیر اجتماعی و فیزیکی زندگی در چنین مکانی، اطلاعات بیشتری به دست آورند. داوطلبان باید برای شرکت در این سفر، درخواست دهند و پیش از پذیرش باید در آزمایش‌های فیزیکی و روانی قبول شوند. علاوه بر این، آن‌ها باید تجهیزات خاصی بپوشند و اجازه‌ هیچ تماسی با دنیای بیرون را نخواهند داشت.

غار مریخی در اسپانیا

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند اقامتی هیجان‌انگیز روی درخت!

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…