روش‌های مقابله‌ای برای مدیریت استرس

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در هنگام برخورد با مسائل رقابتی ونگرانی در مورد پول‌، استرس بیش ازحد ‌می‌شود و با ادامه این وضعیت سلامت نیز به خطر‌ می‌افتد. به همین دلیل مهم است که سطح استرس خود را به روشی سالم مدیریت کنید.
راهکارهای مدیریت استرس

استرس شما از هر چیزی که ناشی شده باشد، دست‌تنها نمی‌توانید با آن مبارزه کنید و به ابزارهایی نیاز دارید. همراه مجله دلتا باشید تا راهکارهای مدیریت استرس را امتحان کنید، و سریع‌تر از شر استرس رها شوید و از اثرات مخربش بهبود یابید.

روش‌های مدیریت استرس

راهکارهای مدیریت استرس

از سرعت خود بکاهید

مغز و بدن ما این‌طور طراحی شده است که اول با شرایط بحرانی استرس‌زا مواجه می‌شود، بعد به یک دوره ریکاوری نیاز دارد تا ریلکس شود، بخورد و بخوابد و برای مواجهه با موقعیت سخت بعدی آماده شود. این روزها ما دیگر آن دوره‌ ریکاوری را نداریم. بهترین گزینه‌ای که در حال حاضر داریم این است که در طول روز برای خودمان زمان‌های استراحت ۵ یا ۱۰ دقیقه‌ای در نظر بگیریم تا اثرات تنش را در جسم و نگرانی را در ذهنمان بررسی کنیم. چند نفس عمیق بکشید و از خودتان بپرسید به چه چیزی نیاز دارید یا عاقلانه‌ترین کاری که در حال حاضر می‌توانید انجام دهید چیست و بعد با آگاهی بیشتری به راهتان ادامه دهید.

ورزش فراموش نشود

مطالعات نشان داده‌اند که ورزش‌های هوازی (مثل پیاده‌روی یا دویدن) اثرات ضد استرس زیادی دارد. ورزش حال‌و‌هوای شما را بهتر می‌کند، کمک می‌کند بهتر بخوابید، تمرکز و هوشیاری ذهنی شما را بهبود می‌دهد و به شما احساس خوش‌تیپی و اعتمادبه‌نفس بیشتری می‌دهد.

به آغوش طبیعت بروید

اگر در باغ‌های سرسبز قدم بزنید، یا حتی به تصاویر طبیعت نگاه کنید، در برابر استرس مقاومت بیشتری خواهید داشت. قدم زدن در فضاهای سبز و پارک‌ها بیشتر از قدم زدن در خیابان‌های شلوغ اضطراب را کاهش می‌دهد.

لبخند به لب داشته باشید

لبخند زدن – حتی اگر تظاهر باشد – به بدن شما کمک می‌کند در برابر استرس مقاومت کنید.  محققان معتقدند حرکت دادن عضلات صورت پیغامی به مغز می‌فرستد که روی حال‌و‌هوای کلی شما اثر می‌گذارد. کار سختی نیست، ۲۵ ثانیه به سبک خنداونه بخندید.

راست بایستید

یادتان هست بچه که بودید مادرتان همیشه می‌گفت: «صاف وایسا»؟ مشخص شده که مادران ما حق داشته‌اند و راست ایستادن به ما کمک می‌کند تحت استرس، عملکرد بهتری داشته باشیم.

مدیریت استرس

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب برخی مواد غذایی مضر برای افسردگی و اضطراب را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۵۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۰۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۵۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۴۶ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…