آبشار لوه، رازی نهفته در قلب گلستان

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
استان شمالی گلستان به‌دلیل داشتن آبشارهای زیبا و رویایی و چشمه‌سارهای فراوان لقب سرزمین آبشاران ایران را به خود گرفته است.
آبشار لوه در گلستان

در گلستان شیب تند رشته کوه‌های البرز که خود سرچشمه رودهای فراوانی نیز است، آبشارهای کوچک و بزرگ بسیاری به وجود آورده که‌ از نواحی مختلف سرازیر شده و جلوه‌های زیبایی را ایجاد کرده‌اند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با آبشار لوه در گلستان آشنا شوید.

آبشار لوه کجاست؟

آبشار لوه از جاذبه‌های طبیعی و از مقاصد طبیعت‌گردی گالیکش به شمار می‌رود که در ۲۰ کیلومتری آن و در پنج کیلومتری جاده‌ی اصلی گلستان-مشهد، در کنار روستایی به همین نام قرار دارد. این آبشار میان جنگلی انبوه با درختان پهن برگ جای گرفته و در ۱۴ کیلومتری غرب پارک ملی و معروف گلستان واقع است.

آبشار های گلستان

آبشار لوه در گلستان

آبشار لوه یکی از دیدنی‌ترین آبشارهای گالیکش و استان گلستان است که از مجموعه آبشارهای کوتاه و بلند تشکیل شده و ارتفاع مجموع آن‌ها به ۷۵ متر می‌رسد. لوه در امتداد یک شیب پلکانی به‌صورت طبیعی از صخره‌ها فرو می‌ریزد و دارای پنج طبقه است که در داخل دره‌ای به عمق ۳۵ متر و پوشیده از درختان جنگلی از قبیل ممرز، افرا توسکا جای گرفته است. بلندترین طبقه‌ی لوه ۱۵ متر ارتفاع دارد و آبشار لوه از از چشمه‌های بالادست تغذیه می‌شود. در هر طبقه‌ی آن حوضچه‌هایی به وجود آمده است که پیش از ریختن به طبقه بعدی آب از آن‌ها گذر می‌کند.

جاذبه گردشگری گلستان

در کنار دیدن آبشار لوه، پیاده‌روی در دل جنگل‌های هیرکانی را نیز فراموش نکنید. چراکه لوه با قرار گرفتن در شمال جنگل‌های هیرکانی یکی از بهترین مقاصد پیاده‌روی در جنگل است. طبیعت‌گردان زیادی برای داشتن یک پیاده‌روی به‌یادماندنی این مکان را انتخاب می‌کنند. پس وسایل مورد نظر برای لذت بردن از این تفریح را به‌همراه داشته باشید.

چگونه به آبشار لوه برویم؟

آبشار لوه نسبت به سایر آبشارها دسترسی راحت‌تری دارد و تا نزدیکی آن می‌توانید با اتومبیل بروید. برای رسیدن به این آبشار باید جاده‌ی اصلی گلستان-مشهد را در پیش بگیرید. در پنج کیلومتری جاده، سمت راست جاده، تابلوی آبشار لوه را مشاهده خواهید کرد.

دیدنی های گلستان

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند ساحل عجیبی که در آن همه چیز سیاه‌ رنگ است!

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۰۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۰۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۲۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…