چگونه فرش مناسب خانه خود را انتخاب کنیم؟

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب فرش باید طبق دکوراسیون منزل صورت گیرد و زمینه رنگ آن با رنگ کلی طراحی داخلی هارمونی داشته باشد.
روش های انتخاب فرش

فرش از جمله المان‌هایی است که در دکوراسیون خانه نمایی بسیار گرم و صمیمی ایجاد می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا روش های انتخاب فرش مناسب بر اساس وسایل موجود در دکوراسیون داخلی را در اختیار شما می‌گذاریم.

انتخاب فرش با توجه به اشکال هندسی موجود در فضا

فرش خانه خود را می‌توانید با توجه به اشکال هندسی موجود در دکوراسیون انتخاب کنید. مثلا اگر میز شما به شکل گرد است می‌توانید فرش خود را نیز گرد انتخاب کنید، فرش‌های دایره‌ای شکل نمای زیبایی به دکوراسیون خانه می‌دهند.

ست کردن فرش با پرده‌ها

اگر بین اجزای دکوراسیون خانه خود به دنبال المانی هستید که بتوانید فرش را با آن هماهنگ کنید، پرده بهترین گزینه است. با توجه به رنگ پرده می‌توانید فرش خود را انتخاب کنید. در صورتی که کفپوش خانه شما از جنس پارکت چوبی ست بهتر است فرش را در سایز کوچک انتخاب کنید تا نمای زیبای پارکت در زیر آن پنهان نشود.

روش های انتخاب فرش

ست کردن فرش با مبلمان

با توجه به رنگ مبلمان خود می‌توانید نسبت به خرید فرش اقدام کنید. فرشی که انتخاب می‌کنید در صورت داشتن هارمونی با یکی از اجزای منزل خصوصا مبلمان، می‌تواند دکوراسیونی زیبا و دوست داشتنی ایجاد کند.

روش های انتخاب فرش

ست کردن فرش با رنگ دیوار

اگر شما از مبلمان رنگ تیره برای طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می‌کنید بهتر است فرش را به رنگ روشن انتخاب کنید. ترکیب رنگ‌های تیره و روشن در دکوراسیون، نمایی بسیار مدرن و جذاب ایجاد می‌کند. برای انتخاب سریع فرش می‌توانید از رنگ دیوارها الهام گرفته و فرش خود را با دیوار ست کنید.

ست کردن فرش با رنگ دیوار

ست کردن فرش با دیوارها، پرده و کوسن

ایده‌آل‌ترین نوع دکوراسیون داخلی، دکوراسیونی است که در آن نوعی هارمونی بین رنگ‌ها دیده شود. یکی از روش های انتخاب فرش مناسب این است که با توجه به زمینه رنگ پرده‌ها و کوسن‌های مبلمان می‌توانید فرش مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ست کردن فرش با دیوارها، پرده و کوسن

استفاده از ترکیب رنگ‌های متنوع

اگر جزو افرادی هستید که می‌خواهید در فضای خانه خود دکوراسیونی متفاوت خلق کنید، استفاده از ترکیب رنگ‌های مختلف بهترین گزینه است. اگر بافت فرش شما ترکیبی از رنگ های متفاوت است، با انتخاب مبلمان، پرده و سایر المان‌های دکوراتیو دکوراسیون خانه خود را دگرگون سازید. از رنگ‌های استفاده شده در فرش ایده بگیرید و از آن‌ها در انتخاب سایر اجزای دکوراسیون داخلی استفاده کنید.

استفاده از ترکیب رنگ‌های متنوع

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ کلید طلایی برای از بین بردن انرژی منفی در خانه را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۵۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…