برخی از سالم‌ترین جایگزین‌های برنج

۱۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برنج به ویژه برنج سفید، ممکن است برای نیازهای غذایی همه افراد مناسب نباشد. افرادی که سعی در مصرف کربوهیدرات یا کالری کمتری دارند، می‌توانند از یک گزینه سبک‌تر استفاده کنند.
جایگزین سالم برای برنج

برنج یک ماده اصلی در رژیم‌های غذایی بسیاری از افراد است. این ماده غذایی سیرکننده و دارای طعمی ملایم است. برنج یک منبع غنی از کربوهیدرات است، که به عنوان منبع اصلی انرژی بدن، سطح انرژی و تاثیرات فعالیت‌های ورزشی را افزایش می‌دهد و به افراد کمک می‌کند احساس رضایت و سیری کنند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا چند جایگزین سالم برای برنج را به شما معرفی می‌کنیم که در بعضی موارد مواد مغذی و فواید آن‌ها از برنج بیشتر است.

برنج یا کینوا

کینوا

کینوا یک جایگزین سالم برای برنج و فاقد گلوتن بوده و پروتئین آن بسیار بالاتر از برنج است. در حقیقت، ۱/۲ پیمانه (۹۲ گرم) کینوا پخته شده ۴ گرم پروتئین دارد که دو برابر پروتئین موجود درهمین مقدار برنج سفید است. کینوا یک پروتئین کامل محسوب می‌شود، به این معنی که شامل همه نه اسید آمینه ضروری بدن است.

کلم خرد شده

کلم یکی دیگر از جایگزین‌های عالی برای برنج است. این ماده غذایی کالری و کربوهیدرات کمی دارد و با توجه به طعم ملایمش در آشپزی ملل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این یک منبع عالی از ویتامین‌های C و K است. ۱/۲ پیمانه کلم خرد شده (۷۵ گرم) به ترتیب ۳۱٪ از ویتامین C و ۶۸٪ از ویتامین K مورد نیاز روزانه را تامین می‌کند. ویتامین K به جلوگیری از لخته شدن خون و تنظیم گردش خون کمک می‌کند.

جو

جو یک دانه محبوب و مقوی است که مردم می‌توانند آن را به شکل دانه کامل، پرک یا آرد خریداری کنند. این دانه فواید زیادی برای سلامتی دارد و گزینه مناسبی برای کسانی است که می‌خواهند فیبر غذایی خود را افزایش دهند. جو همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌هایی به نام لیگنان است که به محافظت از سلول در برابر آسیب کمک می‌کند.

بلغور گندم

گندم بلغور یکی دیگر از جایگزین‌های عالی برای برنج است. بلغور گندم کالری کمی دارد. هر ۱/۲ پیمانه (۹۱ گرم) بلغور گندم، دارای ۷۶ کالری است. بلغور جو یک جایگزین ایده آل برنج برای کسانی است که سعی در کاهش کالری دارند، اما هنوز بافت و طعم آشنا برنج را می‌خواهند. با توجه به فواید بلغور گندم، این ماده غذایی می‌تواند یک جایگزین سالم برای برنج باشد.

گندم سیاه

گندم سیاه در واقع یکی از بستگان ریواس و یکی از اصلی‌ترین غذاهای اروپای شرقی‌ است که به دلیل کاربردهای متنوع آن بسیار محبوب است. برخلاف نام آن، گندم سیاه، سیاه نیست. این دانه باستانی دارای طعم دلچسب و دلپذیری است که به ویژه در کنار سبزیجات ریشه‌ای زمستانی و غذاهای گوشتی برشته شده بسیار خوش خوراک است. گندم سیاه سرشار از فیبر است. فیبر غذایی نوعی کربوهیدرات گیاهی است که بدن نمی‌تواند در هنگام هضم تجزیه کند.

به جای برنج چی بخوریم

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب روش‌های طبیعی کاهش قند خون را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۸:۴۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۲۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۵۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۱۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۸ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۸ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۳۴ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۲۸ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۵۹ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۵۹ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۵۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…