۷ وسیله ضروری برای مجلل و شیک کردن خانه

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بودن بعضی وسایل در خانه نه فقط باعث زیباتر شدن آن می‌شود بلکه می‌تواند آن را مجلل کند. این وسایل همان‌هایی هستند که ‌‌‌می‌توانند خانه‌ای با شکوه برای شما بسازند.
نکات چیدمان خانه مجلل

شاید به دنبال این هستید که به خانه‌ خود سر و شکل یک خانه مجلل را بدهید و از دیدن آن لذت ببرید. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات چیدمان خانه مجلل پرداخته می‌شود.

فرش را دست کم نگیرید

یکی از بهترین وسایلی که می‌توانید با اضافه کردن آن به فضای خانه‌ خود، فضایی مجلل و شیک به‌وجود بیاورید، فرش است. فرش مثل یک تابلوی زمینی عمل می‌کند که می‌تواند دنیایی از نقش و نگار را به فضای خانه اضافه کند، نقش و نگارهایی که نماینده سلیقه صاحب خانه هستند. مسئله مهم این است که باید برای خرید فرش دستبافت اصیل ایرانی، هزینه زیادی کنید و خیلی‌ها دوست دارند با صرف هزینه کم بتوانند منزل خود را مجلل کنند.

نکات چیدمان خانه مجلل

توجه به مدل لوستر

انواع مختلفی از مدل لوسترهای مختلف در بازار وجود دارد که هرکدام می‌توانند حال و هوای خاصی به فضای منزل ببخشند. اگر دوست دارید خانه خود را شیک و مجلل کنید، بهتر است سراغ لوسترهایی بروید که ابهت منزل شما را بیشتر می‌کنند.

یکی از بهترین مدل‌ها برای خانه‌های بزرگ و مجلل لوسترهای چند شاخه کریستالی است. به‌طورکلی لوستری که شیشه تراش‌خورده داشته باشد و مات نباشد، می‌تواند با انعکاس نور، فضایی رویایی و جذاب ایجاد کند که با استفاده از لوسترهای کم شاخه و مات امکان پذیر نخواهد بود.

نکات چیدمان خانه مجلل

مبلمان استیل و کلاسیک

از نکات چیدمان خانه مجلل استفاده از مبلمان استیل است. یکی دیگر از نکاتی که خوب است به آن دقت کنید، داشتن کنده‌کاری‌های زیبا روی مبلمان، میز ناهار خوری یا حتی تخت خواب است. اگر بتوانید مبلمان با کنده‌کاری‌های زیباتر و جزئی پیدا کنید، ناخود آگاه احساس شیک بودن را بیشتر به خود و مهمان‌ها انتقال خواهید داد.

مبلمان استیل و کلاسیک

اهمیت استفاده از تابلو فرش

یکی دیگر از وسایلی که حضور آن در خانه به زیبایی و شکوه بیشتر آن کمک می‌کند، تابلو فرش است.  نکته مهمی‌ که خوب است موقع انتخاب تابلو فرش به آن دقت کنید، هماهنگی آن با تم کلی خانه، رنگ فرش‌ها و مبلمان است.

توجه به انواع اکسسوری‌ها

اکسسوری یا لوازم تزئینی در ایجاد فضای زیبای خانه نقش پررنگی ایفا می‌کند. به خاطر داشته باشید هر چه تعداد وسایل دکوری شما کمتر باشد، اما ارزش بیشتری داشته باشد بهتر از این است که تعداد وسایل شما زیاد باشد اما ارزش هنری زیادی نداشته باشد.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم به جای خرید چند قطعه لوازم دکوری معمولی، پول خود را صرف خرید یک قطعه وسیله دکوری خاص و زیبا کرده و به‌خصوص به این نکته دقت داشته باشید که لوازم دکوری باید با کلاسیک یا مدرن بودن وضعیت خانه هماهنگ باشند.

انواع اکسسوری‌ها

استفاده از وسایل قدیمی

معمولا در هر خانه‌ای وسیله‌ای قدیمی‌ پیدا می‌شود که به مرور زمان ارزش مادی و معنوی بیشتری پیدا کرده است. چنانچه قصد خرید وسیله‌ای را دارید که عتیقه است یا در حال حاضر یک شی قدیمی ‌با ارزش در منزل خود دارید، سعی کنید آن را به مرکز توجه تبدیل کنید.

به‌عنوان مثال اگر یک گرامافون قدیمی ‌دارید، آن را روی یک میز زیبا قرار دهید که مرکز توجه است و اطرافش را با قطعات کوچک دکوری، تزئین کنید.

استفاده از وسایل قدیمی

پیشنهاد مطالعه: مطلب دکوراسیون اتاق پذیرایی ایده‌آل و شیک را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. الهام دشتی

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۵۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۲۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۶:۲۸ ب٫ظ

  5. M

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۶:۲۴ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۴ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ق٫ظ

      سپاس

      پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۴ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۰۳ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۴ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۰۳ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…