۷ ایده برای افزایش روشنایی نشیمن‌های تاریک

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همه ما فضاهایی در خانه خود داریم که از نور کمی برخوردار هستند. از طرف دیگر اکثر ما به نقاط آفتاب‌گیر و دلپذیر منزل خود گرایش داریم و از فضاهای تاریک دوری می‌کنیم.
نکات چیدمان نشیمن تاریک

اگر می‌خواهید در طول روز از روشنایی فضاهای نشیمن خود بیشتر بهره ببرید، به این بیندیشید که چه کارهایی بدین منظور می‌توانید انجام دهید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات چیدمان نشیمن تاریک پرداخته می‌شود.

حواستان به پرده‌های نشیمن باشد

هنگام آویزان کردن پرده‌ها برای ایجاد محرمیت یا ظاهر زیبا در فضای نشیمن، مراقب باشید مانع رسیدن نور ارزشمندی که از شیشه می‌تابد، نشوید. این یعنی حواستان به بلند بودن میله پرده باشد که بتوانید پرده‌ها را تا بیرون از قاب پنجره عقب بکشید.

نکات چیدمان نشیمن تاریک

سبک اسکاندیناوی (تمام سفید) به دکوراسیون نشیمن خود بیاورید

زمینه‌های رنگی تمام سفید الهام گرفته از شمال اروپا برای نشیمن‌هایی که کمبود نور دارند، هم به‌روز هستند و هم مقرون‌به‌صرفه. اندکی اکسسوری‌های سیاه احساس یکنواختی را از نشیمن شما دور می‌کند و سبک تک رنگ دکوراسیون داخلی شما را تکمیل می‌نماید.

نکات چیدمان نشیمن تاریک

در دکوراسیون نشیمن انعکاس ایجاد کنید

برای بازتاب نور به یک فضای تاریک از یک آینه بزرگ استفاده کنید. آن را در مقابل یا به صورت عمود بر پنجره قرار دهید تا حداکثر میزان درخشش در فضا ایجاد شود.

استفاده از شیدهای نازک و سبک برای پوشش پنجره‌

اگر حفظ حریم و امنیت در نشیمن برای شما مهم است، از شیدهای حریر برای پوشش پنجره‌ها استفاده کنید که بدون از بین بردن روشنایی، دید را می‌بندند. می‌توانید شید رول‌های ساده و سفید انتخاب کنید یا شیدهای رومن که از کتان یا نخ‌های شل بافت درست شده‌اند.

استفاده از شیدهای نازک و سبک

در دکوراسیون نشیمن از نورپردازی موثر و مناسب استفاده کنید

نورپردازی موثر بخش مهمی از دکوراسیون هر نشیمن و به‌خصوص فضاهایی است که کمبود نور طبیعی دارند. ترکیبی از روشنایی‌های سقفی، کف و رومیزی را امتحان کنید. آباژورها را به‌عنوان اکسسوری استفاده کنید و به خاطر داشته باشید تقارن بسیار اثربخش است.

نورپردازی موثر و مناسب در اتاق نشیمن

جداکننده‌ها را در نشیمن حذف کنید

تاثیر حذف دیوارهای جداکننده بین فضاها را در نظر بگیرید، مثلا اگر بین فضای غذاخوری و نشیمن خود جداکننده‌ای دارید، در صورت امکان آن را حذف کنید. در این صورت نور در فضاهای بیشتری جریان می‌یابد.

اشیای براق و بازتاب کننده به دکوراسیون نشیمن خود بیاورید

از نکات چیدمان نشیمن تاریک این است که از اشیای براق استفاده کنید. آینه‌های دیواری تنها اکسسوری‌های بازتاب کننده نور نیستند که شما می‌توانید در فضاهای تاریک استفاده کنید. به دنبال قطعات دیگر درخشان فلزی یا شیشه‌ای باشید. میزهای نقره‌ای، مخصوصا در ترکیب با دیگر برجستگی‌های براق اتاق و روکش‌های فوق العاده نرم مبل‌ها درخشش زیادی به فضا می‌بخشند.

اشیای براق و بازتاب کننده در دکور نشیمن

 

پیشنهاد مطالعه: مطلب تزیین دیوار تلویزیون با ایده‌های شیک و جذاب را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۶:۵۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…