۵ بام درجه یک تهران را از دست ندهید

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر قصد تهرانگردی دارید و به‌دنبال مکانی به دور از ترافیک و آلودگی همیشگی هوا هستید، بام‌های تهران گزینه مناسبی برای لذت بردن از مناظر زیبای شهر و حال و هوای کوهستانی است.
بام های زیبا در تهران

بام‌های تهران یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی استان تهران محسوب می‌شوند که در سال‌های اخیر امکانات رفاهی بسیار خوبی به آن‌ها برای رفاه هرچه بیشتر گردشگران اضافه شده است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با بام های زیبا در تهران آشنا شوید.

بام های زیبا در تهران

بام توچال

این بام به حدفاصل انتهای خیابان ولنجک تا ایستگاه اول تله‌کابین توچال گفته می‌شود. این مکان با هوای پاک و کوهستانی که دارد، می‌تواند گزینه خوبی برای جدا شدن از شلوغی و ترافیک و هیاهوی شهر باشد تا به‌ویژه در روزهای میانی هفته، ساعاتی را با دیدن مناظر زیبای آن در آرامش سپری کنید.

بام تهران

بام محک

بام محک نیز یکی دیگر از مناطق مرتفع شهر تهران است که در محله اقدسیه واقع شده و دارای منظره بسیار زیبا و ۱۸۰ درجه رو به شهر است. در بام محک برخلاف بام تهران هیچ رستوران یا بوفه‌ای برای تهیه خوراکی وجود ندارد اما به قدری این منطقه در شب آرامش‌بخش و خوش آب و هواست که بین مردم و گردشگران بسیار معروف و پرطرفدار شده است. در این منطقه فضا برای نشستن و تماشای شهر از ارتفاعات بالا وجود دارد.

بام توچالبام بوکان

بام بوکان در محله نیاوران تهران واقع شده است. زمانی که هنوز شهر پر از ساختمان‌ها و برج‌های بلند نشده بود، بام بوکان یکی از دنج‌ترین مکان‌ها برای تفریح و شب‌گردی در تهران بود. امروزه اما با وجود ساخت و سازهای بسیار در اطراف آن، از دید آن به شهر کم شده است. اما همچنان برای ساکنین محله، بام بوکان پاتوق شب‌گردی و تماشای شهر است.

بام محکپارک پرواز

پارک پرواز یکی از جذاب‌ترین پارک‌های غرب تهران محسوب می‌شود که به‌ دلیل ارتفاع زیاد، علاوه بر هوای پاک، دارای منظره بسیار جالبی است و در تمامی فصول سال پذیرای خانواده‌ها، به‌ویژه علاقه‌مندان به عکاسی است.

جاذبه های تهران

بام نیاوران

به احتمال زیاد شما هم مثل خیلی از پایتخت‌نشینان به منطقه نیاواران و محله جماران رفته و ارتفاعات آن را دیده باشید. این ارتفاعات یکی از بام‌های جذاب و زیبای تهران را در خود جای داده است. این بام دوست‌داشتنی در گذشته دنج‌تر و آرام‌تر بود، اما این روزها با ساخت‌وسازها و رفت‌وآمدهای بسیار، کمی دست‌خوش شلوغی شده است. البته با این شلوغی‌ها چیزی از ارزش‌های بام نیاوران کاسته نمی‌شود.

بام های تهران

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۱۷ ب٫ظ

  2. ساجده

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۵۵ ب٫ظ

    من اهل تهرانم به چن تاشون یه سر زدم خیلی عالی بودن

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۴ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۵۱ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

  3. سید

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۱ ق٫ظ

    پارک پرواز بهترینه

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۴۰ ق٫ظ

      بله خیلی عالیه.

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۵۶ ق٫ظ

    مطالب مجله دلتا همشون مفید هستن

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۴۰ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما.

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۱ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۵۴ ب٫ظ

    چه خوبه

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۴۱ ق٫ظ

      بله خیلی عالیه.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…