تماشای ماسه‌های جادویی در ایران

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سال‌های زیادی است که سفر به جنوب ایران و سواحل زیبا و خاص آن در برنامه بسیاری از گردشگران وجود دارد و این بخش از کشور همواره میزبان طبیعت‌دوستان است.
ساحل نقره ای در قشم

خلیج فارس جزایر زیادی دارد و جزیره قشم یکی از زیباترین بخش‌های آن است. ساحل نقره‌ای از جاهای دیدنی قشم به شمار می‌رود. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با ساحل نقره ای در قشم آشنا شوید.

ساحل نقره ای در قشم

ساحل نقره‌ای از سواحل معروف جنوب کشور است. زیبایی‌های این ساحل چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کنند. در این ساحل زمین با شن‌های مشکی و نقره‌ای فرش شده است. قدم زدن روی شن‌های نرم و درخشان جزیره و تماشای امواج زیبای خلیج نیلگون فارس، انسان را به سرزمین رویاهای کودکی می‌برد.

ساحل های قشم

به‌دلیل خارج کردن شن‌های ساحل نقره‌ای از منطقه توسط گردشگران و برای جلوگیری از نابودی همیشگی این جاذبه دیدنی و طبیعی، اجازه ورود گردشگر به ساحل یا پیاده شدن گردشگران در آن داده نمی‌شود. مسافران می‌توانند فقط از دور و سوار بر لنج یا کشتی، ساحل را تماشا کنند.

دلیل درخشش ساحل نقره‌ ای قشم

دلیل درخشش شن‌ها در ساحل نقره‌ای هنگام وجود کانی‌های معدنی براق است این ذرات زیر نور آفتاب می‌درخشند و در واقع نور را منعکس می‌کنند. پلانگتون‌ها و صدف‌های دریایی پودر شده هم در این درخشش ساحل نقش دارند.

مسیر دسترسی به ساحل نقره ای قشم

برای رفتن به این جزیره باید از بندرعباس به قشم رفت. فاصله بندر شهید ذاکری قشم تا اسکله کندالو یا شیب دراز حدود ۵۶ کیلومتر است و ۵۰ دقیقه طول می‌کشد. اگر با هواپیما به قشم سفر کنید فرودگاه قشم در نزدیکی اسکله کندالو قرار دارد. فاصله این دو نقطه ۱۲ کیلومتر است و حدود ۱۴ دقیقه طول می‌کشد.

در اسکله کندالو می‌توان با تهیه بلیط به‌وسیله قایق‌ها و شناورها به جزیره هنگام سفر کرد. در صورتی که دریا طوفانی نباشد، کشتی‌های گردشگری به‌سمت جزیره هنگام در دو کیلومتری جنوب قشم حرکت می‌کنند. این سفر دریایی هم حدود ۱۰ دقیقه زمان می‌برد.

جاذبه های دیدنی قشم

بهترین زمان سفر به ساحل نقره‌ ای قشم

جنوب کشور به‌ویژه جزایر خلیج فارس در فصل تابستان هوای بسیار گرم و شرجی دارند و گردشگران کمتری در این زمان به هنگام سفر می‌کنند. پاییز و اوایل بهار بهترین زمان برای بازدید از جزیره هنگام است.

گردشگری در قشم

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند ساحل عجیبی که در آن همه چیز سیاه‌ رنگ است!

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۵۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۰۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…