نکات طلایی که هنگام انتخاب آباژور باید بدانید

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شما به‌ راحتی با استفاده از آباژورهای رنگی می‌توانید دکوراسیون خانه خود را بی‌نظیر کنید.
نکات انتخاب آباژور مناسب

آباژور را می‌توان چراغ کلاه‌دار یا لوستر قابل جابه‌جایی دانست که فقط جنبه تزیینی ندارد و باید بتواند نورپردازی مناسبی در فضای خانه هم ایجاد کند. در این مطلب از مجله دلتا به نکات انتخاب آباژور مناسب می‌پردازیم.

هماهنگی بین آباژور و میز

میزی که قرار است زیر آباژور قرار دهید باید از نظر شکلی با آباژور هماهنگ باشد به این صورت که اگر کلاهک آباژورتان گرد است میز هم باید گرد باشد و اگر کلاهک آباژور مستطیلی است بهتر است میزتان هم مستطیلی باشد.

همچنین از نظر سایز بین آن‌ها تناسب برقرار باشد و اگر آباژور شما خیلی بزرگ و حجیم است از میزهای بزرگ‌تر استفاده کنید. میزی که آباژور روی آن قرار می‌گیرد نباید کوچک باشد، طوری که لبه‌های آباژور از آن بیرون بزند زیرا در این صورت هنگام رفت و آمد امکان دارد دست یا لباس شما به آن گیر کند و بیفتد.

هماهنگی بین آباژور و میز

ارتفاع مناسب آباژور

اندازه مناسب آباژور بهتر است دو سوم ارتفاع پایه‌اش باشد. در این صورت آباژور نه خیلی بلند است و نه خیلی کوتاه.

اندازه کلاهک و پایه

برای کلاهک و پایه آباژور اندازه استاندارد خاصی وجود ندارد زیرا این وسلیه تزیینی در اندازه‌های مختلف وجود دارد اما اصولا اندازه کلاهک باید بزرگ‌تر از پایه آباژور باشد.

سبک آباژور

از نکات انتخاب آباژور مناسب توجه به سبک آباژور است. اینکه آباژور شما چه سبکی باشد، مدرن باشد یا کلاسیک بستگی به سبک دکوراسیون منزل شما دارد. اگر دکوراسیون منزل شما مدرن است باید آباژور مدرن انتخاب کنید و برعکس.

آباژورهای مسی ایستاده و کنار مبلی

از جدیدترین آباژورهایی که امروزه در دکوراسیون داخلی از آن استفاده می‌شود آباژورهای مسی هستند. رنگ این آباژورها به شکلی طراحی‌ شده است که در کنار هر دکوراسیونی جلوه مخصوص به خود را دارند. به‌ عنوان‌ مثال شما به‌ راحتی می‌توانید از این آباژور در کنار مبل راحتی و یا حتی مبل‌های کلاسیک و سلطنتی استفاده کنید.

هماهنگی بین آباژور و میز

 آباژورهای سه پایه بلند

این مدل آباژورها در دکوراسیون‌های مدرن کارآمدتر است، در هنگام خرید آن‌ها باید توجه داشت با لوستر منزل هماهنگ باشد چرا که به دلیل ارتفاع نسبتا زیاد در یک زاویه دید قرار می‌گیرند و در صورت اختلاف سبک و مدل، می‌تواند نکته‌ای منفی در دکوراسیون به‌شمار آید.

 آباژورهای سه پایه بلند

آباژورهای ایستاده ساده کنار سالنی

این نوع آباژورها با بیشتر سبک‌های دکوراسیون هماهنگ است و معمولا از مد نمی‌افتد، در هنگام خرید این مدل آباژور فقط توجه داشته باشید که اگر از کلاهک‌های پارچه‌ای استفاده شده است، پارچه‌ای باشد که با مبلمان یا کوسن‌های شما ست شود.

انتخاب آباژور مناسب

پیشنهاد مطالعه: مطلب این ۸ گلدان دکور خانه شما را خاص و بی‌نظیر می‌کنند را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۲۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…