دریاچه بنفش در قلب گلستان

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از حیرت‌انگیزترین دیدنی‌های گلستان پدیده‌های شگفت‌انگیز و نادری به نام گِلفشان یا گل‌فشان است.
گلفشان نفتلیجه در گلستان

در این مطلب به گلستان و شهرستان گمیشان سفر می‌کنیم و از گلفشان نفتلیجه در گلستان دیدن می‌کنیم. پس با مجله دلتا در این سفر همراه ما باشید.

گلفشان نفتلیجه در گلستان

سفر کردن به برخی مکان‌ها و دیدن بعضی از جاذبه‌ها، چیزی مثل خواب و رویا است. گلفشان نفتلیجه نیز یکی از همین مکان‌ها است. جایی که تا وقتی به نزدیکی آن نرسید، نمی‌توانید حدس بزنید و تصور کنید که چه چیزی در انتظارتان است. گلفشانی شگفت‌انگیز و تماشایی که گاهی به رنگ بنفش در می‌آید و نفتلیجه را به حوضچه‌ای به رنگ بنفش و رویایی تبدیل می‌کند.

گلفشان نفتلیجه کجاست؟

گلفشان نفتلیجه از جاذبه‌های دیدنی بندر ترکمن در استان گلستان است که در شهرستان گمیشان و در کرانه‌های شرقی دریای خزر واقع شده است. این گلفشان در ۱۵ کیلومتری شهر مرزی و ترکمن‌نشین گمیش تپه قرار دارد و فاصله کمی با بندر ترکمن دارد.

جاذبه های گردشگری گلستان

نفتلیجه، گلفشانی تماشایی

گلفشان نفتلیجه در ارتفاع ۲۶ متری از سطح دریا قرار دارد و شکل مخروطی دارد. این گلفشان حدود هشت متر ارتفاع و ۵۰۰ متر قطر دارد و در بالای آن دریاچه کوچکی تشکیل شده و از دهانه آن آب شور به‌همراه گِل رس و گاز با فشار و غلظت زیاد خارج می‌شود. از زیبای‌های دیگر این گل فشان، دهانه‌های فرعی گاز است که به‌شکل چاله‌های کوچک آتش‌فشانی دیده می‌شود.

نفتلیجه دارای خواص درمانی است و گِل‌های آن برای درمان بیماری‌هایی مانند دردهای مفاصل و ستون فقرات و سفتی مفاصل، بیماری‌های عصبی، مراحل اولیه تنگی عروق و انقباضات عضلانی مفید است و استحمام در گلفشان‌ها به‌دلیل وجود عناصر شیمیایی خاص در ترکیبات آن‌ها برای بدن سودمند است.

دیدنی های گلستان

چگونه به گلفشان نفتلیجه برویم؟

بعد از رسیدن به گلستان راهی شهرستان گمیشان و مرکز آن یعنی شهر گمیش تپه شوید و سپس مسیر دهستان نفتلیجه در بخش مرکزی این شهر را پیش بگیرید و روستای صفاایشان را جستجو کنید.

گلستان

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند لذت تعطیلاتی ایده‌آل در دریاچه‌های اطراف تهران.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۴۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۴۵ ب٫ظ

  3. M

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۶:۲۵ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۴ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۵۰ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…