۵ راهکار برای داشتن پرده‌های لوکس و مجلل

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هیچ چیز مانند یک پرده زیبا و خوش دوخت که مخصوص پنجره شما دوخته شده باشد نمی‌تواند به اتاق شما روح و عظمت دهد.
زیبایی پرده ها در دکوراسیون

همانطور که می‌دانید خرید و دوخت پرده به صورت سفارشی علاوه بر اینکه وقت‌گیر و زمان بر است، هزینه بسیاری زیادی نیز دارد. خوشبختانه با راهکارهای کاربردی در مورد زیبایی پرده ها در دکوراسیون که در این مطلب از مجله دلتا آورده شده است می‌توانید با هزینه‌ای کمتر پرده‌های خود را زیباتر نشان دهید.

عرض و ارتفاع پرده‌ها

یکی از مشخصات خانه‌ها و منازل اشرافی وجود دیوارهای بلند است. پس اولین کاری که باید انجام دهید این است که تا می‌توانید میل پرده را به سقف نزدیک کنید. همچنین پرده‌ها را تا نزدیک زمین امتداد بدید.

با این کار دیوارهای شما بلندتر به‌نظر می‌رسد و پرده‌ها لوکس‌تر و زیباتر خود را نشان می‌دهند. حتی می‌توان برای داشتن فضایی کلاسیک پرده‌ها را به صورت ریزشی نصب کرد، یعنی ارتفاع به اندازه‌ای بلند باشد که بر روی زمین کشیده شود، اما با توجه به این که این مدل نصب دردسرهای خاص خودش را دارد (نظافت و غیره) پیشنهاد ما امتداد پرده تا نزدیکی سطح زمین است.

زیبایی پرده ها در دکوراسیون

تاثیر حیرت انگیز لوازم و ملزومات

ملزومات پرده مانند میل پرده، قپه و پایه ها جزو جدایی ناپذیر پرده های آماده مانند پرده پانچ هستند. در نگاه اول ممکن است خیلی‌ها به این ملزومات توجه نکنند اما انتخاب درست ملزومات پرده تاثیر بسیاری در ظاهر اتاق شما می‌گذارد. اهمیت آن‌ها به حدی است که به جرات می‌توان گفت اگر گران‌ترین پرده‌ها را نصب کنید اما از ملزمات مناسب استفاده نکنید اصلا پرده‌های شما به چشم نخواهند آمد. پس اگر می‌خواهید پرده‌های لوکس و لاکچری داشته باشید از خرید لوازم پرده ارزان و بی‌‌کیفیت پرهیز نکنید.

زیبایی پرده ها در دکوراسیون

پرده‌های سنگین در اولویت باشند

پرده‌های سنگین مانند مخمل و کتان وقتی حالت آماده نصب می‌شوند ایستایی بهتری دارند. به‌طوری که در قسمت پایینی پرده تمام قواره‌ها و پنل‌ها بر روی یک خط قرار می‌گیرند، به همین دلیل ظاهری شیک‌تر پیدا می‌کنند. از پرده‌های نازک‌تر هم می‌توانید استفاده کنید. اما به شما پیشنهاد می‌کنیم که بعد از نصب پرده‌های نازک مثل ساتن حتما از سرب استفاده کنید تا پرده‌های شما سنگین‌تر و جذاب‌تر به نظر بیاید و ایستایی بهتری نیز داشته باشد.

پرده های زیبا

مهم‌ترین قانون، تمیزی و مرتب بودن

شما هر چقدر از پرده‌های گران و لوکس استفاده کنید اما آن‌ها تمیز نباشند یا ظاهری مرتب نداشته باشند هیج وقت به چشم نمی‌آیند. پرده های آماده از آنجایی که در بسته بندی هستند ممکن است مقداری چروک بوده و دارای خط تا باشند. بهتر است قبل از نصب آن‌ها را از بسته بندی در آورده و ابتدا اتو بزنید و سپس آویزان کنید. بعد از آویزان کردن می‌توانید آن را جمع کرده و دور آن یک پارچه یا روبان بپیچید. وقتی بعد از چند روز پارچه را باز کردید، چین‌های پرده حتی بعد از باز و بسته شدن به حالت خود باقی خواهند ماند.

تمیزی و مرتب بودن پرده

پرده حریر در دکوراسیون

با وجود اینکه پرده‌های آماده زیبایی خاص خودشان را دارند، اما تنها ایرادی که دارند عدم تنظیم نور ورودی می‌تواند باشد. استفاده از حریر در کنار پرده‌های پارچه‌ای مثل مخمل و کتان می‌تواند به راحتی این مشکل را بر طرف کند. به‌طور مثال اگر از پرده پانچ استفاده می‎‌کنید بهتر است همراه آن حتما حریر هم نصب کنید.

شما چه راهکاری برای زیباتر نشان داده شدن پرده‌های منزل پیشنهاد می‌کنید؟

پرده حریر در دکوراسیون

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ تختخواب‌ شیک و زیبا برای اتاق خواب شما را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۲۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۱۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ آذر ۱۴۰۰ در ۵:۳۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…