غذاهای سنتی ایرانی که سفره شما را شگفت‌انگیز می‌کند

۱۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کشور ایران تنوع غذایی بسیار بالایی دارد و بعضی از غذاهای ایرانی طرفداران زیادی هم در ایران و هم در سایر نقاط جهان دارند. شناخت این غذاها به ما در مهمانی‌ها کمک می‌کند.
غذاهای سنتی ایرانی

کشورمان ایران سفره‌ای است گسترده که با انواع و اقسام خوراکی‌‌های خوشمزه و خوش‌رنگ رنگ‌آمیزی شده است. هر گوشه از این خاک، آداب و رسوم گوناگون، آب و هوا و محصولات متنوع و شیوه زندگی منحصربه‌فرد خود را دارد. بنابراین با وجود چنین تنوع و گستردگی باید انتظار وجود غذاهای مختلف با دستور پخت‌‌های خاص و ویژه را داشته باشیم. با مجله دلتا همراه باشید تا پنج نوع از غذاهای سنتی ایرانی را بشناسیم.

آنچه از گذشته و سنت نیاکان ما باقی مانده سراسر رنگ و زیبایی و مهر است. پیروی از شیوه آنان و خوردن غذاهایی که آن‌‌ها استفاده می‌کردند حس نزدیکی خوشایندی با گذشته را در ما ایجاد و قلب‌‌های ما را به عزیزانمان نزدیک‌تر‌ می‌کند.

قورمه سبزی

قورمه سبزی از آن نام‌‌های آشنای همه ما ایرانیان است. غذای سنتی ایرانی و در عین حال خوشمزه و همه‌پسند. این غذای جذاب و سنتی از ترکیب گوشت گوساله، لوبیا و سبزی مخصوص و لیمو عمانی تهیه‌ می‌شود.

طرز تهیه غذاهای سنتی ایرانی

جالب است بدانید به میمنت وجود چنین غذای خوشمزه‌ای در فرهنگ ما یک روز ویژه را با این نام نام‌گذاری کرده‌اند. اولین شنبه از ماه آذر هر سال خورشیدی را روز جهانی قورمه سبزی‌ می‌نامند.

باقالی پلو غذای مجلسی سنتی ایرانی

یکی از انواع پلوهای خوشمزه و سنتی و مجلسی باقالی پلو است. این غذا از ترکیب برنج و شوید و باقالی پخته‌ می‌شود که اگر باقالی و شوید تازه باشد طعم بهتری هم خواهد داشت. باقالی پلو را‌ می‌توان در کنار مرغ یا گوشت ماهیچه و گردن سرو کرد که ما ایرانی‌‌ها بیشتر عاشق باقالی پلو با ماهیچه هستیم.

باقالی پلو

زرشک پلو با مرغ غذای سنتی مهمانی‌‌ها

این غذای سنتی و در عین حال پرکاربرد که هم‌ می‌تواند در مهمانی‌‌ها و هم در مواقع معمولی استفاده شود بسیار خوشمزه و باب طبع انواع سلیقه‌‌ها است. روش پخت آن که حتما به آن آشنایی دارید عبارت‌اند از پختن و سپس سرخ کردن مرغ‌‌ها و سپس برنج و استفاده از زرشک و زعفران و خلال پسته و بادام برای تزیین.

ته چین غذای سنتی و مجلل

این غذای پرطرفدار ایرانی در مهمانی‌‌ها به عنوان غذایی خوشمزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. از گذشته ایرانیان برای میزبانی از مهمان این غذای خوش‌رنگ و زیبا را انتخاب کرده‌اند. ته چین ترکیبی از برنج زعفرانی به همراه کمی ماست و گوشت مرغ یا گوشت قرمز است که به صورت لایه لایه با برنج چیده‌ می‌شود. ته چین قالبی‌ می‌تواند در مهمانی‌‌های مختلف سفره شما را زیباتر کند.

غذاهای سنتی

غذای سنتی و جذاب خورشت فسنجان

فسنجان جزء غذاهای سنتی ایرانی است که با اصالت شمالی خود و طعم ویژه و مخصوصی که دارد می‌تواند باب میل اکثر افراد باشد. در تهیه این خورشت از رب انار و گردو خردشده استفاده‌ می‌شود. گوشت مورد استفاده هم‌ می‌تواند گوشت گوساله چرخ‌شده یا تکه‌‌های مرغ باشد. هر دو مورد طعم لذیذ و فوق‌العاده‌ای دارند.

غذاهای ایرانی

پیشنهاد مطالعهطرز تهیه کباب لاپلو، سریع و دلپذیر را بخوانید.

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۰۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۳۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۴۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۶:۰۴ ق٫ظ

    طرز تهیه غذاهای سنتی هر شهر ازکشورعزیزمون ایران را برایمون بفرستین متشکرم.

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۰۰ ق٫ظ

      ممنون از لطف شما و حتما. البته داخل همین مطلب تمام غذاها لینک طرز تهیه‌شان را داشتند.

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۵۱ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۴۴ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۳۷ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۲۴ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۱۴ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۰۴ ق٫ظ

      ممنون از لطف شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…