چرا نباید گوشی خود را در طول شب شارژ کنید؟

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شارژ گوشی هوشمند در طول شب می‌تواند به باتری آسیب برساند و طول عمر آن را کاهش دهد.
شارژ کردن گوشی هنگام خواب

ممکن است فکر کنید شارژ کردن گوشی هنگام خواب برای رسیدن به ۱۰۰ درصد به طور منظم مفید است، اما در واقع به باتری شما آسیب می‌رساند و عمر آن را کاهش می‌دهد. با مجله دلتا همراه باشید.

شارژ کردن گوشی هنگام خواب

عمر باتری چگونه تعیین می‌شود؟

باتری‌های قابل شارژ به تدریج ظرفیت خود را از دست می‌دهند (حتی اگر از آن‌ها استفاده نکنید) و پس از نخستین سال استفاده منظم متوجه کاهش ظرفیت خواهید شد. برای بسیاری، گذراندن یک روز کامل با یک بار شارژ بیش از دو سال غیرممکن است.

سازندگان، طول عمر گوشی‌های هوشمند را از طریق «چرخه‌های شارژ باتری» مشخص می‌کنند. چرخه شارژ به عنوان شارژ باتری از ۰ تا ۱۰۰ درصد و سپس تخلیه مجدد به ۰ درصد تعریف می‌شود. تعداد چرخه‌های شارژ مورد انتظار به شما نشان می‌دهد که باتری قبل از اینکه به طور محسوسی ظرفیت خود را از دست بدهد چند چرخه کامل را می‌تواند تحمل کند.

باتری‌های لیتیوم یونی در بیشتر فناوری‌های قابل شارژ استفاده می‌شوند. می‌توانید نوعی از باتری‌های لیتیوم یونی را در گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و حتی اره‌های برقی پیدا کنید.

شارژ کردن گوشی هنگام خواب

چرا لیتیوم-یون قابل شارژ تجزیه می‌شود؟

گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها از نوعی باتری لیتیوم یونی به نام پلیمر لیتیوم-یونی استفاده می‌کنند. این نسخه ایمن‌تر و سریع‌تر شارژ می‌شود.

وقتی به طور مرتب باتری خود را از ۸۰ درصد بیشتر شارژ و سپس اجازه دهید به زیر ۲۰ درصد برسد تا دوباره شارژ کنید عمر باتری سریع‌تر کاهش پیدا می‌کند. دستگاه شما با ۵۰ درصد شارژ بهترین عملکرد را دارد.

از افراط و تفریط برای افزایش عمر باتری خود اجتناب کنید. شارژ‌ها و دشارژ‌های جزئی که تا ۱۰۰ درصد ترکیب می‌شوند به عنوان یک چرخه کامل به حساب می‌آیند. با شارژ و دشارژ جزئی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد، می‌توانید ۱۰۰۰ چرخه کامل یا بیشتر را قبل از کاهش محسوس ظرفیت، داشته باشید. این تقریبا سه سال شارژ روزانه است.

چرا این اتفاق می‌افتد؟

باتری‌ها از یک لایه اکسید لیتیوم کبالت و یک لایه گرافیت ساخته شده‌اند. یون‌های لیتیوم از گرافیت به اکسید لیتیوم کبالت حرکت می‌کنند تا انرژی آزاد کنند. شارژ کردن باتری، این یون‌ها را به لایه گرافیت برمی‌گرداند. به همین علت است که هر یک از این دو به باتری آسیب می‌زند: شما یکپارچگی سلول را به خطر می‌اندازید، زیرا پر کردن بیش از حد یک لایه با لیتیوم مقاومت داخلی را افزایش می‌دهد.

چرا شارژ کردن تلفن در طول شب مضر است؟

وقتی به رختخواب می‌روید گوشی خود را از برق بکشید و بعد از بیدار شدن آن را شارژ کنید. ممکن است یک ساعت طول بکشد تا دستگاه شما شارژ شود، اما وصل نگه داشتن آن در حالت خواب به این معنی است که برای مدت زمان بیشتری به شارژر متصل است.

چرا نباید گوشی خود را در طول شب شارژ کنید؟

باتری گوشی شما نمی‌تواند بیش از حد شارژ شود و سازندگان برای جلوگیری از این امر تدابیری را در نظر گرفته‌اند. با این حال، هنگامی که شارژ را تا ۱۰۰ درصد می‌کنید، «شارژ قطره‌ای» (شارژ قطره‌ای به معنای شارژ کردن یک باتری کاملا شارژ شده با سرعتی برابر با سرعت تخلیه خودکار است) اضافه می‌شود، یعنی انرژی اضافی کافی برای جبران آنچه دستگاه شما به‌طور پیش‌فرض استفاده می‌کند. با شارژ کردن ۱۰۰ درصد و وصل نگه داشتن آن، باتری خود را بیش از حد مصرف می‌کنید و آن را مجبور می‌کنید در مواقعی که نیازی به مصرف انرژی ندارد آن را مصرف کند. اگر آن را یک شب وصل کنید، مطمئنا از ۸۰ درصد شارژ توصیه شده بالاتر خواهید رفت.

شارژ طولانی مدت همچنین می‌تواند منجر به افزایش دما شود که به طور طبیعی باتری شما را ضعیف می‌کند. همچنین در موارد شدید می‌تواند خطرناک باشد، به خصوص اگر تلفن خود را زیر بالشت خود بگذارید، زیرا کمبود جریان هوا نه تنها به معنای آسیب احتمالی باتری شماست، بلکه خطر آتش سوزی را نیز افزایش می‌دهد.

دمای کمتر از ۳۲ فارنهایت (۰ درجه سانتیگراد) و بالاتر از ۱۵۸ فارنهایت (۷۰ درجه سانتیگراد) باتری لیتیوم یونی شما را سریع‌تر خراب می‌کند.

شارژ کردن گوشی هنگام خواب

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب چگونه عکس‌های حذف شده واتساپ را بازیابی کنیم؟ را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۴۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۱۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۰۹ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۶ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۲۲ ق٫ظ

      ممنونم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…