۶ ترفند خاص برای استفاده از گیاه در خانه

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر علاقمند به استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون منزل خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید.
گیاه در دکوراسیون خانه

در خانه‌هایی که در دکوراسیون آن‌ها از گیاهان تزیینی و آپارتمانی استفاده می‌شود، حسی متفاوت جریان دارد. داشتن گیاه در دکوراسیون خانه نه تنها باعث زیبایی آن خانه می‌شود، بلکه باعث افزایش کیفیت فضای داخلی خانه هم می‌شود. با مجله دلتا همراه باشید.

قرار دادن گلدان بر کف اتاق

ابتدایی‌ترین روش قرار دادن یک گلدان در خانه، گذاشتن آن روی کف اتاق است. البته توجه داشته باشید که گلدان شما حتما باید ظرفی در زیر خودش داشته باشد تا وقتی به گل آب می‌دهید آب از کف گلدان بر روی زمین جاری نشود یا پایه را خیس نکند. بیشتر گلدان‌ها این ظرف کف گلدان را به صورت فابریک روی خود دارند.

داشتن گیاه در دکوراسیون خانه

قرار دادن گلدان روی پایه

استفاده از پایه برای گلدان، موجب بهتر دیده شدن گلدان‌ها در کنار هم و نیز نظافت راحت‌تر فضای زیر گلدان می‌شود. می‌توانید برای پایه ‎بلند کردن گلدان‌های خود، پایه‌های چوبی یا فلزی زیبایی را از بازار تهیه کنید. برای دیدن گلدان‌های زیبا و شیک به مطلب این ۸ گلدان دکور خانه شما را خاص و بی‌نظیر می‌کنند سر بزنید.

قرار دادن گلدان روی پایه

قرار دادن گلدان روی سطوح مختلف

همچنین می‌توان گلدان را به جای کف زمین روی سطوحی همچون میز تحریر، میز ناهارخوری، میز عسلی، کابینت، بالای کمد، روی طاقچه و شلف، داخل کتابخانه و … قرار داد. در این موارد، استفاده از ظرف کف گلدان بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند. زیرا هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد مبلمان و لوازم چوبی منزلش آب بخورد و باد کند. ظرف کف گلدان را هیچ وقت فراموش نکنید.

گلدان روی سطوح مختلف

آویختن گلدان به سقف

یکی از ایده‌های داشتن گیاه در دکوراسیون خانه استفاده از آویزهای قلاب بافی شده است. اما اگر شما این آویزها یا آویزهای پلاستیکی را که در گلدان فروشی‌ها موجود است نمی‌پسندید، می‌توانید از از آویزهای فلزی، چوبی یا چرمی استفاده کنید. همچنین می‌توانید خودتان این آویز‌ها را بسازید.

آویختن گلدان به سقف

آویختن آویز گلدان به دیوار

با استفاده از یک فلز که به صورت زایه‌دار به دیوار محکم شده است، می‌توان گلدان را بدون اینکه با دیوار تماس پیدا کند درست مانند لامپ‌ها یا روشنایی‌های دیواری به آن آویخت. البته توجه داشته باشید که اتصالات این آویز را به دیوار محکم کنید تا بتواند وزن گلدان را تحمل کند. جنس این پایه آویز بهتر است از فلز باشد تا مقاومت و ماندگاری بالایی داشته باشد.

آویختن آویز گلدان به دیوار

استفاده از گلدان به عنوان تابلو

یکی از روش‌های داشتن گیاه در دکوراسیون خانه نصب آن به مثابه یک تابلو است. همچنین می‌توانید شاخه‌هایی از گیاه را که برای ریشه دادن در آب می‌گذارید تبدیل به یک تابلوی دیواری کنید.

داشتن گیاه در دکوراسیون

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات طلایی که هنگام انتخاب آباژور باید بدانید را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۲۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰ در ۵:۴۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۵۷ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۶ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۲۹ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…