هرگز این ۵ کار را در چیدمان نشیمن انجام ندهید

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید اتاق نشیمن زیبا و پر از انرژی مثبت داشته باشید و به بهترین شکل آن را چیدمان کنید این مطلب را از دست ندهید.
نکات اصولی در چیدمان نشیمن

چالشی که در دکوراسیون اتاق نشیمن برای شما وجود دارد این است که فضایی زیبا و در عین حال کاربردی ایجاد کنید تا انرژی مثبت و قوی در خانه شما جریان پیدا کند. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم به بیان نکات اصولی در چیدمان نشیمن بپردازیم.

در اتاق نشیمن هیچ‌گونه بهم ریختگی نباشد

هیچ انرژی خوب و مثبتی در فضایی که بهم ریخته است، نمی‌تواند جریان داشته باشد. پس براساس آن چه که در اتاق نشیمن نیاز دارید، وسایل داخل آن را سر و سامان دهید و فضا را از بی‌نظمی و نامرتب بودن خارج کنید. دقت کنید که همیشه این نظم و مرتب بودن را در اتاق نشیمن حفظ کنید.

نکات اصولی در چیدمان نشیمن

اتاق نشیمن باید به اندازه کافی دارای هوای تازه و نور باشد

تا آنجا که می‌توانید به اتاق نشیمن هوای تازه و نور مناسب وارد کنید. برای مثال اگر در اتاق خود به اندازه کافی پنجره ندارید، می‌توانید برای استفاده بیشتر از نور طبیعی و لایه‌بندی نورپردازی، از آینه در دکوراسیون استفاده کنید. لایه‌بندی نورپردازی به این معنی است که منابع مختلف نوری برای روشنایی فضا وجود داشته باشد.

نکات اصولی در چیدمان نشیمن

برای مثال اگر برای روشنایی اتاق نشیمن، در کنار لوستر از آباژورهای رومیزی و پایه بلند استفاده کنید، فضای اتاق دارای لایه‌بندی نورپردازی است. اتاق نشیمنی که روشنایی آن تنها محدود به نور لوستر و آباژور است، انرژی منفی و حس افسردگی و غم در آن ایجاد می‌شود.

عنصر مهم دیگر در نشیمن هوای تازه است که به سلامت روحی و جسمی شما و خانواده شما بسیار کمک می‌کند. برای ایجاد جریان هوای تازه، پنجره‌ها را در حد ممکن باز نگه دارید و از عصاره‌های خوشبو کننده خالص در فضای نشیمن استفاده کنید.

نور در اتاق نشیمن

انتخاب پالت رنگی نامناسب برای اتاق نشیمن

از نکات اصولی در چیدمان نشیمن توجه به رنگ است. رنگ بهترین چیزی است که می‌توانیم از آن شروع کنیم، چون آن‌ها بیشترین تاثیر را بر روی خلق و خوی انسان‌ها می‌گذارند. به علاوه رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی بسیار اهمیت دارند. پس بهتر است در انتخاب رنگ مناسب دقت کافی داشته باشیم. برای انتخاب رنگ مناسب نشیمن مطلب رنگ مناسب اتاق نشیمن چه رنگی است؟ را بخوانید.

مبلمان و وسایل دکوری غیر کاربردی

اتاق نشیمن بخشی از خانه است که کودکان و بزرگسالان خانواده زمان زیادی را در آن سپری می‌کنند. برای داشتن محیطی زیبا و آرامش بخش در این بخش از خانه، باید در استفاده از وسایل دکوری، تعادل و کاربردی بودن آن‌ها را در نظر بگیریم.

مبلمان و وسایل دکوری

چیدمان مناسب اتاق نشیمن

بهترین چیدمان اتاق نشیمن به نحوی است که همه اعضای خانواده در آن احساس راحتی و آرامش کنند، به این معنی که فضای کافی را برای نفس کشیدن همه اعضا خانواده، در نظر بگیرید. به مقیاس و تناسب وسایل اتاق نشیمن در چیدمان دقت کنید. فضایی در نشیمن ایجاد کنید که اعضای خانواده به راحتی در آن به گفت و گو بپردازند و احساس صمیمیت کنند.

چیدمان مناسب اتاق نشیمن

پیشنهاد مطالعه: مطلب رنگ‌های زشت و ممنوعه در دکوراسیون منزل را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۱ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…