۷ کاغذ دیواری پرکاربرد برای دکور منزل شما

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
امروزه تنوع جنس در تولید کاغذ دیواری بیش از هر زمان دیگری مورد توجه است. به نظر می‌رسد برای آنکه خریدار هوشمندی باشیم باید متناسب با نیاز خود کاغذ دیواری تهیه کنیم.
انواع جنس کاغذ دیواری

در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم تا تمامی انواع جنس کاغذ دیواری را به شما معرفی کنیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

کاغذ دیواری کاغذی

جنس این کاغذ دیواری از کاغذ است و به صورت ساده و بافت دار تولید می‌شود. همچنین این کاغذ دیواری دارای طرح ها و رنگ‌های متنوعی است. این کاغذ دیواری قیمت ارزان‌تری نسبت به انواع دیگر کاغذ دیواری دارد. اما این ارزانی بی دلیل نیست، زیرا این نوع کاغذ دیواری طول عمر پایین‌تری نسبت به انواع دیگر آن دارد.

انواع جنس کاغذ دیواری

کاغذ دیواری قابل شست و شو وینیل

کاغذ دیواری وینیل در حال حاضر رایج‌ترین نوع کاغذ دیواری در بازار است .جنس آن از کاغذی است که روی آن، یک لایه روکش وینیل مایع پاشیده شده است. این کاغذ دیواری دارای استحکام خوب و طول عمر زیاد است. به همین دلیل برای مکان‌های مرطوب و دارای چربی مانند سرویس بهداشتی و آشپزخانه نیز قابل استفاده است.

کاغذ دیواری قابل شست و شو وینیل

کاغذ دیواری نانوُوِن

کاغذ دیواری غیر بافته شده یا نانوون، از جنس الیاف طبیعی فیبر سلولزی و الیاف نساجی است. جنس این کاغذ دیواری بازیافت پذیر و دوست‌دار محیط زیست است و به دلیل الیافی که دارد، به‌عنوان کاغذ دیواری قابل تنفس معروف است. در برخی از نمونه‌های این کاغذ دیواری روکش وینیل استفاده می‌شود که  قابلیت شست و شو را به این کاغذ دیواری می‌دهد و استحکام آن را بالا می‌برد.

چیدمان اتاق خواب

کاغذ دیواری پارچه‌ای

در این نوع کاغذ دیواری، لایه اصلی از جنس پارچه‌ای است که می‌تواند در لایه زیرین یا لایه رویی کاغذ دیواری استفاده شود. این کاغذ دیواری مقاومت بالایی در برابر پارگی دارد و همچنین عایق صدا نیز است. نوع دیگر کاغذ دیواری پارچه‌ای وجود دارد که به کاغذ دیواری سه بعدی معروف است که لایه اصلی آن از جنس کاغذ است.

کاغذ دیواری پارچه‌ای

کاغذ دیواری فلزی

کاغذ دیواری فلزی دو لایه است، یعنی لایه زیرین ورقه فویل فلزی و لایه رویی، یک ورقه کاغذی است. این کاغذ دیواری جلوه براقی دارد و به خاطر بازتاب بالایی که دارد، معایب دیوار را برجسته می‌کند. پس باید دیواری که می‌خواهیم این کاغذ دیواری را روی آن نصب کنیم، به خوبی بازسازی و تعمیر شود.

کاغذ دیواری پلی استری و رزین شده

یکی از انواع جنس کاغذ دیواری کاغذ دیواری پلی استری بوده که از دو لایه تشکیل شده است که لایه زیری کاغذ طرح‌دار است و یک لایه پلی استر روی آن قرار گرفته است. این کاغذ دیواری نیز مانند کاغذ دیواری فلزی، دارای جلوه براق است و معایب دیوار را برجسته می‌کند، پس در نتیجه نیاز به زیرسازی مناسبی دارد.

انتخاب کاغذ دیواری مناسب

کاغذ دیواری نانو

فناری نانو باعث انعطاف پذیر شدن بافت این کاغذ دیواری می‌شود و این خاصیت مانع جذب هرگونه گرد و غبار و کثیفی به روی کاغذ دیواری می‌شود. همچنین از دیگر ویژگی‌های مثبت کاغذ دیواری نانو، می‌توان به ضد خط و خش بودن و قابلیت شست و شو آن اشاره کرد.

جنس مناسب کاغذ دیواری

پیشنهاد مطالعه: مطلب با کمترین هزینه دکور اتاق خواب خود را نو کنید را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۵۱ ب٫ظ

  2. علی رضا

    ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۲ ب٫ظ

    سلام خسته نباشید خدمت شما دوستان عزیز ممنون از اینکه این مطلب خوب و آموزنده را برای ما می گذارید تشکر از شما دوستان

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۸:۵۴ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۴۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۱۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…