رنگ‌ها چه تاثیری در اشتهای شما دارند؟

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا می‌دانید رنگ‌ها می‌توانند تاثیر بسزایی روی اشتها و در نتیجه چاق و لاغر شدن شما داشته باشند؟
تاثیر رنگ روی اشتها

رنگ‌ها حتی می‌توانند روی طعم غذا یا بویی که حس می‌کنیم اثر بگذارند. تاثیر گذاری رنگ روی حواس را اصطلاحا جابه جایی حسی می‌گویند. هرگاه رنگی را می‌بینیم به یمن وجود حواس بینایی، چشایی و بویایی، حواس دیگرمان نیز تحریک می‌شوند. در این مطلب از مجله دلتا درباره تاثیر رنگ روی اشتها توضیح داده‌ایم.

کم اشتهایی

تاثیر رنگ‌ها در میزان اشتها

آبی

این رنگ به شدت سرکوب کننده اشتهای فرد است. محققان در آزمایش‌هایشان متوجه شده‌اند اتاق‌های غذاخوری که به رنگ آبی در می‌آیند روی اشتهای افراد اثری منفی دارند و باعث می‌شوند که آن‌ها به طور کلی ۳۰ درصد کمتر کالری مصرف کنند.

افرادی که قصد کاهش وزن دارند از بشقاب‌ها و ظروف غذاخوری آبی رنگ استفاده کنند. حتی می‌توانید نوری آبی رنگ روی یخچال بدهید تا شب‌ها از دست‌بردهای شبانه به یخچال جلوگیری کند.

کاهش وزن

قرمز

این رنگ درست برعکس رنگ آبی است زیرا بسیار قوی و پرانرژی است و می‌تواند تا اندازه‌ای فشار خون را بالا برده و همچنین اشتهایتان را تحریک می‌کند. معمولا صاحبان رستوران‌های فست فود دیوارهای رستورانشان را قرمز رنگ می‌کنند تا علاوه بر بالا بردن اشتهای افراد آن‌ها را به تند خوردن غذا تشویق کنند و جا را برای افراد دیگر خالی نمایند.

سفید

رنگ سفید که در بسیاری از خانه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها به وفور دیده می‌شود و به نظر خنثی می‌آید، تاثیر بسیار زیادی روی اشتهای فرد می‌گذارد و در واقع باعث می‌شود شخص بدون توجه به چیزی غذا بخورد. خوراکی‌هایی که سفید رنگ هستند مغز شما را نسبت به مقدار مصرف غذا بی‌خیال می‌کند و ظروف سفید رنگ باعث می‌شوند هرچه بیشتر بخورید کمتر احساس رضایت کنید!

زرد

رنگ زرد نه تنها اشتها را بالا می‌برد بلکه فرد احساس می‌کند آن‌قدر گرسنه است که می‌خواهد هرچه سریع‌تر غذا بخورد. وقتی فردی چشمش به رنگ زرد می‌افتد، مغزش به سرعت شروع به ترشح هورمون سروتونین می‌کند و این هورمون باعث می‌شود نسبت به خود و اطرافش احساس خوب و مثبتی داشته باشد و وقتی وارد رستوران می‌شود تا می‌تواند غذا و نوشیدنی مصرف کند.

سبز

زیبایی طبیعت حاصل رنگ سبز است. سبز رنگ آرامش و آسودگی است. این رنگ با تازگی، خنکی، تمیزی و رشد در ارتباط است. سبز در مغز، بدن و روح هارمونی ایجاد می‌کند. وقتی غذایی سبز باشد آن را سالم می‌دانیم از این رو مغز با دیدن این رنگ اشتها را افزایش می‌دهد. خوردن غذاهایی که رنگشان سبز است باعث می‌شود فرد بدون داشتن احساس گناه مقدار زیادی غذا بخورد. بنابراین سبز نیز از رنگ‌های اشتها آور به حساب می‌آید.

پرخوری

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب روش‌های مقابله‌ای برای مدیریت استرس را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۸ ب٫ظ

    با سلام ممنون از مطالب عالیتون

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۶ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۵۶ ق٫ظ

      با سلام، ممنون از همراهی شما 🌹

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۴۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۶:۲۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۶:۲۶ ب٫ظ

  6. گمنام

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۵۹ ب٫ظ

    خوب بود ولی کاش یکم کاملتر بود

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۰۶ ب٫ظ

      با سلام، همراه ما باشید در روزهای آینده مطالب کامل کننده بیشتری را در اختیار شما همراهان قرار می‌دهیم.🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…